Μεγάλες ανατροπές πρόκειται να δημιουργήσει η εξαγορά της EMI από την Universal, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε τοπικό επίπεδο.
Η εξέλιξη αυτή είναι τόσο σημαντική, που είναι απίθανο να μην δημιουργήσει παρεμβάσεις από τις επιτροπές ανταγωνισμού σε κοινοτικά, αλλά και σε κρατικά επίπεδα.
Δεν αποκλείεται δε, σε πολλές περιπτώσεις η Universal να βρεθεί κοντά και σε αποφάσεις διαχωρισμού δραστηριοτήτων, καθώς το μερίδιο το οποίο θα συγκεντρώνει θα πλησιάζει σε επίπεδα ελέγχου της αγοράς.
Μια τέτοια τροπή είναι πιθανή και σε ελληνικό επίπεδο. Η Universal Music Greece (UMG), μαζί με την Minos-EMI (EMI), “ελέγχουν” αθροιστικά ποσοστά τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν αποκλείεται και να ξεπερνούν το 50%.
Παλαιότερα ο κυριότερος οδηγός για τέτοιες αναλύσεις ήταν οι λιανικές πωλήσεις, όμως με την ζημιά που έχει υποστεί το λιανικό εμπόριο τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, αυτά τα στοιχεία από μόνα τους δεν θα είναι ενδεικτικά. Αξίζει όμως να πούμε ότι και σε αυτή την περίπτωση, το μερίδιο μιας ενωμένης εταιρείας, θα πλησιάζει το 50%.
Το ίδιο συμβαίνει αν κοιτάξουμε και στο επίπεδο των ψηφιακών πωλήσεων, παρόλο που στη χώρα μας είναι ακόμα μικρές σε απόλυτο νούμερο.
Περισσότερο ενδεικτική μπορεί να θεωρηθεί η κατάσταση στο airplay στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στο οποίο και πάλι το άθροισμα των ποσοστών των δύο εταιρειών είναι πάρα πολύ υψηλό.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες το πιο σημαντικό ερώτημα είναι λοιπόν τι πρόκειται να γίνει στην περίπτωση της Ελλάδας.
Θα δείξουν οι ρυθμιστικές αρχές κάποια ανοχή, λόγω των εξαιρετικά δυσμενών οικονομικών συνθηκών στη χώρα μας? Και αν κάνουν κάτι τέτοιο, πως θα αντιδράσουν οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς?
Υπάρχει άραγε η πιθανότητα να προχωρήσει η Universal σε πώληση κάποιων δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, ώστε να ξεπεράσει τις αντιδράσεις από τις ρυθμιστικές αρχές?
Με δεδομένο ότι το υψηλότατο μερίδιο που έχει η Minos-EMI στην Ελλάδα έχει να κάνει με τον μεγάλο και πολύτιμο κατάλογο της, αυτός πιθανά θα είναι και η προτεραιότητα της αγοράστριας Universal.
Σημαντικό θα πρέπει να θεωρούμε και το γεγονός ότι μια ενισχυμένη Universal Music Greece θα έχει τη δυνατότητα να κάνει ένα ακόμα πιο μακροχρόνιο σχεδιασμό, και να επανδρώσει μια ακόμα μεγαλύτερη ομάδα.
Έτσι οι κινήσεις που από καιρό έχει ξεκινήσει ο Τάσος Ξυναρής για τη δημιουργία μιας ομάδας με ανθρώπους του marketing, της επικοινωνίας και της μουσικής, θα μπορέσουν να ανοίξουν ακόμα περισσότερο.
Δεν θα πρέπει να θεωρούμε τυχαίο το γεγονός ότι αυτές τις ημέρες η ομάδα ενισχύθηκε με την έλευση του Κυριάκου Μουρατίδη, ένα στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα Commercial Affairs/New Business Director.