Εν μέσω θερμών πολιτικών εξελίξεων και της προεκλογικής ατζέντας που άνοιξε, η κυβέρνηση καταθέτει το σχέδιο για τη δημιουργία των δύο νέων Μητρώων ΜΜΕ στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
Όπως είχε αποκαλύψει η στήλη, το ένα μητρώο θα αφορά τον έντυπο περιφερειακό Τύπο και τα κριτήρια βάσει των οποίων θα δίνονται τα κονδύλια της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης και το δεύτερο θα αφορά τον ηλεκτρονικό Τύπο, δηλαδή τις ιστοσελίδες, που έχει εφαρμογή στο σύνολο των ηλεκτρονικών media. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, φέρεται να υπάρχει αλλαγή στον χαρακτήρα των κριτηρίων ένταξης τόσο για τις περιφερειακές εφημερίδες όσο και για τις διαδικτυακές ιστοσελίδες. Η κυκλοφορία των εφημερίδων και η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων θα αποτελεί βασικό κριτήριο, μαζί με τον ετήσιο τζίρο που θα καταγράφει το κάθε Μέσο στην ειδική πλατφόρμα που ετοιμάζεται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στην οποία τα ΜΜΕ θα πρέπει να υποβάλλουν τα οικονομικά τους στοιχεία.
Υπάρχει ένα μείζον θέμα για το ποιος φορέας θα πιστοποιεί την κυκλοφορία των εντύπων και την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων, ζήτημα που αναμένεται να προκαλέσει εντάσεις στον εκδοτικό χώρο. Η πρωτοβουλία που είχε λάβει το ΙΑΒ, για την υιοθέτηση ενός εργαλείου μέτρησης, κοινά αποδεκτό από όλες τις εκδοτικές εταιρείες, δεν ευδοκίμησε και η προσπάθεια πάγωσε. Ένα ακόμη ζήτημα που παραμένει προς διαπραγμάτευση είναι ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού ως κριτήριο για το δικαίωμα στην κρατική διαφήμιση.
Αλλάζουν όνομα τα μητρώα ΜΜΕ!
Τα δύο μητρώα των ΜΜΕ που περιλαμβάνονται στο πακέτο στήριξης ΜΜΕ της κυβέρνησης θα παρουσιαστούν με νέα ηλεκτρονική ταυτότητα και πλατφόρμα ως Μητρώα «online media» και «e-efimeris». Ήδη δόθηκε με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Indigital AE το έργο της συντήρησης, τεχνικής υποστήριξης καθώς και ανάπτυξης και επέκτασης των δύο μητρώων ηλεκτρονικών ιστοσελίδων (online media) και του τοπικού-περιφερειακού Τύπου (e-efimeris) με δαπάνη 19.840.000 ευρώ.