Αναφερθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα στις κατευθύνσεις που έδωσε η ξένη διοίκηση της Sony όσον αφορά στη σχέση της εταιρείας με τους καλλιτέχνες – όποιος δεν έχει 360 συμφωνία, θα πρέπει είτε να αποκτήσει, είτε να αποχωρήσει.
Αντίστοιχες κατευθύνσεις ακολουθεί και η Universal Music Greece, καθώς έχει γίνει σαφές από τον Βίκο Αντίππα ότι δεν έχει τη διάθεση να τρώει όλο το κόστος της επένδυσης πάνω σε έναν καλλιτέχνη, μόνο και μόνο για να καρπώνονται άλλοι το αποτέλεσμα.
Ερώτημα είναι η στάση που θα ακολουθήσει η ΕΜΙ, όμως είναι σίγουρο ότι αντίστοιχη οδό θα ακολουθήσει. Η μάχη λοιπόν τώρα ξεκίνησε, και φαίνεται ότι στις πρώτες γραμμές δεν βρίσκονται οι καλλιτέχνες, αλλά αυτοί οι οποίοι έκαναν μάνατζμεντ σε αυτούς!
Τα στελέχη των δισκογραφικών θεωρούν ότι η ύπαρξη τους είναι “παρασιτική”, ότι κακώς εμπλέκονται στη σχέση με τους “καλλιτέχνες τους”, και στόχο έχουν να τους αχρηστεύσουν.
Το ερώτημα είναι αν μπορούν. Όχι τυπικά, αλλά επί της ουσίας: ο μόνος λόγος που εμφανίστηκαν οι “μάνατζερς” (ατομικά ή σε σχήματα εταιρειών), ήταν ότι το service που απαιτούσε ένας καλλιτέχνης αδυνατούσε να το προσφέρει μια δισκογραφική.
Έχει αλλάξει κάτι δραστικά ώστε να μην νοιώσει ένας καλλιτέχνης ότι η εταιρεία τον ξεπετάει, και ότι είναι ένα ακόμα προϊόν σε ένα σουπερμάρκετ?
Στις επόμενες εβδομάδες θα μάθουμε, όμως αποτελεί ένα πρώτο δείγμα ότι τόσο η Universal, αλλά κυρίως η Sony έχουν προχωρήσει τις τελευταίες ημέρες σε κινήσεις ευθείας αμφισβήτησης της δικαιοδοσίας των μάνατζερ.
Είναι δεδομένο ότι η Eurovision είναι ένα project το οποίο δεν απασχολεί την ΕΡΤ. Αυτό ξεκίνησε όταν ο αρμόδιος υπουργός, Παύλος Γερουλάνος δήλωσε ότι η Eurovision είναι “μεγάλη φιέστα, αλλά είναι άδικο να ταυτίζεται η ΕΡΤ με την EUROVISION, γιατί σκιάζεται η ποιότητα της ΕΡΤ”
Σωστό ή λάθος, ολόκληρος ο οργανισμός παράτησε στη μοίρα της τη διοργάνωση, όμως αποτελεί τουλάχιστον παράδοξο ότι την Παρασκευή που μας πέρασε η ΕΡΤ με πληρωμένη καταχώριση της έλεγε “ευχόμαστε να ταξιδέψουμε πρώτη θέση από Γερμανία – καλή επιτυχία στους Λούκα Γιώρκα και Stereo Mike στον τελικό της Eurovision!”
Κυκλωτικές κινήσεις φαίνεται ότι κάνει η Universal Music στο χώρο των Βαλκανίων με στόχο να βάλει σε λειτουργία μια υπηρεσία μετάδοσης μουσικής. Η υπηρεσία θα είναι κάτι αντίστοιχο με το Spotify, και θα έχει ρεπερτόριο από όλες τις δισκογραφικές εταιρείες.
Η Universal προσπαθεί να είναι αυτή που θα δημιουργήσει την υπηρεσία, έτσι ώστε να κρατήσει τη μερίδα του λέοντος για τον εαυτό της, όπως έχει κάνει σε αρκετές άλλες περιπτώσεις στο εξωτερικό.
Στην Ελλάδα γίνεται για αρκετούς μήνες φλερτ με παίκτες εντός αγοράς (Ant1, Mad), όπως και με αρκετούς εκτός, οι οποίοι όμως έχουν βαθειές τσέπες οι οποίες θα ήταν χρήσιμες για να καλύψουν τα εκπλητικά κόστη της υπηρεσίας, τα οποία δεν φαίνεται ότι θα μπορέσουν να βγουν ποτέ.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που οι περισσότεροι έχουν κάνει πίσω – έχει άραγε κάτι διαφορετικό να τους προτείνει αυτή τη φορά η Universal και ο Αρμένιος Digital Manager της?