Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η GfK ενεργοποιείται όλο και πιο έντονα στις έρευνες στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας τον οποίο μέχρι πρόσφατα εκμεταλλευόταν μόνο η Nielsen.
Με ανακοίνωση της αυτή την εβδομάδα, η GfK ενημέρωσε ότι θα παρέχει μια νέα υπηρεσία, σε συνεργασία με το MediaInspector, τοπικό ανταγωνιστή του Music Control, η οποία θα ενσωματώνει τη μέτρηση του Retail Chart των πωλουμένων μουσικών CDs και του AirPlay Chart.
Η αντίδραση από την πλευρά της Nielsen ήταν ότι η ίδια προωθεί τη δημιουργία ενός chart ψηφιακών πωλήσεων, το οποίο θα παρέχει και μια ευρύτερη εικόνα του τι κινείται στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Το γεγονός ότι μεγάλες εταιρείες ερευνών εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για τη μουσική βιομηχανία στη χώρα μας, είναι ενδεικτικό του πόσο μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης εκτιμούν ότι θα μπορούσε να έχει.
Την ίδια στιγμή που το Google με το YouTube αναβάλλει διαρκώς την ανάπτυξη του στη χώρα μας, το DailyMotion και η 24Media απλώνονται όλο και περισσότερο. Τελευταία συνεργασία την οποία ανακοίνωσαν είναι αυτή της Heaven, η οποία αποκτά το δικό της επίσημο κανάλι μέσα στο οποίο σταδιακά θα προβάλλει όλο της το περιεχόμενο.
Η Heaven έχει ισχυροποιηθεί σε τέτοιο βαθμό που έχει αρχίσει και πάλι να ανησυχεί τις πολυεθνικές, όπως γράψαμε πρόσφατα. Αυτό που προκαλεί εντύπωση όμως είναι το γεγονός ότι ενώ με την ίδια ακριβώς πρακτική πριν μερικά χρόνια ο Γιώργος Λεβέντης έχτισε τη Heaven, οι υπόλοιπες εταιρείες εξακολουθούν να μην αντιλαμβάνονται τη σημασία που θα είχε μια ουσιαστική συμμαχία με μέσο ενημέρωσης.
Αντί αυτού, κάποιοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την επέλαση του Μάκη Πουνέντη με τη διασπορά φημών περί επικείμενης πώλησης της Heaven. Ο Θοδωρής Κυριακού είναι ικανοποιημένος με την πορεία της εταιρείας, και πιο πιθανό είναι να δούμε περισσότερες κινήσεις ισχυροποίησης της οι οποίες συνδέονται και με εξελίξεις στο εξωτερικό.
Η πληροφορία ότι μπορεί κάτω από τη σκεπή του ομίλου Antenna να περάσει και ο Λάμψη έκανε την κατάσταση ακόμα πιο σοβαρή. Ο Λάμψη ποτέ δεν κατάφερε να ξεπεράσει την εμπορική απώλεια του Village, και όπως τα περισσότερα ΜΜΕ το 2010 θα έδειχνε ζημιές οι οποίες είχαν ωθήσει τους ξένους ιδιοκτήτες σε αναζήτηση πιθανού αγοραστή.
Στις συζητήσεις έχει συντελέσει το γεγονός ότι νέος ceo του ομίλου διατηρεί καλές σχέσεις με στελέχη της SBS στο εξωτερικό, τα οποία εκτός άλλων προσέγγισαν και το RTL προκειμένου να διερευνήσουν αν υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του Alpha.
Ο Alpha συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα με το Greek Idol, στο σημείο μάλιστα να γίνονται μαζικές κλήσεις για πιθανή συμμετοχή στο τηλεπαιχνίδι ακόμα και σε ανθρώπους που ποτέ δεν δήλωσαν συμμετοχή.
Προκαλεί απορία το γεγονός ότι ενώ ο Freedom άλλαξε τελείως το ρεπερτόριο του, και από εναλλακτικό ροκ πέρασε στο ποπ λαϊκό, η μέτρηση της Focus έδειξε ότι έχασε μόνο το μισό από το κοινό του.
Το γεγονός αυτό δείχνεί ότι είτε οι ακροατές δεν θα είχαν πρόβλημα στο να συνδυάζει κανείς Ξύλινα Σπαθιά με Σφακιανάκη, είτε τελικά η έρευνα έτσι όπως είναι δομημένη δεν μπορεί να καταγράψει ακόμα και τόσο δραστικές αλλαγές σε τόσο μικρά χρονικά διαστήματα, πράγμα το οποίο θα έπρεπε να κάνει την ΕΙΙΡΑ να ξανασκεφθεί το πόσο χρήσιμη είναι η εβδομαδιαία δημοσιοποίηση στοιχείων.