• Εφημερίδα Παρόν – paron.gr
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Music & Media (10/1/2011)

10/01/2011

Με τα έσοδα από πωλήσεις άλμπουμ να πέφτουν, οι δισκογραφικές δεν πληρώνουν τον “αέρα” που έδιναν παλαιότερα συνθέτες και στιχουργούς. Ως εκ τούτου, τα δικαιώματα από την ΑΕΠΙ είναι το σημαντικότερο έσοδο για τους περισσότερους δημιουργούς, και αυτό τους κάνει πλέον να βλέπουν πιο προσεκτικά τη σχέση με τον οργανισμό.

Αυτό που φαίνεται να προβληματίζει αρκετούς είναι το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό το οποίο ο οργανισμός φαίνεται να κρατάει – τουλάχιστον 37.5% είναι το μερίδιο που κρατά η ΑΕΠΙ για τις υπηρεσίες που παρέχει.

Εκ πρώτης όψεως κάτι τέτοιο φαίνεται υψηλό, ιδιαίτερα σε σχέση με τον υψηλό τζίρο της ΑΕΠΙ ο οποίος ξεπερνά τα 16 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Όμως αν κανείς αναλογιστεί ότι οι περισσότερες εισπράξεις γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση, και το ότι για να λειτουργήσει ένας τέτοιος οργανισμός σε ολόκληρη την Ελλάδα απαιτείται μια εκτενής ανθρώπινη οργάνωση, και πολλοί νομικοί, γρήγορα μπορεί να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα περιθώρια να πέσει ένα τέτοιο ποσοστό δεν είναι πολλά.

Το σημαντικότερο ζήτημα είναι τα μεγάλα αδιάθετα ποσά δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχει η ΑΕΠΙ στα χέρια της. Όπως και στο εξωτερικό, έτσι και στην Ελλάδα ο οργανισμός οφείλει να προχωρήσει σε μια διαφημιστική εκστρατεία ενημέρωσης ώστε περισσότεροι δημιουργοί να έρθουν σε επαφή με την ΑΕΠΙ και να εισπράξουν το μερίδιο που τους αναλογεί.

Οι επόμενοι μήνες θα είναι σημαντικοί στο μέτωπο των δικαιωμάτων και για ένα ακόμα λόγο. Ξεκινώντας από τη Μεγάλη Βρετανία με την PRS, οι εισπρακτικοί οργανισμοί είναι αποφασισμένοι να ανατρέψουν το καθεστώς της μη καταβολής δικαιωμάτων για τη χρήση μουσικής σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, αλλά και σε χώρους κοινωνικών δραστηριοτήτων (π.χ. ΚΑΠΗ).

Με αδύναμα επιχειρήματα η PRS κατάφερε να αλλάξει τελείως κάτι το οποίο όλοι θεωρούσαν δεδομένο και απόλυτα λογικό. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο γρήγορα οι τοπικοί εισπρακτικοί οργανισμοί θα προσπαθήσουν να ανατρέψουν την ελληνική νομοθεσία και να βάλουν χέρι στα λιγοστά χρήματα που κατευθύνονται στους φορείς αυτούς.

Η αναστάτωση δεν τελειώνει εκεί, καθώς από ό,τι φαίνεται η αγγλική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη όχι απλά να προστατεύσει, αλλά να θωρακίσει το χώρο της μουσικής που θεωρεί βασική εξαγωγική βιομηχανία της. Ως εκ τούτου ξεκινώντας από το 2011, νέες ταρίφες θα επιβληθούν και στις ζωντανές παραστάσεις μουσικής. Ενώ μέχρι σήμερα ένα ποσοστό 3% από τις εισπράξεις εισιτηρίων αντιστοιχούσε στους οργανισμούς δικαιωμάτων, έχει δοθεί το πράσινο φως ώστε αυτά πλέον να τριπλασιαστούν και να φτάσουν ακόμα και το 10%.

Αυτό θα προκαλέσει αλυσιδωτές αυξήσεις σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, και πολλοί διοργανωτές θα επανεξετάσουν τη βιωσιμότητα τέτοιων δραστηριοτήτων.

Κολλημένο στην Ευρώπη παραμένει το Spotify, καθώς οι πολυεθνικές ανησυχούν για την εφαρμογή του μοντέλου του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Με δεδομένο ότι η Αμερική διαθέτει μια “υγιή” ψηφιακή αγορά, την οποία όμως καταδυναστεύει η Apple, ανησυχούν μήπως η ύπαρξη ενός μοντέλου δωρεάν ακρόασης μουσικής θα υπονομεύσει τις προσπάθειες να εκπαιδευτεί το κοινό στο να πληρώνει για τη μουσική που ακούει.

