Από τον Πρόεδρο του ΣΔΕ Γρηγόρη Αντωνιάδη λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή
Σχετικά με το άρθρο https://typologies.gr/gr-antoniadis-sde-den-echoyme-axiopistes-ereynes-vazoyme-sta-tyfla-ta-chrimata-mas/ που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση των Τυπολογιών στις 23-1-2024 και το οποίο αναφέρεται σε απόσπασμα από τον Απολογισμό 2023 του ΣΔΕ, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα ακόλουθα και να ζητήσουμε δημοσίευση της επιστολής μας.
- Η αναφορά σε έλλειψη μετρήσεων δεν αφορά ασφαλώς την τηλεόραση, η οποία είναι το μόνο Μέσο για το οποίο υπάρχει διαθέσιμη ικανοποιητική μέτρηση. Αναφέρεται ξεκάθαρα στην έλλειψη αντίστοιχων μετρήσεων στο Digital (όπου δεν χρησιμοποιείται panel και όπου η μεθοδολογία των διαφόρων μετρήσεων δεν είναι ενιαία και σαφής) καθώς και στα λοιπά Μέσα (Radio, OOH, Print, που αξιολογούνται με claimed data). Τα παραπάνω δεν επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να γνωρίζουν πόσοι μοναδικοί άνθρωποι (όχι συσκευές) είδαν τη διαφήμισή τους ανά Μέσο και συνολικά. Συγκεκριμένα, το σχετικό απόσπασμα στο οποίο αναφέρθηκε το άρθρο σας είχε ως εξής:
Cross Media Measurement: Η έλλειψη μετρήσεων αποτελεί τεράστιο κενό στην αγορά μας. Σήμερα, μη γνωρίζοντας την πραγματική κάλυψη και συχνότητα που πετυχαίνει το διαφημιστικό μας μήνυμα, πόσοι δηλαδή άνθρωποι (όχι συσκευές!) είδαν την διαφήμισή μας σε κάθε Μέσο και συνολικά, δε μπορούμε να κάνουμε σωστό προγραμματισμό, ούτε να αξιολογήσουμε τις καμπάνιες μας σωστά. Έτσι, δαπανούμε πολλά εκατομμύρια ετησίως στα τυφλά, στοχεύοντας ξανά και ξανά τον ίδιο άνθρωπο και καθιστούμε την διαφήμιση ενοχλητική για τον καταναλωτή, χωρίς να δίνουμε προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση μας. Φιλοδοξώντας να βρούμε λύση στο καυτό θέμα των μετρήσεων μέσα από το λανσάρισμα μίας λύσης cross media measurement, ξεκινήσαμε σειρά ενεργειών, οι οποίες θα συνεχιστούν το 2024.
- Η Linear TV είναι το μόνο μέσο που διαθέτει αξιόπιστη και καθιερωμένη μέτρηση που διενεργείται με χρήση αντιπροσωπευτικών του πληθυσμού panels (1,300+ νοικοκυριά), των οποίων η δομή ελέγχεται και τροποποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα και μετρά viewership, avg minute rating, avg time spent, reach, affinity και time shifting viewing.
- Η συνεργασία του ΣΔΕ με τη Nielsen για βελτίωση της μέτρησης τηλεθέασης αφορά την επέκταση της υπάρχουσας μέτρησης στις συσκευές που κερδίζουν συνεχώς έδαφος (θέαση μέσω mobile / tablet / laptop) και την ξεχωριστή μέτρηση του premium placement (spots μετά από πρόγραμμα και spots μετά από trailer).
Ευελπιστώντας ότι τα παραπάνω είναι σαφή, αναμένουμε τη σχετική δημοσίευση προς αποκατάσταση των εντυπώσεων.
Για τον ΣΔΕ,
Γρηγόρης Αντωνιάδης
Πρόεδρος ΔΣ