Στην παγίδα της επιρροής των δημοσκοπήσεων έπεσε και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι είναι νωπή η εμπειρία του 2015, όταν ΜΜΕ και δημοσκοπήσεις έβγαζαν το «Ναι» στο δημοψήφισμα με συντριπτικά ποσοστά.
Οι μεγάλες εταιρείες δημοσκοπήσεων, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν σε αυτές τις εκλογές μια ακόμη αποτυχία, φρόντισαν να δώσουν ποσοστά με μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στο κατώτερο και στο ανώτερο εκλογικό αποτέλεσμα. Επίσης, αυτήν τη φορά υπήρξε μεγαλύτερος και ενδελεχής έλεγχος όλων των παραμέτρων για να αποφευχθούν τα απρόοπτα. Παρά την πίεση του εντολέα τους, κυρίως των πολιτικών κομμάτων, οι εταιρείες δεν έδιναν ως τελευταία στιγμή ακριβή πρόβλεψη ή ακόμη και την υποτιμούσαν, φοβούμενες μια ενδεχόμενη αποτυχία.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ωστόσο επέλεξε να παίξει με τις δημοσκοπήσεις, χρησιμοποιώντας μια εταιρεία που δραστηριοποιείται μόνο στο Facebook και κάνει ερωτήσεις στους επισκέπτες της σελίδας. Τα αποτελέσματα αυτών των απαντήσεων προωθούνταν στις εφημερίδες που στήριζαν ΣΥΡΙΖΑ ως δημοσκοπήσεις! Εκ των υστέρων, η επιλογή να χρησιμοποιηθεί η Vox Pop Analysis, που δεν είναι καν μέλος της ESOMAR και δεν έχει προσωπικό ή δική της ιστοσελίδα, δέχεται σφοδρή κριτική από τα στελέχη του κόμματο