• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Music and Media (22/3/2010)

22/03/2010

Την προηγούμενη εβδομάδα, με συντονισμένες προσπάθειες αρκετών φορέων προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, έκλεισε ξανά το site “gamato.info”,και συνέλαβε τους διαχειριστές του.

Το site αυτό είχε κλείσει πρόσφατα, και είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί εντυπωσιακά η διακίνηση πειρατικού υλικού στο ελληνικό internet σε βαθμό τέτοιο ώστε όλοι οι internet providers στην χώρα μας είδαν ξαφνικά να μειώνεται σημαντικότατα η κίνηση στα δίκτυα τους. Μετά όμως από λίγο καιρό άνοιξε και πάλι ανανεωμένο, και οι διαχειριστές του διαφήμιζαν ότι επέστρεφαν πιο δυνατοί, για ακόμα περισσότερη διακίνηση!

Οι διαχειριστές με αρκετή θρασύτητα διαφήμιζαν την ιδιότητα τους στις προσωπικές τους σελίδες στο Facebook, και αυτό έδωσε τη δυνατότητα στις αρχές να τους αναζητήσουν.

Αυτό που ακολούθησε σε αρκετά ελληνικά μέσα, ήταν απερίγραπτο: αυτοί οι οποίοι έθεταν τις βάσεις για να πραγματοποιούνται εγκληματικές ενέργειες και ασύδωτη διακίνηση πνευματικής ιδιοκτησίας, μετατράπηκαν σε Ρομπέν των Δασών, και θύματα.

Στην υπεράσπιση τους έτρεξαν πολλοί, οι οποίοι με μεγάλη ελαφρότητα υποστήριζαν το πόσο καλό ήταν αυτό που έκαναν “τα παιδιά που συνέλαβαν άδικα”, ότι “δεν έβγαζαν χρήματα, το έκαναν για τους χρήστες” και ότι “τιμωρούσαν τις κακές δισκογραφικές”, οι οποίες έχουν σαν βασικό έσοδο τους τις αγωγές!

Ανάμεσα σε όσα διαβάσαμε ενδιαφέρον είχε ένα σχόλιο αναγνώστη, το οποίο δημοσιεύουμε:

“Οι δισκογραφικές δεν είναι φιλανθρωπικά, αλλά κερδοσκοπικά ιδρύματα, μην έχετε καμία αμφιβολία για αυτό.

Όμως αυτό που πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε είναι ότι επί της ουσίας είναι επενδυτικοί οργανισμοί – τίποτε παραπάνω, η διαφορά των οποίων όμως ήταν και είναι, ότι προκειμένου να βγάλουν το κέρδος τους, έδιναν ευκαιρίες σε φιλόδοξους καλλιτέχνες, πολύ πιο εύκολα από ό,τι θα έδινε οποιοσδήποτε άλλος.

Εξηγώ τι εννοώ – πόσες πιθανότητες πιστεύετε θα είχαν 100 άγνωστοι φέτος καλλιτέχνες, να πάνε σε μια τράπεζα, να πάρουν 200.000 ευρώ δάνειο με μόνη εγγύηση μεγάλο μέρος των πιθανών κερδών τους?

Μάλλον καμία. Αυτός ήταν και είναι ο ρόλος της δισκογραφικής. Επενδύει πάνω στους 100, και με την εμπειρία που έχει χτίσει, ελπίζει ότι 10 από αυτούς θα φέρουν πίσω την επένδυση και ένα κέρδος – γι’αυτό άλλωστε λειτουργούν.

Ας φανταστούμε λοιπόν το σενάριο όπου εξαφανίζουμε από το χάρτη αυτές τις “επενδυτικές εταιρείες”.

Θεωρείτε ότι θα εξακολουθήσουμε να έχουμε τη μουσική παραγωγή που έχουμε? Θα εξακολουθήσουμε να έχουμε τα videoclip με τα οποία είναι γεμάτο το youtube? θα εξακολουθήσουμε να έχουμε tour καλλιτεχνών σε όλο τον πλανήτη?

Σίγουρα τα μέσα παραγωγής έχουν γίνει πιο προσιτά στον καθένα. Αλλά μην έχετε την ψευδαίσθηση ότι μπορείτε εσείς με ένα mac σπίτι σας, να βγάλετε το αποτέλεσμα που βγάζει ο Timbaland με τον εξοπλισμό και κυρίως την εμπειρία που έχει. Για να συνεργαστεί μαζί σας σαν παραγωγός και να σας πει πως μπορείτε να βελτιώσετε το ταλέντο και τη δουλειά σας, θέλει χρήματα. Χρήματα θέλει και ο σκηνοθέτης του κλιπ, ή αυτός που θα κάνει το επαγγελματικό color correction. Χρήματα προκαταβολικά θέλει και το μαγαζί ή στάδιο το οποίο πρέπει να κλείσεις 6 μήνες πριν εμφανιστείς, όπως και χρήματα θέλουν αυτοί που θα σου φέρουν τον εξοπλισμό για τη συναυλία.

