Μπορεί η Apple με το iTunes να είναι σήμερα ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής στις Ηνωμένες Πολιτείες, όμως είναι εντυπωσιακό ότι σύμφωνα με ξένους αναλυτές μέσα στο Σεπτέμβρη αναμένεται οι πωλήσεις εφαρμογών να ξεπεράσουν αυτές της μουσικής.
Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει ενδιαφέρον αφενός μεν διότι η αγορά αυτή δεν υπήρχε πριν την δημιουργήσει η Apple, η οποία μέσω της πλατφόρμας της δημιούργησε μια νέα παγκόσμια τάση, μέσω της οποίας κάποια εκατοντάδες εκατομμύρια δολλάρια καταλήγουν ως αμοιβές ανεξάρτητων προγραμματιστών για τους οποίους δεν θα υπήρχε άλλος τρόπος να πληρωθούν.
Αφετέρου όμως καταδεικνύει ένα ακόμα ζήτημα στο οποίο αναφερόμαστε συχνά. Οι δισκογραφικές αρέσκονται να κατηγορούν την πειρατεία για όλα τους τα προβλήματα, όμως ο βασικότερος λόγος των προβλημάτων τους φαίνεται να είναι η αδράνεια με την οποία αντιμετώπισαν την δημιουργία πολλών νέων αγορών οι οποίες στόχευαν στο ίδιο ποσό το οποίο ο καταναλωτής ήταν διατεθιμένος να ξοδέψει για την ψυχαγωγία του.
Η κινηματογραφική βιομηχανία πάντως δεν φαίνεται να ακολουθεί τα λάθη των δισκογραφικών. Δείχνει πολύ πιο έτοιμη να πειραματιστεί με υπηρεσίες και πολλά διαφορετικά μοντέλα σε διάφορα μέρη του πλανήτη, και χωρίς να θέτει προϋποθέσεις οι οποίες αντί να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα καταδικάζουν την προσπάθεια πριν καν ξεκινήσει.
Δεν φαίνεται όμως να αφήνουν στην τύχη ούτε το θέμα της πειρατείας. Εκτός λοιπόν από το έντονο λόμπυινγκ σε Κονγκρέσο και Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να υποχρεωθούν οι διαχειριστές υπηρεσιών στο internet να είναι πιο “ευαίσθητοι” στην κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, έγιναν πιεστικοί ώστε να εφαρμοστεί υφιστάμενη νομοθεσία και να δημιουργήσουν οι διαχειριστές διαδικασίες με τις οποίες γρήγορα να μπορεί να “κατέβει” περιεχόμενο το οποίο είναι προϊόν πειρατείας.
Όμως δεν στέκονται εκεί: όπως γράφτηκε στο διεθνή τύπο, μια σειρά από κινηματογραφικά στούντιο έχει προσλάβει την εταιρεία Aiplex Software, η οποία με ειδίκευση σε τεχνολογίες ασφαλείας του internet έχει αναλάβει την ευθύνη όταν ένα site δεν συμμορφώνεται και δεν κατεβάζει το πειρατικό περιεχόμενο όπως ορίζουν οι νόμιμες διαδικασίες, ακολουθώντας “γκρίζες” μεθόδους να κάνει μη-προσβάσιμο το site αυτό!
Χαμηλότερα έσοδα για το 6μηνο του 2010 δείχνει παγκόσμια η Universal, την ίδια στιγμή που και τα HMV ανακοινώνουν κάτι τέτοιο, γεγονός το οποίο η αλυσίδα λιανεμπορίου αποδίδει στο γεγονός ότι λόγω του Μουντιάλ οι περισσότερες δισκογραφικές κράτησαν καλές τους κυκλοφορίες ώστε να μην συμπέσουν με αυτό και καπελωθούν από τη δημοσιότητα του.
Το γεγονός αυτό δείχνει κάτι που πολλές φορές όλοι ξεχνούν όταν κάνουν μια ψυχρή ανάγνωση αριθμών στο χώρο της ψυχαγωγίας: τα αποτελέσματα, οι αριθμοί, είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με ένα απόλυτα ρευστό παράγοντα, την καλλιτέχνικη δημιουργία. Το πόσο καλή ή κακή κρίνει το κοινό ότι είναι φτάνει να έχει αντίκτυπο σε μια αλυσίδα βιομηχανιών με δισεκατομμύρια ευρώ τζίρο, και δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους.