Η καταγραφή των sites είναι ένα πρώτο βήμα, αλλά αυτά που πρέπει να γίνουν σε νομοθετικό επίπεδο είναι πολλά. Το πρόβλημα για τα ελληνικά media είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πολυεθνικές επιχειρήσεις επικοινωνίας εισπράττουν διαφήμιση στην Ελλάδα, που ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, χωρίς να δηλώνεται όμως ως διαφήμιση. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν εξωφρενικά χαμηλές τιμές, χωρίς να διαθέτουν οπτικοακουστικό περιεχόμενο, το οποίο παίρνουν με τη βοήθεια των χρηστών τους από τα sites και τα blogs. Επιπλέον, χρησιμοποιούν τηλεπικοινωνιακές υποδομές που ανήκουν στον δημόσιο τομέα κάθε κράτους-μέλους της ΕΕ, χωρίς να πληρώνουν τέλη. Εισπράττουν διαφήμιση με τη διαδικασία της απλής πληρωμής σε τραπεζικό λογαριασμό και μέσω των εταιρειών τους μεταφέρουν τα έσοδα στο εξωτερικό, χωρίς να αποδίδουν φόρους.
Το δεύτερο ζήτημα είναι η κλοπή του περιεχομένου. Η κίνηση του υπουργείου Επικρατείας είναι η διάθεση του συνόλου του περιεχομένου χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Ελάχιστα sites τηρούν τον κανόνα της αναφοράς της πηγής και της παραπομπής με ενεργό link στο κείμενο που έχουν «δανειστεί». Η κυβέρνηση έχει εδώ και καιρό στα σκαριά ένα νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα, που το έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Πολιτισμού. Σε αυτό, ενώ αντιμετωπίζεται το παράνομο κατέβασμα μουσικής και ταινιών, δεν υπάρχει πρόβλεψη για το ενημερωτικό οπτικοακουστικό περιεχόμενο.
H EE κινείται προς την αναθεώρηση της οδηγίας για τις οπτικοακουστικές υπηρεσίες και ζητάει από τις εταιρείες (πλατφόρμες) που οργανώνουν και ταξινομούν μεγάλες ποσότητες βίντεο να προστατεύουν τους ανηλίκους από επιβλαβές περιεχόμενο (π.χ., πορνογραφία και βία), καθώς και όλους τους πολίτες από την υποκίνηση μίσους. Ήδη υπάρχει συμφωνία για την υπογραφή ενός Κώδικα Συμπεριφοράς ανάμεσα στην ΕΕ και στους φορείς facebook, twitter, YouTube και Microsoft.
Οι επιχειρήσεις τεχνολογίας πληροφοριών δεσμεύονται να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους για την αντιμετώπιση της παράνομης ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο, με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη εσωτερικών διαδικασιών και την κατάρτιση του προσωπικού, ώστε να εξετάζεται η πλειονότητα των έγκυρων ειδοποιήσεων σε λιγότερο από 24 ώρες και, εφόσον απαιτείται, να αποσύρεται το εν λόγω περιεχόμενο ή να απενεργοποιείται η πρόσβαση σε αυτό.
Επίσης, η ΕΕ προβλέπει μεγαλύτερο ρόλο για τις ρυθμιστικές αρχές του οπτικοακουστικού τομέα. Η οδηγία θα διασφαλίζει πλέον ότι πράγματι θα είναι ανεξάρτητες από τις κυβερνήσεις και τη βιομηχανία και ότι θα μπορούν να διεκπεραιώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον ρόλο τους, διασφαλίζοντας ότι τα οπτικοακουστικά μέσα λειτουργούν προς το συμφέρον των τηλεθεατών.