Συνεχίζονται οι εσωτερικές αλλαγές στη Universal η οποία επιθυμεί πριν το τέλος του καλοκαιριού να έχει ολοκληρώσει μια νέα δομή η οποία θα της επιτρέψει να λειτουργήσει όχι μόνο σαν μια δισκογραφική, αλλά σαν μια εταιρεία η οποία θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα υπηρεσιών τόσο σε επίπεδο marketing αλλά και management καλλιτεχνών.
Αποτέλεσμα των αλλαγών ήταν να ολοκληρωθεί η συνεργασία με τον Αντώνη Ψάλτη, όπως επίσης το να συμφωνήσουν με τον Ίζυ Κουτιέλ να εστιάσει την προσοχή του στο δισκογραφικό του label.
Παράλληλα σε διάφορα επίπεδα συνεχίζονται οι συζητήσεις καλλιτεχνών των οποίων τα συμβόλαια πλησιάζουν προς ολοκλήρωση, αλλά και επαφές με καλλιτέχνες οι οποίοι θα μπορούσαν να έρθουν στην εταιρεία.
Σε αυτό τον τομέα ισχυρό ρόλο παίζει και ο Β. Αντίππας ο οποίος προσπαθεί να προσελκύσει καλλιτέχνες όπως η Έλενα Παπαρίζου, με “καρότο” το να υπογράψουν με την εταιρεία στο εξωτερικό.
Δύσκολο έως απίθανο φαίνεται να δούμε άμεσα να υλοποιείται το σχέδιο δισκογραφικών για μια μουσική υπηρεσία streaming στην Ελλάδα, καθώς ο ένας μετά τον άλλο οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί χαρακτηρίζουν αδιανόητα τα ποσά που έρχονται ως ελάχιστες εγγυήσεις από το εξωτερικό.
Η οικονομική κατάσταση της χώρας είναι τέτοια που ακόμα και δεδομένης αποδοτικότητας περιεχόμενο όπως το ποδόσφαιρο αμφισβητείται, πράγμα το οποίο κάνει ακόμα πιο δύσκολο να πειστεί κανείς για τη μουσική.
Την ίδια στιγμή το Spotify ανακοίνωσε ότι ξεκινά άμεσα τη λειτουργία του στις Ηνωμένες Πολιτείες, πιθανόν και μέχρι το τέλος Ιουλίου.
Δεν είναι τυχαίο ότι κάτι τέτοιο γίνεται τελικά την ίδια περίπου περίοδο που αναμένεται να ξεκινήσει την υπηρεσία iCloud η Apple: οι δισκογραφικές ενδιαφέρονται μεν να συνεχίσουν να παίρνουν όσα χρήματα μπορούν να παίρνουν από αυτή, όμως ταυτόχρονα μείωσαν όσα ζητούσαν από το Spotify, καθώς θεωρούν ότι δεν πρέπει να επιτραπεί στην Apple να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη θέση της.
Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι την ίδια στιγμή που πραγματοποιούνται τόσο μεγάλες επενδύσεις στο χώρο της διανομής μουσικής από τεχνολογικούς γίγαντες (Apple, Amazon, HP, Spotify), οι αρχές αποφάσισαν να κινητοποιηθούν και να πείσουν τους internet providers να αρχίσουν και να ελέγχουν την παράνομη διακίνηση περιεχομένου στα δίκτυα τους.
Το γεγονός ότι τόσο η Apple όσο και η Amazon δαπανούν δεκάδες εκατομμύρια δολλάρια στο σωστό lobbying δεν είναι τυχαίο – οι υπηρεσίες που σχεδιάζουν είναι κοστοβόρες σε υποδομές και δικαιώματα, και δεν είναι διατεθιμένες να αφήσουν ένα παράγοντα όπως η ανεξέλεγκτη πειρατεία να τις θέσει σε κίνδυνο.
Κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να συμβεί και εδώ: κανένας τηλεπικοινωνιακός οργανισμός στην Ελλάδα δεν πρόκειται να μπει στη λογική να εξετάσει την μεγάλη επένδυση που απαιτείται για δικαιώματα μουσικής. Τουλάχιστον όχι αν δεν έχει ταυτόχρονα την στήριξη ενός φορέα όπως ο ΟΠΙ και η ΕΕΤΤ, οι οποίοι εμπράκτως θα πρέπει να δείξουν ότι θα ασκήσουν πραγματική πίεση στην παράνομη διακίνηση περιεχομένου.