Λιγότερη γραφειοκρατία υπόσχεται το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου, το οποίο οδεύει προς συζήτηση στη Βουλή. Πρόκειται για σειρά… παρατηρήσεων επί του προηγούμενου γραφειοκρατικού νόμου του 2022, με κυριότερη αλλαγή τη μη υποχρέωση των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων να συγκεντρώνουν κάθε χρόνο και να καταθέτουν όγκο εγγράφων στα δύο Μητρώα.
Τα δύο κεντρικά προβλήματα του νομοσχεδίου είναι τα εξής: Καθώς δεν λειτουργεί στην πράξη η υπηρεσία «Know Your Business», οι επιχειρήσεις συλλέγουν πλήθος εντύπων και εγγράφων, για να τα υποβάλουν στη ΓΓΕΕ. Κανονικά, τα στοιχεία αυτά, με τη σύμφωνη γνώμη των επιχειρήσεων, θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα στη ΓΓΕΕ. Το δεύτερο και πιο ουσιαστικό πρόβλημα για τη διάθεση της κρατικής διαφήμισης είναι πως δεν υπάρχει το κριτήριο της απήχησης των ιστοσελίδων, αλλά μόνο η ύπαρξη των θέσεων εργασίας σε δημοσιογραφικό και ειδησεογραφικό προσωπικό. Επιπλέον, τα διευθυντικά πρόσωπα πρέπει να είναι μέλη ενώσεων –κάτι που ποτέ δεν ίσχυε για τον Τύπο στην ιστορική του διαδρομή–, ενώ τα άρθρα θα πρέπει να είναι ενυπόγραφα, με κρίση των κειμένων από επιτροπή δεοντολογίας. Τι δεν προβλέπεται; Το πιο βασικό από όλα. Πως η διαφήμιση θα διανέμεται με βάση την πιστοποιημένη μέτρηση που θα παραγγέλνει η ΕΝΕΔ ή άλλος φορέας…
Η ΓΓΕΕ, στα κείμενα που διοχέτευσε προς τις ιστοσελίδες, μνημονεύει την παρέμβαση του Θόδωρου Ρουσόπουλου το 2007, με τη σύσταση των πρώτων Μητρώων Τύπου, ξεχνάει όμως ότι το Μητρώο Online Media συστήθηκε από τον Λευτέρη Κρέτσο το 2015.
Η κυβέρνηση της ΝΔ έφτιαξε έναν νέο νόμο το 2022, μετά τον σάλο που ξέσπασε με τη «λίστα Πέτσα», και τώρα τον διορθώνει με παρεμβάσεις που προσκρούουν και στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο ως προς τους κανόνες για τις επιχειρήσεις. Και αυτό διότι την ίδια ώρα οι πολυεθνικές επιχειρήσεις εισπράττουν κρατική διαφήμιση στην Ελλάδα, χωρίς να υπόκεινται στις ατέλειωτες ρυθμίσεις του έλληνα νομοθέτη.