Κινητικότητα επικρατεί στην τοπική δισκογραφική σκηνή, καθώς οι αλλαγές στη Universal Music Greece στις οποίες αναφερθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα είναι δραστικές, και ακουμπούν και το κομμάτι των καλλιτεχνών.
Πρόθεση της νέας διοίκησης είναι να γίνει επικέντρωση στους καλλιτέχνες αυτούς οι οποίοι μπορεί να έχουν τα μέγιστα θετικά αποτελέσματα για την δισκογραφική.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάποιοι από τους σημερινούς καλλιτέχνες δεν θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όμως σημαίνει επίσης ότι κάποιοι άλλοι, οι οποίοι βρίσκονται αλλού σήμερα, θεωρούνται ιδανικοί για τα σχέδια της εταιρείας.
Ανακατατάξεις θα προκαλέσει πιθανόν και μια ενδεχόμενη δραστηριοποίηση του Θάνου Καραγρηγόρη, καθώς ακούγεται ότι του έχει προταθεί να δημιουργήσει label σε μια από τις άλλες πολυεθνικές.
Εν τω μεταξύ προβληματισμός επικρατεί σε όλες τις τοπικές εταιρείες καθώς βλέπουν ότι κλείνει και αυτός ο κύκλος ενθέσεων σε εφημερίδες, αφού τα οικονομικά του τύπου είναι εξίσου κακά.
Η διανομή άλμπουμ αυτόνομα σε περίπτερα με τη μορφή περιοδικού δεν φαίνεται επίσης να αποδίδει πλέον, ενώ οι πληροφορίες ότι τα πρακτορεία διανομής θα αλλάξουν τις χρεώσεις για τις περιπτώσεις εκείνες που χρησιμοποιούν τα έντυπα ως αμπαλάζ για να επωφελούνται από την φθηνή διανομή, θα αποθαρρύνει κάθε μελλοντική προσπάθεια.
Από τα δεδομένα αυτά φαίνεται ότι το συμφέρον των δισκογραφικών περιστρέφεται γύρω από την ενίσχυση των λίγων σημείων λιανικής πώλησης, και στην ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες στο internet εξακολουθούν να έχουν απογοητευτικές επιδόσεις, ενώ οι υπηρεσίες στις εταιρείες κινητής οι οποίες έφερναν κάποια σημαντικά ποσά μέχρ σήμερα, αποδυναμώνονται ως αποτέλεσμα της κρίσης.
Από την μια πλευρά οι καταναλωτές έχοντας λιγότερα χρήματα, χρησιμοποιούν όλο και λιγότερο τις επίσημες πλατφόρμες μουσικής των εταιρειών κινητής, από την άλλη οι ίδιες οι εταιρείες βλέποντας το μέσο έσοδο ανά χρήστη να πέφτει δεν επιθυμούν να εισπράττουν για να το πληρώνουν σε δικαιώματα, και ως εκ τούτου αποφεύγουν να προβάλλουν πλέον τις υπηρεσίες αυτές.
Κόντρα στο κλίμα αυτό γίνονται κινήσεις από διαφορετικούς φορείς προκειμένου να στηθεί μια υπηρεσία streaming μουσικής αντίστοιχης του Spotify, όμως κάτι τέτοιο φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο με τις υπέρογκες προκαταβολές που κάποιες δισκογραφικές ζητούν.
Μοναδικό παρήγορο στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι ότι από την πλευρά της πολιτείας παρατηρείται ενδιαφέρον να διαμορφωθεί και στη χώρα μας ένα νομικό πλαίσιο το οποίο θα αποτρέπει, ή ακόμα και θα απαγορεύει, την χρήση παράνομων υπηρεσιών περιεχομένου.
Μια τέτοια κίνηση φαίνεται να ασπάζονται και για πρώτη φορά οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί της χώρας. Αφενός η Forthnet, λόγω της επένδυσης της στη Nova, αφετέρου ο ΟΤΕ λόγω της αναμενόμενης δραστηριοποίησης του στο χώρο της δορυφορικής, σημαίνει ότι είναι πλέον απόλυτη προτεραιότητα να γίνει “δύσκολη” η πρόσβαση του καταναλωτή σε πειρατικό περιεχόμενο, και να αναγκαστεί να στραφεί στις νόμιμες λύσεις στις οποίες επενδύουν σημαντικά.