Καταργείται το σύστημα: 50% – 40% – 10%
Σοβαρές αλλαγές στη διαφήμιση φέρνει το υπό επεξεργασία πολυνομοσχέδιο για τα ΜΜΕ, το οποίο πρόκειται να κατατεθεί εντός του μήνα. Οι σοβαρότερες αλλαγές είναι στο status 50% – 40% – 10% (τηλεόραση, Τύπος, ραδιόφωνο), με την προσθήκη του internet, χωρίς να είναι σαφές ποια θα είναι η νέα ρύθμιση. Η δεύτερη παρέμβαση αφορά την καθιέρωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαφημιστικού χρόνου για τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας. Η διαδικασία της διαμεσολάβησης με τα media shops καταργείται και θα αντικατασταθεί από μια πλατφόρμα αγοράς και πώλησης χρόνου, την οποία θα χειρίζεται η ΓΓΕΕ.
Η τηλεόραση παύει, σύμφωνα με την προωθούμενη διάταξη, να λαμβάνει το 50% της κρατικής διαφήμισης, ενώ νέοι παίκτες είναι οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων και η περιφέρεια, με την τήρηση του όρου κατανομής του 70% – 30% (ρεπορτάζ σε διπλανή στήλη).
Για τον Τύπο δεν υπάρχει ενημέρωση για την πρόσβαση που θα έχει στην κρατική διαφήμιση, αν και είναι σαφές πως χρειάζεται την ενίσχυση της Πολιτείας. Αντιθέτως, το internet, λόγω της απήχησης των sites και του δωρεάν περιεχομένου, θα κερδίσει έδαφος. Οι online επιχειρήσεις media που είναι εγγεγραμμένες στη ΓΓΕΕ θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν κρατική διαφήμιση, σε ποσοστό που δεν προσδιορίζεται.
Κομβικός είναι ήδη ο ρόλος της ΓΓΕΕ, που εγκρίνει τα προγράμματα της κρατικής διαφήμισης με την υποχρέωση να διαθέτει τα στοιχεία μέσω της «Διαύγειας». Αντίθετα, εκτός κρατικής διαφήμισης παραμένουν οι τράπεζες, αν και έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί με κρατικό χρήμα. Έχουν, πάντως, την υποχρέωση να δημοσιοποιούν τα στοιχεία τους ανά τρίμηνο.