Είναι αρκετά παράδοξο το γεγονός ότι την ίδια ώρα που οι δισκογραφικές εταιρείες μέσω της IFPI ετοιμάζονται να πληρώσουν για να ξεκινήσει ένα retail chart, οι ίδιες κάνουν ότι μπορούν προκειμένου να το απαξιώσουν πριν αυτό ξεκινήσει.
Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς το γεγονός ότι μετά την ΕΜΙ και την ανακοίνωση της, τώρα και η Sony αυτο-ανακυρήσσει ως “11 φορές πλατινένια” την Έλενα Παπαρίζου, επειδή μοίρασε δωρεάν το cd της με τη Real News.
Το συγκεκριμένο περιστατικό είναι ακόμα πιο ειρωνικό λόγω του γεγονότος ότι η συγκεκριμένη ένθεση δεν θεωρείται και η πιο επιτυχημένη της Real News.
Μετά από όλα αυτά θα πρέπει να βγει και η Universal και να ανακοινώσει ότι ο Gummy Bear έγινε 50 φορές πλατινένιος επειδή δόθηκε εκατοντάδες χιλιάδες φορές πακέτο με εφημερίδες, περιοδικά και παριζάκια.
Ευτυχώς όλα αυτά σύντομα θα λάβουν τέλος, εφόσον από ό,τι φαίνεται πριν από το καλοκαίρι θα έχουμε το επίσημο retail chart, κατά πάσα πιθανότητα από την GfK και όχι τελικά από τη Nielsen η οποία δεν φαίνεται να είναι διατεθιμένη να επενδύσει σοβαρά στη χώρα μας.
Ακούγεται μάλιστα ότι η IFPI είναι δυσαρεστημένη από το κόστος το οποίο πληρώνει για το Music Control, και είναι πιθανό να κάνει νέα σύμβαση με το Media Inspector, η οποία ανήκει σε πρώην ραδιοφωνικό στέλεχος. Η υπηρεσία είναι σε αρκετά της σημεία πληρέστερη από το Music Control, όμως πάντα θα έχει να αντιμετωπίζει δυσπιστία από κάποιους – σε σχέση πάντα με έναν γίγαντα όπως η Nielsen.
Στην περίπτωση της κυκλοφορίας της Παπαρίζου η Sony δεν βοηθήθηκε από το ίδιο το album, το οποίο δεν ήταν αυτό το οποίο δυστυχώς περίμενε το κοινό της. Δεν βοηθήθηκε και από το promo της Real η οποία στην δικαιολογημένη προσπάθεια της να αποσβέσει το αρκετά μεγάλο ποσό το οποίο πλήρωσε για τα δικαιώματα, διένειμε τα τραγούδια του άλμπουμ ως promo σε ραδιοφωνικούς σταθμούς με ενσωματωμένο σπηκάζ αναγγελίας της κυκλοφορίας τους στην εφημερίδα.
Αποτέλεσμα ήταν οι περισσότεροι σταθμοί να μην το συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα τους, μέχρι που η Sony προώθησε καθαρά αντίγραφα.
Φαίνεται πάντως ότι το φαινόμενο των ενθέσεων-κυκλοφοριών ξεφουσκώνει. Τόσο η Πρωτοψάλτη, η Παπαρίζου, αλλά και ο Πλουταρχος που κυκλοφόρησε αυτόνομα στα περίπτερα, δεν είχαν την πορεία που οι δισκογραφικές ανέμεναν.
Αν σε αυτό το γεγονός προσθέσει κανείς τη χλιαρή υποστήριξη των κυκλοφοριών αυτών από μέσα μαζικης ενημέρωσης και δίκτυα λιανικής, τα project αυτά οριακά δικαιολογούνται.
Ευχάριστο νέο το γεγονός ότι οι ελληνικές πολυεθνικές εταιρείες παρόλες τις δυσκολίες της αγοράς φαίνεται να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των κεντρικών τους γραφείων και αναβαθμίζονται αναλαμβάνοντας αρμοδιότητες στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Για τους ξένους αυτό μπορεί να μην είναι κάτι ιδιαίτερο εφόσον την περιοχή φαίνεται να την έχουν ξεγραμμένη, όμως για τα ελληνικά στελέχη είναι μια εξαιρετική ευκαιρία εν μέσω κρίσης να επεκταθούν σε μια περιοχή η οποία θα αναπτυχθεί με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς μετά την πάροδο της κρίσης.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον συγκέντρωσε η εκπομπή του Mad TV “Your Voice” την Τετάρτη που μας πέρασε, για το μέλλον της μουσικής. Εκατοντάδες ήταν τα τηλεφωνήματα τηλεθεατών όλων των ηλικιών που ήθελαν να μιλήσουν και να πουν τη γνώμη τους, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση είχε το γεγονός ότι η πλειοψηφία τους υποστήριζε ότι υπό συνθήκες θα ήταν διατεθιμένο να πληρώσει για να υποστηρίξει τη μουσική και τον καλλιτέχνη που προτιμά.