Εβδομάδα με αρκετά θετικά νέα για το χώρο της μουσικής, σε διεθνές τουλάχιστον επίπεδο. Πληθώρα στοιχείων δείχνουν ότι ο “πάτος” πιάστηκε το 2008, και μέσα στο 2009 και τους πρώτους μήνες του 2010 αρχίζει να υπάρχει φως στο τούνελ, καθώς περιορίζεται από τη μια η πειρατικη κίνηση, και αρχίζουν και αποδίδουν οι χιλιάδες νόμιμες ψηφιακές μουσικές υπηρεσίες.
Σε πλεονεκτική θέση φαίνεται να βρίσκεται η Universal, η μόνη οποία όπως κατά καιρούς έχουμε αναφέρει, δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει στο νέο ρεπερτόριο, με αποτέλεσμα να βλέπει συνεχώς το μερίδιο αγοράς της να αυξάνεται.
Παρόλο που συνολικά ο τζίρος της το 2009 έπεσε σε σχέση με το 2008, η εταιρεία είδε τις πωλήσεις ψηφιακής μουσικής να ανεβαίνουν κατά 8.4%.
Παράλληλα τα στοιχεία τα οποία ανακοίνωσε το Vevo, το οποίο αποτελεί κοινοπραξία του YouTube και δισκογραφικών, είναι επίσης ενθαρρυντικά. Σε ημερήσια βάση οι χρήστες του βλέπουν περισσότερα από 35 εκατομμύρια μουσικά κλιπ, και τον Φεβρουάριο κατάφερε να πουλήσει το 85% της διαφημιστικής του χωρητικότητας.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον πέραν αυτού όμως είναι ότι πολλοί διαφημιζόμενοι δεν διστάζουν να πληρώσουν και δεκαπλάσια τιμή προκειμένου να έχουν προνομιακή προβολή στις σελίδες του Vevo, με αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα να έχουν εκτιναχθεί.
Κερδισμένη από τη διαδικασία είναι αναμφίβολα και η Google, η οποία πέραν από την υποδομή ευθύνεται και για το 90% της κίνησης του site, η οποία προέρχεται από αναζητήσεις στο YouTube.
Συμφωνα δε με στοιχεία που το τελευταίο δημοσιοποίησε, η μουσική είναι το δημοφιλέστερο περιεχόμενο στο site, αντιπροσωπεύοντας το 30% της συνολικής του κίνησης, η οποία με τη σειρά της φαίνεται να προέρχεται κατά 50% από ενσωμάτωση του παραθύρου του youtube που κάνουν σε μουσικά blogs.
Αυτό το στοιχείο φαίνεται να είναι και το πιο ενδιαφέρον, καθώς τις προηγούμενες εβδομάδες είδαμε μια συντονισμένη κίνηση από δισκογραφικές να κλείσουν εκατοντάδες μουσικά blogs τα οποία θεώρησαν ότι χρησιμοποιούσαν περιεχόμενο τους, ακόμα και αν το περιεχόμενο αυτό το είχαν οι ίδιες αποστείλει ως υλικό προώθησης!
Η δύναμη των blog είναι αδιαμφισβήτητη, και μόνο επιτυχία θα προσφέρει στις δισκογραφικές να δομήσουν συνεργασίες μαζί τους.
Την εβδομάδα που πέρασε το iTunes πούλησε το 10.000.000.000 τραγούδι, αποδεικνύοντας ότι είναι ο ηγέτης στο χώρο της ψηφιακής πώλησης μουσικής. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας ερευνών NPD προκαλεί μεν προβληματισμό το γεγονός ότι βλέπουν να μειώνονται κατά 3% οι ψηφιακοί πελάτες, όμως το ποσό που οι πελάτες δαπανούν εκτινάχθηκε μέσα στη χρονιά από τα 33 στα 50 δολλάρια.
Ένα ενδιαφέρον ακόμα στοιχείο από την ερευνητική εταιρεία: τα free online ραδιόφωνα προκαλούν αύξηση 41% στις αγορές νέων κομματιών, ενώ αντίθετα οι streaming, on demand υπηρεσίες ρίχνουν κατά 13% τις αγορές μουσικής.
Κλείνωντας να αναφερθούμε στα Brit Awards τα οποία παρακολούθησαν 5.8 εκατομμύρια άτομα στην Αγγλία κατά τη ζωντανή τους προβολή από το ITV στην Αγγλία (και ο Ant1 στην Ελλάδα). Ένα ντουέτο έκπληξη του Dizzee Rascal και Florence + the Machine το οποίο αμέσως μετά τη μετάδοση ανέβηκε για πώληση στο αγγλικό iTunes, κατάφερε μέσα σε μια εβδομάδα να πουλήσει 62.000 κομμάτια.