Ένα καθηλωτικό ������οκ������αντέρ, που αποκαλύπτει την επίδραση π��υ ������χουν ��ι τουρκικές ��α��������������ο��ν��περ��ς στις Αραβι��ές χώρες και τα Βαλκ��νια, κάνει πρεμιέρα στις 23 Νοεμβρ��ο���� στο δια����������������τικ�� ��μήμ���� ����υ Δι��θνούς Φ��στιβάλ Ντ����ιμαντέρ τ��υ Άμστερ��ταμ (IDFA), σε σκηνοθ������σί���� της Νίνας-Μαρίας Π����χ��λί����ου (��������άδα, 2013, 56’). Μια παραγωγ�� της Forest Troop και της Anemon Productions, ����ε συμπαραγωγή με το AL JAZEERA και ARTE ����������ι ������ τηλεοπτικά κανάλια SVT (����υη����ί����������), Knowledge Network (��αν��δάς), YLE (Φι������αν��ία), RTS (Ελβετία), Channel 8 (Ισραήλ), BTV (Βουλγαρ������) κα�� ΡΙΚ (Κύπρος), το πρόγραμμα MEDIA ����η�� Ε.��, και �������������� κ��ντρα κινηματογράφου ��ης Κροατίας ��αι της Βουλ��αρίας.
�������� KISMET ������ευνά ����ν απ��χηση που έχουν οι τουρκικές σαπουνόπε��ε���� στον Αραβικό κόσμο, τη Μέση Ανατολή ��αι τα Βα��������νια, αν����καλύπτον��ας την έν��ον�� επ��δρασή τους πάνω στις γυναίκες.
Ταξιδεύοντας από την Κ��νσταντιν��ύπολη, στο Κάιρ�� κ��ι ��ο Αμπού Ντάμπ����, η ταινία ανα������ύπτει πώς ο�� τουρκικές σ����ιρές σπάνε πρ��καταλ������εις α��ώνων ��αι ενθαρρύνουν τις γυνα��κες ��α αλλ��ξουν ��η ζωή τους. Στη «Φα����μαγκιούλ», μια γυ��αίκα που έχει πέσει θύμα βιασμ��ύ, βρίσκει τη δύναμη ���� καταφύγει στ�� δικαστήριο. Στη σ����ιρά «Η ��ωή Συνεχίζεται», ένα α��ή��ικο κορίτσι αν��γ��������εται να ������ν����ρευτε�� έναν εβ��ομ��ν����άχ��ον���� άντρα. Στη «Νο��ρ», �� ανεξάρτητη π��ωταγωνίστ��ια υποφέρει πριν ανακαλύψει τη�� πραγμ��������τική α����πη κα�� σ���� «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής», παρακ��λουθούμε μια χριστιανή σ����άβ�� να ��ετα��ορφώνεται στην π��ο ισχυρή γυν��ίκα της Οθωμανι����ής Αυτοκρατ��ρίας.
Το KISMET ��ποκαλύπτε�� πώς αυτές οι δρα��ατικ������ σειρές ‘αιχμαλωτίζουν’ το μου��ουλμανι��ό κο��ν�� δε����������ο��τα�� ένα μοντέ��νο κ��ι απε��ευθερωμένο τρόπο ζωής και ειδικότερα ������ων ����������ναικώ��. Προβά����ο��τας πρωτόγνωρες κοσμικ�������� ελευθερίε�� – ������συ����������γ��κές σχέσει����, διαζύγια, γυναίκες που ��ιακρίνο����αι στο χώρο ��������σία�� τους- ��σε μι���� περιοχή ������υ ακόμα επ��κρατεί η βία και �� ανισότητα στι���� σχέσεις ανδρών και γυν����κώ��, ��ι σειρές α����τές ενθαρρύνουν ��ις γ����ναίκες να μιλήσουν ανοιχτά για τα σύγχρονα π��ο��������������ήμα���� που ��ντ��μετωπίζ��υν και να διεκδικήσουν ����α δικαιώματά του��.
Όπως αναφέρ��ι και η Σ��μ����ρα, μια ������τ��βίστρια από τ�� Κάιρο, που ������μμετεί��ε στην επανάσταση και ��π��στη σεξουαλική παρενόχ����ηση από αξιωμα��ού��ους του στρατού, “χρειαζόμαστε τουρκικές σ����ι��έ�� σαν ����η ‘Φατμαγ������ιούλ’ οι οποίες π����οβ��������λ������ν τα ��ικαιώμ��τα τ��ν γυνα��κών, σπάνε ταμπού ����ι παροτρύν����������υν τις γυναίκες ��α μι����ού�� ��νοιχτά.��� ������ Σαμ��ρα μήνυσε τον Αιγυπτιακ�� Σ��������ρατ�� και κατάφερ�� να στ��μ��τ���������� τα τε���� παρθενίας σ���� Κάιρο.
Σ��ην Αθήνα, το Μ����σταρ και τη Σόφια, όπ��υ οι τουρκικ��ς σειρές έχουν αντικα��ασ����σει ��ις εγ��ώριες, ��ο ντοκιμαντέρ ανακαλ��πτει πώς τα σίριαλ α����αδε����κνύ��υ���� μια ����ετι����ή εικόνα των Τούρκων και ξυπνούν σε πολ����ές γυ����αί��ες μια αί��θηση νοσταλγ��ας για το παρελ��όν και μια στροφή σε πιο ��α��αδοσιακές οικογενειακές αξίες, τις οποί����ς νιώθο���� ότι έ����ουν χάσε����������.
Με ����οναδική πρόσβαση στους δη��ιου����γούς, το���� παραγω��ούς, τους ��θοποι��ύς των τηλεοπτ��κών σει��ώ�� ����θώς και σ���� πολιτικούς αναλυτ��ς, το ντοκιμα��τέρ μάς βο��θά να κατανοήσουμε τον ����ρόπο με τον ����ποί���� στις ��έρ������������ς μας οι τουρκικές σ����πουνόπ��������ς αποτελούν έ��α από ��α πιο ����υνα����ικά μέσα ����ι��ρο����ς της Τ��υρ��ίας σ������ην ευρύτε��η περιο��ή.
Περιλ��μβά������ει συνεντεύ��εις με τις ��θοποιο��ς Σογκιούλ Οντέν (Γ��ιουμούς/ Νο��ρ), Μεριέμ ��υζερλ�� (Σουλεϊμάν ο Μ��γαλοπ��επ��ς), Μπεργκιουζάρ ��ο��έλ (Χί����ι��ς κ��ι μ��α Νύχτες), Με��τ��μ Μιράλογλου (Η Ζ��ή Συνεχίζεται) και Μπερέν Σάατ (Φατμαγκιούλ).
Το KISMET παρουσιάζεται σε παγκόσμια ����ρεμιέ��α στο IDFA (Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμ����τέρ του Άμστ��ρνταμ), το ��ημα��τικότερο ����εστιβάλ Ντοκιμαντέ���� της Ευρ����π��ς. Ε��ναι το μόνο ελλην��κό ντ����κιμαντέρ που ����ρο��άλλεται στ�� διαγωνισ������ικ�� τ��ή����α του Φεστιβά����.