Συνεχίζεται η κόντρα Warner και Δήμου Αναστασιάδη, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει μπει στη μέση η Universal. Μετά τη διαταγή δικαστηρίου η οποία απαγόρευε ουσιαστικά την εκμετάλλευση του ρεπερτορίου, η δικηγόρος του καλλιτέχνη ενημέρωσε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι η απαγόρευση δεν ακουμπά τη μετάδοση των τραγουδιών.
Η Warner είναι αποφασισμένη να τραβήξει στα άκρα την υπόθεση, καθώς θεωρεί ότι ο καλλιτέχνης επέδειξε αχαριστία απέναντι σε μια εταιρεία η οποία τον στήριξε όταν κανένας άλλος (πλην του Λάκη Λαζόπουλου) δεν ενδιαφερόταν για αυτόν.
Αρχές Ιουλίου αναμένουμε να έχουμε δικαστικές εξελίξεις, και είναι αναμενόμενο ότι οι τρεις πλευρές (Warner, Universal, καλλιτέχνης), θα συμβιβαστούν.
Τα υπέρογκα ποσά τα οποία ζητούσαν οι δισκογραφικές για να δώσουν νέα cd σε εφημερίδες, μπορεί προσωρινά να έδωσαν ανάσα εσόδου στη μουσική βιομηχανία, όμως αποθάρρυναν τις περισσότερες εφημερίδες καθώς η μια μετά την άλλη ζημιώθηκε οικονομικά.
Η εποχή της “αρπαχτής” αυτής πέρασε, καθώς οι πρώτες σε κυκλοφορία εφημερίδες έγραψαν αθροιστικά ζημιές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, και δεν είναι πλέον διατεθιμένες να επαναλάβουν τα λάθη του παρελθόντος.
Αυτό από πολλούς μεταφράστηκε σε αποχώριση των εφημερίδων από το χώρο της δισκογραφίας, όμως η κυκλοφορία της Real News αυτή την Κυριακή φέρνει νέα δεδομένα, καθώς είναι το νέο cd της Δέσποινας Βανδή το πήρε σε άλλη βάση.
Σε αντίθεση λοιπόν με το παρελθόν η Real συμφώνησε με τη Spicy και το Φοίβο να δουλέψει σε “revenue share”, έτσι ώστε τόσο το ρίσκο, όσο και η πιθανή επιτυχία να μοιραστεί ανάμεσα στην εφημερίδα και τη δισκογραφική.
Αυτό είναι λοιπόν πιθανό να πυροδοτήσει μια νέα διαμάχη ανάμεσα στις εφημερίδες οι οποίες θα αρχίσουν να προσφέρουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό revenue share προκειμένου να αποσπάσουν μεγάλα ονόματα.
Εν τω μεταξύ η επιτυχία του Hot FM στις ημερήσιες μετρήσεις ακροαματικότητας έχει αρχίσει να ιντριγκάρει αρκετούς από τους ιδιοκτήτες όχι ιδιαίτερα επιτυχημένων ραδιοφώνων, οι οποίοι θεωρούν ότι αρκεί να βάλουν non stop μουσική, χωρίς διαφημιστικά break προκειμένου να πετύχουν.
Ουδείς αναρωτιέται από που θα προέλθει το έσοδο, ούτε επίσης τι θα γίνει όταν πέντε σταθμοί θα παίζουν πανομοιότυπη μουσική, χωρίς κανένα παραγωγό, και χωρία κανένα ουσιαστικά γνώρισμα που να δίνει προσωπικότητα στο σταθμό.
Το iTunes μεγαλώνει όλο και περισσότερο το μερίδιο του στις πωλήσεις μουσικής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι δισκογραφικές θεωρούν ότι το μέγεθος του είναι πλέον ανεξέλεγκτο, και το παρομοιάζουν με αυτό που είχε το Mtv τη δεκαετία του ʼ80.
Το μέγεθος αυτό προσέλκυσε και το ενδιαφέρον της αμερικάνικης επιτροπής ανταγωνισμού, η οποία αποφάσισε να διερευνήσει πρακτικές της Apple με τις οποίες προσπάθησε να σαμποτάρει τη συνεργασία δισκογραφικών εταιρειών και Amazon.
Το Amazon είχε καθιερώσει μια πρακτική εβδομαδιαίας προσφοράς ψηφιακών μουσικών άλμπουμ σε εξαιρετικά μειωμένες τιμές. Την προσπάθεια αυτή στήριξαν οι δισκογραφικές, όμως σύντομα η Apple αντέδρασε “κόβοντας” όποιον έκανε συνεργασία με την Amazon.
Αποτέλεσμα ήταν σταδιακά να αποσυρθούν όλες οι δισκογραφικές από το πρόγραμμα προσφορών της Amazon, και όλο το εγχείρημα του Amazon mp3 να είναι μέχρι σήμερα δεκάδες μικρότερο από τον όγκο του iTunes.