Η σεζόν της μεγάλης τηλεοπτικής σύγκρισης
Ύστερα από δέκα και πλέον χρόνια η ελληνική μυθοπλασία ανεβαίνει ξανά στον θρόνο του τηλεοπτικού ανταγωνισμού. Οι αλλαγές σε τίτλους και ιδιοκτησίες καναλιών δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει την κυρίαρχη νοοτροπία στην αγορά της τηλεόρασης. Φέτος περίπου 23 ελληνικές σειρές, οι οποίες επιδοτήθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους από το ΕΚΟΜΕ, διεκδικούν την προσοχή του κοινού και τα ποσοστά τηλεθέασης. Τη μεγάλη μάχη δίνουν οι συνεργαζόμενοι Star – Alpha, το (νέο) Mega, o ΣΚΑΪ και ο ΑΝΤ1.
Οι πρώτες κόντρες, αν και είναι νωρίς να κριθεί ο ανταγωνισμός, αποτυπώνουν τη δύναμη των ελληνικών δραματικών σειρών. Ο «Σασμός» του Alpha και η «Γη της Ελιάς» του Mega διπλασίασαν τα ποσοστά τηλεθέασης, συγκεντρώνοντας μπροστά στην οθόνη περισσότερο από 1 εκατομμύριο τηλεθεατές, με αποτέλεσμα οι δύο σταθμοί από την περασμένη βδομάδα να περάσουν στις πρώτες θέσεις του πίνακα κατάταξης.
Στον ανταγωνισμό μπήκαν πλέον οι ενημερωτικές αλλά και οι ψυχαγωγικές εκπομπές. Η τάση που κυριαρχεί –ορατά πια– είναι η υποβάθμιση της ενημέρωσης μετά το βράδυ, ενώ έχουν υποβαθμιστεί τα talk shows. Αντιθέτως, οι εκπομπές ψυχαγωγίας, που έχουν ταυτόσημη θεματολογία, προσέθεσαν και ενημερωτικές πινελιές.
Φέτος, με την ενίσχυση του ΕΚΟΜΕ, η δαπάνη για την ελληνική παραγωγή μυθοπλασίας έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ το ίδιο ακριβές είναι και οι παραγωγές των ριάλιτι παιχνιδιών που προγραμματίστηκαν για την περίοδο 2021 – 2022. Οι μεγάλες επενδύσεις στην τηλεοπτική παραγωγή μυθοπλασίας και ριάλιτι δεν σημαίνει πως θα φέρουν και περισσότερες διαφημίσεις, ενώ ήδη υπάρχει έντονος προβληματισμός για τη χαμηλή διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση. Οι νέες υπηρεσίες τηλεοπτικής ροής, όπως και τα ψηφιακά Μέσα διεκδικούν πλέον σοβαρό μερίδιο από τη συνολική δαπάνη και η τηλεόραση έχει αποκτήσει έναν ισχυρό αντίπαλο στην αγορά.