Η πορεία της κρατικής ραδιοτηλεόρασης τα τελευταία χρόνια
Η ΕΡΤ μετά το λουκέτο του 2013 από την συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ προσπάθησε και κάλυψε το χαμένο έδαφος. Μετά την επαναφορά της το 2015 στους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς δέκτες επιδιώκει να μετεξελιχθεί σε έναν δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα αντάξιο αυτών της Ευρώπης. Παρά τους κερδοφόρους ισολογισμούς, την παραγωγή νέων σειρών, ταινιών και ντοκιμαντέρ για έναν περίεργο λόγο οι εργαζόμενοι της μπαίνουν και πάλι στο στόχαστρο αυτή τη φορά από τα …αριστερά με αφορμή λάθη που γίνονται στη διαδικασία παραγωγής του οπτικοακουστικού περιεχομένου.
Τα τελευταία χρόνια έγιναν πολλά και σημαντικά βήματα στην ΕΡΤ από τους ανθρώπους που ανέλαβαν τις τύχες της. Στην αρχή ο Γιώργος Γαμπρίτσος ως διευθύνων σύμβουλος μαζί με τον Κ. Ζούλα . Στη συνέχεια ο Κ. Ζούλας εκτελώντας για μεγάλο διάστημα και τα χρέη του CEO μετά την παραίτηση του Γ. Γαμπρίτσου, η έλευση της Κ. Κασκανιώτη και του Γ. Παπαδόπουλου, έφεραν τα θετικά αποτελέσματα στις οθόνες και τη διοικητική συνέχεια. Το πιο σημαντικό είναι η δημιουργία των θέσεων εργασίας στον κλάδο της οπτικοακουστικής παραγωγής. Και για το κοινό ,το πλήθος των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών προγραμμάτων που μπορεί να παρακολουθεί ελεύθερα.
Το ΕΡΤNEWS είναι το 24ωρο τηλεοπτικό ενημερωτικό κανάλι της ΕΡΤ. Δημιουργήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας και αναδείχθηκε πρώτο στο δείκτη εμπιστοσύνης των Ελλήνων και Ελληνίδων πολιτών σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters που δημοσιεύθηκε το περασμένο Καλοκαίρι.Πίσω από αυτή είναι εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα
Σε αντίστοιχη πορεία είναι και ο τομέας της ψυχαγωγίας της ΕΡΤ.Η κρατική τηλεόραση συνεχίσει με νέες σειρές μυθοπλασίας και διεθνείς συμπαραγωγές Ταινίες της συμμετέχουν σε διεθνή φεστιβάλ, ενώ έστειλε 30 παραγωγές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το περασμένο Φθινόπωρο.
Είναι ο μοναδικός τηλεοπτικός φορές στη χώρας μας που χρηματοδοτεί σταθερά και σε ετήσια βάση την παραγωγή ταινιών μυθοπλασίας μικρού και μεγάλου μήκους όπως και ντοκιμαντέρ, ενώ σχεδιάζει και πραγματοποιεί νέα σχέδια.
Στο πλαίσιο αυτό χρηματοδότησε την ταινία «The Return» (Η επιστροφή) του Ουμπέρτο Παζολίνι, η οποία προβλήθηκε και στους ελληνικούς κινηματογράφους αποσπώντας θετικότατες κριτικές.
Επίσης την νέα ταινία του ταλαντούχου Ρομέν Γαβρά (“Sacrifice”) που μέσω της συμπαραγωγής αυτής έχει αποκτήσει τα δικαιώματα πρώτης και αποκλειστικής μετάδοσης της ταινίας στα γραμμικά της κανάλια, αλλά και στην ψηφιακή της πλατφόρμα, το ERTFLIX.
Παράλληλα, επενδύοντας με τον πλέον διαφανή τρόπο τα χρήματα του ελληνικού λαού, ετοιμάζει νέες παραγωγές στο χώρο της μυθοπλασίας που θα μεταδοθούν τους επόμενους μήνες από την ΕΡΤ όπως την μεταφορά για πρώτη φορά στην τηλεόραση του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση «Η μεγάλη Χίμαιρα».
Το ERTFLIX το οποίο ξεκίνησε ως ΕΡΤ Υβριδική από τον Λευτέρη Κρέτσο -και μετά την πλήρη του αλλαγή αναβαθμίστηκε και καταγράφει περισσότερες από 18 εκατομμύρια θεάσεις ανά μήνα. Το περιεχόμενο του ERTFLIX ανανεώνεται διαρκώς, με νέες σειρές και ταινίες διεθνών εταιριών διανομής, ενώ πλέον η πλατφόρμα της ΕΡΤ είναι συμπαραγωγός και σε σειρές μυθοπλασίας που έχουν τεράστια απήχηση.«Η Μαρία που έγινε Κάλλας» της Όλγας Μαλέα και η «Έρημη χώρα» του Γιώργου Γκικαπέππα δημιούργησαν θετικό αντίκτυπο στο κοινό
Η ΕΡΤ συνεχίζει ως οφείλει να σε πορεία ανόδου καθώς διαχειρίζεται τα χρήματα από το ανταποδοτικό τέλος. Στην πορεία αυτή σφάλματα και παραλείψεις γίνονται, όμως όλα αυτά δεν θολώνουν την συνολική εικόνα της κρατικής ραδιοτηλεόρασης.