Το ρίσκο για τις δισκογραφικές είναι τόσο μεγάλο, που ζητούν δεκάδες εκατομμύρια δολλάρια ως ελάχιστη καταβολή εκ μέρους του Spotify, για να το αφήσουν να πειραματιστεί στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη.

  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window) LinkedIn

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Music & Media Tagged With: Apple, PRS, ΑΕΠΙ

Leave a ReplyCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το Παρον της κυριακης

Αιχμές

ΑΙΧΜΕΣ: Καταγγελία για εργασιακό εκφοβισμό σε ΜΜΕ!

“Μην αγοράζετε” διότι οι ιδιοκτήτες δεν πουλάνε. Και όχι μόνο δεν πουλάνε, αλλά και αναπτύσσονται. Μείνετε συντονισμένοι για τις εξελίξεις. Σε πολύ μεγάλο φορέα, στο ενημερωτικό του τμήμα καταγράφονται από μία σειρά ανησυχητικά  κρούσματα στην κατηγορία του εργασιακού εκφοβισμού με φράσεις του τύπου “είστε άχρηστοι”  απευθυνόμενος/η  προς το σύνολο των εργαζομένω και “δεν θέλω αυτή […]

RSS Διαβάστε τώρα στο paron.gr

  • Ζωντανά: ΚΥΡΙΑΚΗ Α´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ – ΟΡΘΡΟΣ και ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ)
  • ΚΑΙΡΟΣ: Ηλιοφάνεια και ανομβρία
  • Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Η Κινητή Ιατρική Μονάδα ταξίδεψε στη Σάμο για δωρεάν εξετάσεις στους κατοίκους
  • VIΠ Καλά Γεράματα – Επεισόδιο 34: «Ο πρώην της Τζωρτζίνας» εμφανίζεται στο BUONA MATTINA και φέρνει τα πάνω κάτω!
  • Κυρ. Μητσοτάκη σε Μπ. Νετανιάχου – Ανάγκη να υπάρξει αποκλιμάκωση τόνισε ο πρωθυπουργός
  • Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ σε Κ. ΤΣΙΑΡΑ: Σε απελπισία οι κτηνοτρόφοι λόγω αποτυχούς αντιμετώπισης των ζωονόσων
  • Ο Νίκολιτς είναι και επίσημα ο νέος προπονητής της ΑΕΚ
  • «Chef στην κουζίνα σας», με τον Βαγγέλη Δρίσκα – Σιτσιλιάνικο σπαγγέτι με σάλτσα κολοκυθιών με ντομάτα και βασιλικό, σκαλοπίνια από ψαρονέφρι και πεντανόστιμα Cosmic brownies
  • Προφήτης Ελισσαίος
  • Οι αθλητικές τηλεοπτικές μεταδόσεις – ΣΑΒΒΑΤΟ (14/6)

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Η Εθνική Μπάσκετ στην ΕΡΤ
  • Η Εθνική Ελπίδων στην ΕΡΤ
  • Ενισχύεται το ΕΡΤ News από Σεπτέμβριο
  • Νέο ΔΣ στην Alter Ego Studios
  • ΑΙΧΜΕΣ: Καταγγελία για εργασιακό εκφοβισμό σε ΜΜΕ!
  • Τέλος για την εκπομπή "Weekenders"
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες": Εποχή υποσχέσεων στα media
  • Χρηματοδότηση για τους τέσσερις κύκλους της σειράς «Μαίρη, Μαίρη, Μαίρη»
  • Nextstep media από τον Γιάννη Κουρτάκη
  • To FIFA Club World Cup στον ΑΝΤ1

Οδηγίες προστασίας σε περίπτωση σεισμού

Tags

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Follow me on Twitter

My Tweets

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:

"ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"
ΕΔΡΑ: ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 253, ΠΑΛΛΗΝΗ,
Τ.Κ.: 15351
ΑΦΜ: 997883048
ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΗΛ.: 210 66.65.669
EMAIL: info-rheme@paron.gr

ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΚΟΥΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"

Συμμόρφωση με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 Πολιτική Απορρήτου

Μ.Η.Τ. 232455Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232455

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

ΤΗΛ.: 210 66.65.669

email typologies@paron.gr
fax +30-210-66.65.812

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες
Copyright © Εφημερίδα Παρόν 2017 - 2025