Γράφαμε στα προηγούμενα φύλλα ότι παρόλες τις αντίξοες συνθήκες τις περιόδου, αρκετές ξένες εταιρείες στο χώρο του internet επεκτείνονται και στη χώρα μας. Τις επόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσει το MySpace.gr στο οποίο πήγε ο Αλέξανδρος Βραχωρίτης, την ίδια στιγμή που η μητρική ανακοίνωσε ζημιές ρεκόρ 150 εκατομμυρίων δολλαρίων. Παρόλα αυτά ο ιδιοκτήτης του MySpace, Rupert Murdoch συνεχίζει να πιστεύει στις προοπτικές του καθώς φαίνεται να είναι το μεγαλύτερο σε κίνηση site σχετικό με μουσική.
Εκτός λοιπόν από MySpace.gr πριν το τέλος του χρόνου θα αποκτήσουμε και το YouTube.gr για το οποίο η Google έχει μεγαλόπνοα σχέδια και για τη χώρα μας.
Το ίδιο δεν φαίνεται να συμβαίνει με την Apple η οποία όχι μόνο δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται προς το παρόν να δημιουργήσει τοπικό γραφείο για το iTunes, αλλά επιπρόσθετα δεν συμπεριλαμβάνει την Ελλάδα στις χώρες στις οποίες πρόκειται να διανείμει επίσημα το iPad.
Τόσο η Vodafone, όσο και η Cosmote έχουν ενημερωθεί ανεπισήμως ότι το iPad θα είναι διαθέσιμο στην αγορά μας για τους προσεχείς μήνες μέσω παράλληλων εισαγωγών.
Παραταύτα το iPhone φαίνεται ότι είναι η πιο προσοδοφόρα συσκευή και για τις ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, καθώς ο μέσος χρήστης του χρεώνει το λογαριασμό του με κίνηση internet περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο.
Αυτό το στοιχείο έρχεται να “δέσει” και με ένα ακόμα από την ερευνητική εταιρεία NPD, η οποία δείχνει ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες 75% των χρηστών iPhone αγοράζει ψυχαγωγικό περιεχόμενο.
Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε μια εκτενή αναφορά στην υπόθεση που εχει δημιουργηθεί ανάμεσα σε Sony Music και Αττικές Εκδόσεις, από τις οποίες λάβαμε και την ακόλουθη επιστολή, η οποία εμπεριέχει και διόρθωση σε λανθασμένη αναφορά μας:
“Σε απάντηση του άρθρου MUSIC + MEDIA (φύλλο Κυριακής 2/5/2010) αναφορικά με το θέμα των δισκογραφικών εταιριών, θα ήθελα να παρατηρήσω πως το σχετικό άρθρο περιγράφει κατά βάση αληθινά περιστατικά και στοιχεία, πλην όμως η τελευταία πληροφορία όπου αναφέρεται ότι το νέο cd του Μ.Χατζηγιάννη διανέμεται από τα έντυπα του Ομίλου Αττικών Εκδόσεων, είναι αναληθές. Στην πραγματικότητα το cd κυκλοφόρησε την Παρασκευή 30/4 με το 7 Μέρες TV, βασικό ανταγωνιστή των αντίστοιχων τηλεοπτικών εντύπων του Ομίλου (Τηλεθεατή & Τηλέραμα).
Να αναφέρω επίσης ότι ο Όμιλος Αττικών Εκδόσεων συνεργάζεται αρμονικά με όλες τις δισκογραφικές εταιρίες της ελληνικής αγοράς και με κάθε τρόπο. Είναι σαφές πως συγκεκριμένη δισκογραφική εταιρία παρουσιάζει μια εμμονή -σε βαθμό σχιζοφρένειας- με εύλογες λειτουργίες και επαγγελματικές ενέργεις του Ομίλου Αττικών Εκδόσεων. Όπως γίνεται αντιληπτό αυτή η εμμονή αφορά πλέον τη συγκεκριμένη δισκογραφική -που επιλέγει να αυτοαπομονωθεί- και όχι τον Όμιλο, ούτε τους υπόλοιπους παράγοντες της αγοράς.
Ο Όμιλος Αττικών Εκδόσεων είναι και παραμένει ανοικτός για δυνητικές συνεργασίες με όλες τις δισκογραφικές εταιρίες της ελληνικής αγοράς”.
Για την ιστορία αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι ενώ η Nielsen κάνει ό,τι μπορεί για να ικανοποιήσει τις δισκογραφικές, φτάνοντας στο σημείο ακόμα και να “νοθεύει” έμμεσα τα αποτελέσματα της έρευνας της, οι δισκογραφικές δεν φαίνεται να είναι το ίδιο προσηλωμένες και εξετάζουν το ενδεχόμενο να αναθέσουν την μέτρηση ραδιοφώνων σε άλλη εταιρεία.