Μια νέα πειραματική υπηρεσία ανακάλυψης μουσικής είναι η youtube.com/disco (“music discovery”), με την οποία αρχίζει να μπαίνει στα χωράφια του Last.fm το οποίο πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει και video έκδοση της υπηρεσίας του.
Ταυτόχρονα δεν σταματά να αναζητά τρόπους “επιβίωσης” το YouTube, καθώς το σημερινό μοντέλο του δεν φαίνεται να μπορεί να παράξει αρκετά έσοδα ώστε όχι να δικαιολογήσει την επένδυση της Google, αλλά τουλάχιστον να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας του.
Έτσι για τις επόμενες ημέρες, και μέχρι το τέλος του φεστιβάλ Sundance, θα μπορεί κανείς να πληρώσει και να δει σε πλήρη διάρκεια ταινίες από ανεξάρτητους παραγωγούς.
Για το Last.fm δεν φαίνεται να ανησυχεί μόνο το YouTube, αλλά και η Apple η οποία με την απόκτηση της Lala αποκτά μια ισχυρή παρουσία στο χώρο των υπηρεσιών streaming. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η Apple την ερχόμενη εβδομάδα παράλληλα με το πολυαναμενόμενο tablet θα ανακοινώσει και μια νέα έκδοση του iTunes, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να αποθηκεύουν τη μουσική τους στους server της και να έχουν πρόσβαση σε αυτή όπου είναι, και από οποιαδήποτε συμβατή συσκευή.
Ένα από τα πιο “ενδιαφέροντα” προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει με αυτή την προσέγγιση της η Apple είναι το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των iPod και iPhone πελατών της προφανώς δεν έχει γεμίσει τις συσκευές του με μουσική που αγόρασε από την Apple.
Για την ακρίβεια, μάλλον δεν την έχει αγοράσει από κανέναν! Αρκεί κανείς να υπολογίσει την αθροιστική χωρητικότητα των συσκευών της εταιρείας που πουλήθηκαν το 2009, και εύκολα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τόσα κομμάτια η δισκογραφία δεν θα πουλήσει ούτε σε δέκα χρόνια.
Το ερώτημα λοιπόν είναι αν η Apple θα δεχθεί να ανεβάσει και να φιλοξενήσει στους server της κομμάτια αμφιβόλου προελεύσεως, και πως επίσης θα αντιδράσουν οι δισκογραφικές σε κάτι τέτοιο, οι οποίες θεωρούν ότι χρόνια η Apple καρπώνεται εμμέσως την πειράτευση του περιεχομένου τους πουλώντας συσκευές που μόνο με χιλιάδες παράνομα τραγούδια μπορούν να γεμίσουν.
Στην ετήσια έκθεση της η IFPI παρουσίασε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατάσταση της δισκογραφίας το 2009.
Οι ψηφιακές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν πλέον το 27% των διεθνών πωλήσεων 4.2 δισεκατομμυρίων δολλαρίων που πραγματοποιούν οι δισκογραφικές εταιρείες.
Παρόλο που οι ψηφιακές πωλήσεις ανέβηκαν κατά 12%, οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών έπεσαν 30%.
Το δημοφιλέστερο τραγούδι διεθνώς ήταν το “Poker Face” της Lady Gaga, το οποίο πούλησε συνολικά 9.8 εκατομμύρια από τα συνολικά 1.5 δισεκατομμύριο τραγούδια τα οποία “κατέβηκαν” το 2009.
Περισσότερα από 11 εκατομμύρια διαφορετικά τραγούδια είναι διαθέσιμα σε 400 νόμιμες ψηφιακές υπηρεσίες σε όλο τον πλανήτη, 100 λιγότερες από ό,τι το 2008.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η επισήμανση στελέχους της Universal σε άρθρο του Music Week: το Spotify είναι ο μεγαλύτερος ψηφιακός συνεργάτης της εταιρείας σε όγκο, έχοντας έξι εκατομμύρια χρήστες, και 250 χιλιάδες συνδρομητές!
Την ίδια στιγμή που ανακοινώνονται αυτά, φαίνεται να εντείνεται η σύρραξη ανάμεσα σε internet providers και τις δισκογραφικές εταιρείες στην Αγγλία.
Είναι πλέον ζήτημα χρόνου να υποχρεωθούν να συμμορφωθούν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στο να αστυνομεύσουν αποτελεσματικά τα δίκτυα τους, και είναι σίγουρο ότι αν κάτι τέτοιο συμβεί στην αγγλική αγορά, θα λειτουργήσει καταλυτικά για την υπόλοιπη ευρώπη, και φυσικά για τη χώρα μας.