Πλήγμα οι «εμπνεύσεις» της ΕΙΤΗΣΕΕ
- Την πληρώνουν οι εφημερίδες και η συνδρομητική TV
Συνθήκες ασφυξίας δημιουργεί η μνημονιακή πολιτική στα Media, με ευθύνη των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών. Δύο από τα αιτήματα που είχε θέσει η ΕΙΤΗΣΕΕ στο υπουργείο Οικονομικών το 2015 έγιναν μνημονιακή πολιτική, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία των εφημερίδων και της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Πρόκειται για την κατάργηση του αγγελιοσήμου, που αντικαταστάθηκε από τον… φόρο υπέρ ΕΔΟΕΑΠ, και για την επιβάρυνση της συνδρομητικής τηλεόρασης με επιπλέον φόρο. Οι «Τυπολογίες» είχαν αποκαλύψει την αποστολή του σχετικού υπομνήματος την 1η Νοεμβρίου, το οποίο σε πολλά σημεία, μέσω «τρόικας», εξελίχθηκε σε κυβερνητική πολιτική, πλήττοντας τα συμφέροντα ακόμη και εταιρειών που συνδέονται με τους δανειστές.
Το υπόμνημα χαρακτήριζε ως φόρο και το αγγελιόσημο, μαζί με τον ειδικό φόρο (20%), και ζητούσε να αντικατασταθεί από έναν χαμηλότερο φόρο σε όλες τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις και ειδικά στη συνδρομητική TV. Το αγγελιόσημο προτεινόταν «να αντικατασταθεί με έναν φόρο επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων για την κοινωνική ασφάλιση σημαντικά χαμηλότερο, σε όλα τα Μέσα».
Τα αιτήματα των ιδιοκτητών έγιναν δεκτά. Στη συνδρομητική τηλεόραση επιβλήθηκε φόρος 10% < από την 1η Ιουλίου 2016… πλήττοντας τη Nova, όπως ήταν η αρχική στόχευση, αλλά τώρα πιέζει και την Cosmote TV του Ομίλου ΟΤΕ, ο οποίος ανήκει στην Deutsche Telekom.
Η κατάργηση του αγγελιοσήμου έχει τραγικές συνέπειες για τους εργαζομένους στα media, καθώς εξέλιπε ο πόρος χρηματοδότησής τους, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει το ύποπτο πεδίο των «επιστροφών» . Οι διαφημιζόμενοι και οι διαφημιστές απαλλάχθηκαν από το βάρος του 21,5% και αντ’ αυτού επιβαρύνθηκαν τα Μέσα με ασφαλιστικό φόρο (μίνι αγγελιόσημο 2%).
Το αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής είναι να κινδυνεύουν άμεσα με λουκέτο εφημερίδες, ενώ πολλοί εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους. Τέλος, ο ειδικός φόρος τηλεόρασης από 20% θα μειωθεί σε 5% από την 1η Απριλίου για όσους σταθμούς πάρουν άδεια.