Συνεχίζεται ακάθεκτο το ξεπούλημα δίσκων προς τις εφημερίδες, οι οποίες φαίνεται ότι φέτος θα διασώσουν τους ισολογισμούς των δισκογραφικών εταιρειών.
Οι δισκογραφικές γνωρίζουν ότι η κατάσταση δεν θα διαρκέσει πολύ, και γι’αυτό προσπαθούν να κλείσουν όσες περισσότερες συμφωνίες όσο υπάρχουν τόσοι εκδότες πρόθυμοι να χάσουν χρήματα.
Ιδιαιτέρως επιθετική, όπως συνηθίζει τον τελευταίο καιρό, φαίνεται να είναι η Universal, η οποία την Κυριακή αυτή δίνει ένα cd του οποίου το tracklist προκαλεί… ναυτία αφού συμπεριλαμβάνει από Gummy Bear και Μαρτάκη, μέχρι Professional Sinnerz και Πάνο Κιάμο!
Πλησιάζοντας στο κλείσιμο της χρονιάς πολλές από τις υπηρεσίες streaming μουσικής αρχίζουν να δημοσιοποιούν στατιστικά στοιχεία της χρήσης τους, τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Το βασικότερο όλων η κατάρρευση του μύθου ότι ο καταναλωτής “θέλει επιλογές”. Παρόλο που όλες οι υπηρεσίες αυτές δίνουν στους χρήστες εκατομμύρια επιλογές τραγουδιών, τελικά όλοι καταλήγουν να ακούν τα ίδια και τα ίδια – αυτά δηλαδή που βρίσκουν και στα ραδιόφωνα!
Το Music Week έφερε στο φως τα άκρως εντυπωσιακά στοιχεία του Spotify, σύμφωνα με τα οποία μόνο 3 εκατομμύρια από τα 13 εκατομμύρια κομμάτια αγοράστηκαν έστω μια φορά.
Την περίοδο Φεβρουάριο-Ιούλιο 2009, στην Αγγλία το Spotify “μετέδωσε” τραγούδια 1 δισεκατομμύριο φορές σε μια συνδρομητική βάση 2.7 εκατομμυρίων χρηστών.
Αυτό σημαίνει χρήστης άκουσε 370 κομμάτια περίπου σε μια περίοδο έξι μηνών. Ενδιαφέρον έχει ακόμα το στοιχείο ότι και στην υπηρεσία streaming περίπου 100.000 κομμάτια αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 80% των συνολικών ακροάσεων, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι εκατομμύρια άλλα κομμάτια είτε ακούστηκαν ελάχιστο, είτε δεν ακούστηκαν καθόλου!
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο: σε αυτό τον ωκεανό επιλογών τελικά οι καταναλωτές κατευθύνονται σε γνωστά brand – έτσι “συλλογές” (ή καλύτερα playlists) όπως το “Now Music” είχε τεράστιο αριθμό ακροάσεων.
Τόσο στο Spotify, όσο και στο Last.FM τα ονόματα στις κορυφαίες θέσεις των chart ακροάσεων είναι κοινά. Το ενδιαφέρον στα στοιχεία της δεύτερης υπηρεσίας είναι ότι έδωσε συγκεκριμένους αριθμούς.
H Lady Gaga ακούστηκε 18.5 εκατομμύρια φορές, οι Killers 12.5, η Lilly Allen 10.5, οι Prodigy 8.9, οι Franz Ferdinand 8.8 και η Beyonce 8.6!
Την ίδια στιγμή που οι υπηρεσίες streaming γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και φαίνεται να είναι η διέξοδος της μουσικής βιομηχανίας, η Virgin Media ανακοίνωσε ότι το μεγαλεπήβολο σχέδιο της να προσφέρει απεριόριστη “δωρεάν” μουσική χωρίς DRM στους συνδρομητές της, ναυαγεί, καθώς αδυνατεί να καταλήξει σε συμφωνία με όλες τις δισκογραφικές.
Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει η T-mobile η οποία προσπαθεί εδώ και μήνες να καταλήξει σε μια συμφέρουσα συμφωνία με τις δισκογραφικές η οποία να καλύπτει τις δραστηριότητες στην Ευρώπη.
Στην Ελλάδα οι υπηρεσίες full track φαίνεται να χάνουν όλο και περισσότερο έδαφος. Το mpGreek αντικαθιστά όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες, με πιο πρόσφατη την Music Hellas, όμως και αυτό φαίνεται ότι με τη σειρά του θα απορροφηθεί από το Akazoo για όσο καιρό διατηρηθεί στη ζωή από την InternetQ.
Οι υπηρεσίες οι οποίες θα διατηρηθούν εν ζωή φαίνεται να είναι μόνο αυτές των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών οι οποίοι πλέον διαθέτουν σταθερή και κινητή τηλεφωνία και είναι διατεθιμένοι να επενδύσουν για να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους συνδρομητές τους.