Επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων για το δισκογραφικό όμιλο του Κώστα Γιαννίκου έφερε η συμφωνία με τη Warner. Ο όγκος του νέου καταλόγου, το επίσης μεγάλο μέγεθος της Lyra, σε συνδυασμό με του υψηλούς στόχους οδήγησε στο να περιοριστεί η ανάπτυξη του νέου ρεπερτορίου.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και το βελούδινο διαζύγιο με τον Μίλτο Καρατζά, ο οποίος αποφάσισε προκειμένου να είναι πιο ευέλικτος να δημιουργήσει νέο δικό του label, και να συνεργαστεί για την εκμετάλλευση του ρεπερτορίου με τη Universal.
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πολυεθνικές οι οποίες περιορίζουν αρκετά τις δραστηριότητες τους, η Universal με τον Καραγρηγόρη με μικρά βήματα και περιορισμένα έξοδα φαίνεται να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη της.
Αυτό επιβεβαιώθηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο με το Gummy Bear το οποίο της έχει φέρει στα ταμεία πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ, επιχείρημα το οποίο προέκυψε από την ευρύτερη συνεργασία την οποία έκανε με τον Ίζυ Κουτιέλ.
Εν τω μεταξύ συνεχίζεται το ξεπούλημα πάσης φύσεως μουσικών album σε εφημερίδες και περιοδικά. Όσο περισσότερο πέφτουν οι κυκλοφορίες, τόσο οι διαφημιστικές καμπάνιες τους εξαφανίζουν κάθε αναφορά στο περιεχόμενο των εντύπων και μοιάζουν με διαφημιστική προώθηση άλλων προϊόντων.
Το γεγονός ότι το ΕΣΡ άρχισε να μοιράζει πρόστιμα χαρακτηρίζοντας συγκεκαλλυμένη διαφήμιση την προβολή των “προσφορών” κάποιων εφημερίδων από δελτία ειδήσεων, ίσως δείχνει ότι κάτι θα μπορούσε να αλλάξει.
Όμως καθοριστικός παράγοντας για τις εξελίξεις στο χώρο αυτό φαίνεται να είναι ο θάνατος του Χρήστου Λαμπράκη. Ο Ψυχάρης απελευθερωμένος και με την οικονομική στήριξη από το Ρέστη, δεν θα αφήσει το Βήμα να συνεχίσει να πέφτει κυκλοφοριακά – αν λοιπόν δεν συμφωνήσει ο Πήγασος να μειώσει τις προσφορές, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αυτές θα ενταθούν μέχρι κάποιοι να αποχωρίσουν ηττημένοι.
Με όλα αυτά το θετικό στοιχείο είναι ότι η μουσική συνεχίζει να “παίζει” παντού, και συνεχίζει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να αποτελεί πηγή εσόδων για έναν μεγάλο κύκλο – καλλιτέχνες, μουσικοί, τραγουδιστές, δισκογραφικές, εκδόσεις, αλλά και το λιανεμπόριο κοιτάζει προς τη μουσική όταν θέλει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Πριν στεγνώσει το μελάνι της ανακοίνωσης συνεργασίας Public με το ΔΟΛ για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, βγήκε ως “viral” σποτάκι στο youtube που προωθούσε το νέο site των δύο εταιρειών, το getitnow.
Πρεσβευτής του site η Καλομοίρα (!), η οποία σε κάθε δημόσια εμφάνιση της πλέον βγαίνει με λογότυπα του site.
Η σημαντικότερη είδηση της προηγούμενης εβδομάδας, στην οποία όμως δεν δόθηκε δημοσιότητα, ήταν μια σημαντικότατη “νίκη” της Εταιρείας Προστασίας Οπτικοακουστικών Έργων (ΕΠΟΕ).
Με πληροφορίες που συνέλλεξε κατάφερε να ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας κατα επάγγελμα από κοινού σε βαθμό κακουργήματος από τον ΑντεισαγγελέαςΠλημμελειοδικών Ρόδου σε βάρος ενός ιδιωτικού υπαλλήλου, που συνελήφθη από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου και ενός φοιτητή, ο οποίος αναζητείται.
Οι συγκεκριμένοι λειτουργούσαν ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά site με πειρατικό περιεχόμενο (www.greek-fun.com), είχαν όμως την αφέλεια (ή το θράσος;) να το αναγράφουν στο προφίλ τους στο facebook!
Η δίωξη λειτούργησε σαν ντόμινο και δεκάδες άλλα ελληνικά πειρατικά site έκλεισαν, υπό τον φόβο αντίστοιχων νομικών επιπτώσεων.
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ότι μέσα σε πέντε μόλις ημέρες η κίνηση πειρατικών αρχείων (torrent) στο ελληνικό internet μειώθηκε κατά 70%!