Μετά και την απόρριψη από το υπουργείο Οικονομικών της πρότασης για μείωση του ΦΠΑ στις εφημερίδες, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής κατέθεσε νέα πρόταση, η οποία εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Επικοινωνιακής Πολιτικής. Μέσα στο 2018, θα διατεθεί κονδύλι ύψους 10 εκατ. ευρώ για δράσεις, εν είδει διαφημιστικών προγραμμάτων, των υπουργείων και των οργανισμών σε εφημερίδες και σε μικρότερο βαθμό σε ενημερωτικές ιστοσελίδες-μέλη του μητρώου online media.
Τα 10 εκατ. ευρώ είναι ένα επιπλέον ποσό στην κρατική διαφημιστική δαπάνη για το 2018 και θεωρείται ότι θα αποτελέσουν τονωτική ένεση για τις εφημερίδες, που βρίσκονται σε μεγάλη κρίση. Τα υπουργεία και οι εποπτευόμενοι φορείς θα αποφασίζουν πού θα κατανέμονται τα διαφημιστικά κονδύλια των δράσεών τους, τα οποία θα πρέπει να δημοσιεύονται στη «Διαύγεια».
Σύμφωνα με την «Αυγή», η απευθείας αυτή επιδότηση των εφημερίδων και των ενημερωτικών sites εντάσσεται στη γενικότερη επικοινωνιακή πολιτική της χώρας για την ενίσχυση της εικόνας της στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Το τριετές στρατηγικό σχέδιο «Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική» αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα μετά την έγκρισή του από το Συμβούλιο Επικοινωνιακής Πολιτικής.
Το ερώτημα είναι με ποια διαφανή διαδικασία και κριτήρια επιλέγονται οι εφημερίδες που θα… επιδοτούνται;