Αυξάνονται οι αρμοδιότητες του Μάκη Πουνέντη στον όμιλο Antenna. Πριν αρκετούς μήνες, μετά την επιτυχημένη πορεία του Ρυθμού, ο Θοδωρής Κυριακού ανέθεσε τη διοίκηση της Heaven. Σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση με την οποία επέστρεψε σε κερδοφορία.
Νεότερη ανάθεση είναι αυτή του Antenna Radio: ο στόχος είναι ο σταθμός να αποκτήσει και πάλι την χαμένη του αίγλη, καθώς είναι προφανές ότι δεν απασχολεί πλέον κανένα.
Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές έχουν προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις καθώς ο Μάκης Πουνέντης καλείται να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά δημοσιογράφους. Είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος, ο οποίος απαιτεί ειδικό χειρισμό, καθώς όταν θίγονται συμφέροντα έχουν τον τρόπο να προκαλούν διαρροές σε επίσημα και ανεπίσημα μέσα.
Ταυτόχρονα καλείται να λύσει ένα ακόμα πρόβλημα – η υπερπροβολή ρεπερτορίου της Heaven έχει αρχίσει να δημιουργεί πρόβλημα στις μετρήσεις του Ρυθμού.
Και παρόλο που κάτι τέτοιο συμβαίνει τόσο από το Ρυθμό, όσο και από άλλους σταθμούς οι οποίοι εντάσσονται σε μεγαλύτερους ομίλους με δισκογραφικά συμφέροντα, όλο και περισσότερες εβδομάδες περνάνε στις οποίες με δυσκολία κανείς εντοπίζει παραπάνω από ένα ελληνικό τραγούδι στα top 10 του Music Control.
Μεγάλο ζήτημα έχει δημιουργηθεί ανάμεσα σε εταιρεία παραγωγής η οποία ανακάστηκε στο παρά πέντε να τραβήξει ταινία της από τη διανομή, καθώς φαίνεται να αγόρασε δικαιώματα για ένα τραγούδι από έλληνα συνθέτη (το οποίο ηχογραφήθηκε με τον Γιώργο Νταλάρα), το οποίο όμως ήταν τελικά σύνθεση κάποιου άλλου!
Ο συνθέτης (αρκετά προβεβλημένος) μάταια προσπάθησε να βρει τρόπο συμβιβασμού με τον αρχικό δημιουργό, και έχει να αντιμετωπίσει δικαστικά πλέον την εταιρεία παραγωγής η οποία ζητά ένα αρκετά μεγάλο ποσό για διαφυγόντα κέρδη.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες μετάδοσης μουσικής (streaming) φαίνεται να αποκτούν όλο και μεγαλύτερο έδαφος έναντι των αγορών τραγουδιών, τόσο στη Γαλλία, όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Κοιτάζοντας τα πραγματικά μεγέθη παρατηρούμε ότι επί της ουσίας γίνεται μια αναδιαμόρφωση στο πως δαπανούν τα χρήματα τους όσοι καταναλώνουν μουσική σε υπολογιστές – το συνολικό μερίδιο των ψηφιακών υπηρεσιών πώλησης μουσικής παραμένει κολλημένο, και δεν φαίνεται ότι θα δούμε εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης για τους επόμενους μήνες.
Αυτό που όμως θα μπορούσε να επιφέρει μια σημαντική αλλαγή στα μεγέθη της μουσικής βιομηχανίας θα ήταν η αυστηρότερη νομοθετική αντιμετώπιση της φυσικής και ψηφιακής πειρατείας περιεχομένου.
Οι χώρες της Ευρώπης φαίνεται να αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη αυστηρότητα την παράνομη διακίνηση αρχείων, και η μία μετά την άλλη (Γαλλία, Αγγλία, Φινλανδία) αρχίζουν την εφαρμογή νόμων “three strikes” – αν τρεις φορές “πιαστείς” να διακινείς παράνομα αρχεία, έχεις επιπτώσεις οι οποίες μπορεί να φτάσουν μέχρι και στην πλήρη αποσύνδεση σου από το internet.
Βέβαια δεν είναι τυχαίο ότι οι ευρωπαίοι ανησυχούν περισσότερο, καθώς οι εταιρείες οι οποίες πωλούν συσκευές κατανάλωσης του πειρατικού περιεχομένου είναι στην πλειονότητα τους αμερικάνικες, με την Apple να είναι η πλέον πετυχημένη.
Κοιτώντας κανείς τα διαχρονικά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η κρισημότερη καμπή στην ιστορία της φαίνεται να είναι η δημιουργία του iPod!