Ενεργοποιήθηκε η Επιτροπή Ελέγχου Τηλεθέασης για τα ποσοστά τηλεθέασης που εκδίδει καθημέρινα η Nielsen. Την πληροφορία αυτή δίνει σήμερα , στα τέλη του Ιανουαρίου 2024, ο Πρόεδρος του ΣΔΕ Γρηγόρη Αντωνιάδη σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό “Ad Business” και αναδημοσιεύεται στο www.advertising.gr . Οι τακτικοί αναγνώστες της στήλης θα θυμούνται πως η πληροφορία αυτή δημοσιεύτηκε στις “Τυπολογίες” με την επισήμανση πως η ΕΕΕΤ ανέθεσε σε τρίτη εταιρεία να κάνει τον έλεγχο και αφού υπήρξαν αντιδράσεις από την πλευρά των τηλεοπτικών σταθμών. Για την ανάθεση και το πόρισμα του ελέγχου, αν αυτός ολοκληρώθηκε, δεν υπάρχουν δημόσιες ανακοινώσεις ή πληροφορίες.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΣΔΕ το “πρόβληµα οφειλόταν σε τεχνικούς λόγους, οι οποίοι άµεσα διορθώθηκαν και δεν υπήρξε επαναληψιµότητα”.“Τον περασµένο Οκτώβριο, εντοπίστηκε για ένα διάστηµα λίγων ηµερών απώλεια στοιχείων τηλεθέασης, κυρίως κατά τις ώρες αιχµής”, δηλώνει ο ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης “Η ΕΕΕΜ ΜΜΕ, στο πλαίσιο του καταστατικού της, προχώρησε άµεσα σε ενεργοποίηση της Επιτροπής Ελέγχου, ήρθε σε επαφή µε τη Nielsen και ζήτησε εξηγήσεις σχετικά µε το συµβάν. Παράλληλα, έδωσε εντολή για τη διεξαγωγή έκτακτου (ad hoc) ελέγχου για τη διερεύνηση του θέµατος. Τα αποτελέσµατα επιβεβαίωσαν τις αιτιάσεις της Nielsen ότι το πρόβληµα οφειλόταν σε τεχνικούς λόγους, οι οποίοι άµεσα διορθώθηκαν και δεν υπήρξε επαναληψιµότητα”.
Κατά την προσέγγιση του, σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όπως η αξιοπιστία του “νομίσματος” της μέτρησης τηλεθέασης “το θέµα, όπως είχε συµβεί και στο παρελθόν, έδωσε αφορµή σε έναν πολύ περιορισµένο αριθµό δηµοσιογράφων και ΜΜΕ να δηµιουργήσουν «θόρυβο», σε µια προσπάθεια απαξίωσης τόσο της µέτρησης, όσο και µιας σηµαντικής διακλαδικής εθελοντικής πρωτοβουλίας, όπως είναι η ΕΕΕΤ ΜΜΕ.”
Καθώς η αγορά θέλει κανόνες και διαφάνεια και όχι “εθελοντικές πρωτοβουλίες- και ενώ τα “μηδέν” στη μέτρηση τηλεθέασης συνεχίζονται είναι ώρα για την Κυβέρνηση να εξετάσει θεσμικά μέτρα διασφάλισης της αξιοπιστίας των ποσοστών που εκδίδονται καθημερινά και προσδιορίζουν την πορεία του κλάδου της τηλεόρασης με χιλιάδες θέσεις εργασίας.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ η ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Προέδρου του ΣΔΕ, Γρηγόρη Αντωνιάδη, δημοσιεύεται στο www.advertsing.gr .