Πιστεύετε ότι για να πληρωθούν όλα αυτά, η αγορά θα δεχθεί “υποσχετικές” από τους καλλιτέχνες ότι όταν πετύχουν, θα τους πληρώσουν?

Αυτό δεν σημαίνει ότι μόνο με τα χρήματα μπορείς να βγάλεις κάτι καλό. Έχουμε δει περιπτώσεις όπου παρουσιάζονται καταπληκτικές δουλειές, και όλες έχουν βγει από ομάδες ανθρώπων που δούλεψαν μεταξύ τους, χωρίς οικονομική υποστήριξη.

Αυτές όμως οι περιπτώσεις είναι απειροελάχιστες, και δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το ένα της χιλίοις από την μουσική που συναντάμε παντού.

Αυτός είναι και ο λόγος που στο top100 στα torrent site όπως το gamato.info δεν θα συναντήσεις ούτε μια από τις “ανεξάρτητες” αυτές παραγωγές – το πιο πιθανό είναι ότι θα βρεις τη Lady Gaga και τους Black Eyed Peas.

Είναι πολύ εύκολο να αφορίζεις τις δισκογραφικές, όπως εξίσου εύκολο είναι να αφορίζουμε τις τράπεζες – φανταστείτε αν θα ήταν δυνατή οποιαδήποτε ανάπτυξη χωρίς αυτές να δανείζονται χρήματα από αυτούς που τα έχουν, και να τα δανείζουν σε αυτούς που τα θέλουν για να δημιουργήσουν κάτι.

Καλό είναι να σκεφτόμαστε με λίγη ευρύτητα και να βλέπουμε ότι για να ευημερούμε χρειάζεται να υπάρχει ένα λειτουργικό σύστημα στο οποίο ο καθένας πληρώνεται ανάλογα με το έργο που παράγει αλλά και το ρίσκο που αναλαμβάνει.”

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Music & Media Tagged With: gamato.info, Youtube

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Επόμενη μάχη για Cosmote TV – Nova, το Champions League
  • ΑΙΧΜΕΣ: Το ...επίγειο βήμα του NaftermporikiTV
  • Euro και Ολυμπιακοί σε ελεύθερη μετάδοση από την ΕΡΤ
  • Από τον ΑΝΤ1+ ...στον ΑΝΤ1
  • Eurovision 2023: Fιάσκο η διαδικασία ψηφοφορίας
  • Ελεύθερη και συνδρομητική TV μαζί: «Όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα»
  • Απάντηση του "Βήματος" στον Π. Τατσόπουλο
  • O Αλέξης Βαλούρδος επικεφαλής του ομίλου της Αυγής
  • Απόλυση Τατσόπουλου από "Τα Νέα"
  • Οι μεγάλες αλλαγές στην TV την Κυριακή στην έντυπη έκδοση των "Τυπολογιών"

Τελευταιες αναρτησεις

  • Η εκπομπή “Uncover Stories” αποκλειστικά στο ΑΤΤΙCA TV
  • Οι μεγάλες αλλαγές στην TV την Κυριακή στην έντυπη έκδοση των “Τυπολογιών”
  • Συνέδριο ΕΙΗΕΑ: “Εφημερίδες 2024”
  • Ίντερ VS Μίλαν: Το «Derby della Madonnina» αποκλειστικά στην COSMOTE TV
  • O Αλέξης Βαλούρδος επικεφαλής του ομίλου της Αυγής

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟ PARON.GR

Top Posts

  • Επόμενη μάχη για Cosmote TV – Nova, το Champions League
  • ΑΙΧΜΕΣ: Το ...επίγειο βήμα του NaftermporikiTV
  • Euro και Ολυμπιακοί σε ελεύθερη μετάδοση από την ΕΡΤ
  • Από τον ΑΝΤ1+ ...στον ΑΝΤ1
  • Eurovision 2023: Fιάσκο η διαδικασία ψηφοφορίας

Αιχμές

Τέσσερις προτάσεις έχουν φτάσει στο γραφείο του Δ. Μελισσανίδη, ο οποίος θέλει να μεταφέρει το NaftemporikiTV και στην επίγεια τηλεόραση. Το ένα απορρίφθηκε εξαιτίας των τεραστίων διαστάσεων απαιτήσεων του. Απομένουν τρία πάνω στο τραπέζι.  Ίσως πολύ σύντομα να υπάρξουν εξελίξεις. Δύο τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν αποφασίσει νέα σεζόν να “περιοριστεί” το prime time, δηλαδή  να μειωθούν οι παραγωγές […]

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ







Tags

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017