Φούντωσε την εβδομάδα αυτή η υπόθεση των απαλλακτικών της Universal, με αιχμή αυτό της Ελένης Φουρέιρα.
Η Universal Music Greece κατέθεσε μήνυση για κακούργημα, όπως ήταν αναμενόμενο, κατά παντός υπευθύνου. Αυτό φαίνεται ότι θα είναι μόνο η αρχή, αφού σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνουν και συγκεκριμένες κινήσεις εναντίων του πρώην διευθύνοντος συμβούλου, Θάνου Καραγρηγόρη.
Ήδη υπάρχουν διαρροές σύμφωνα με τις οποίες η διοίκηση της εταιρείας από το εξωτερικό τον απομάκρυνε από το τοπικό παράρτημα λόγω καταχρήσεων του, τις οποίες και θα επιχειρήσει να στοιχειοθετήσει.
Με δεδομένο ότι είναι πιθανό να υπάρχουν απαλλακτικά και σε χέρια άλλων καλλιτεχνών όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα, το ερώτημα το οποίο φυσικά προκύπτει είναι αν αυτά χορηγήθηκαν με το αζημίωτο, ή αν από τα καινούργια συμβόλαια που θα υπογραφούν θα ωφεληθούν και κάποιοι οι οποίοι δεν θα παρουσιάζονται ευθέως.
Ο Τάσος Ξυναρής βρίσκεται από νωρίς αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα, μικρής σημασίας για τα ευρύτερα πλάνα της Universal, το οποίο όμως θα τον βοηθήσει να μπει πιο γρήγορα στο πνεύμα με το οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα η δισκογραφία.
Παρενέργεια της υπόθεσης αυτής η οποία έχει παγώσει τις σχέσεις ΕΜΙ-Universal είναι και η καθυστέρηση στις συζητήσεις για τη δημιουργία ενός φορέα ο οποίος θα λειτουργήσει στην Ελλάδα μια υπηρεσία σαν το Spotify.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι καιρό πριν και η ΑΕΠΙ είχε προτείνει μια ευρύτερη συνεργασία σε μια τέτοια κατεύθυνση προς τις δισκογραφικές, χωρίς να βρει φυσικά ανταπόκριση.
Οι δισκογραφικές έχουν μια δεδομένη αδυναμία να δουν με καλό μάτι οποιαδήποτε κίνηση της ΑΕΠΙ, καθώς η κυρίαρχη θέση που έχει στην αγορά της επιτρέπει πολλές φορές να ορίζει αυτή καταστάσεις.
Η αδυναμία όμως αυτή σημαίνει ότι δεν έχει καταστεί δυνατό να χρησιμοποιηθεί αυτό που η ΑΕΠΙ έχει ως ισχυρό πλεονέκτημα – νομικά επιχειρήματα και τρόπους για να υποχρεώσει τρίτους να συμμορφωθούν σε μια λύση.
Ίσως τη δεδομένη στιγμή, και εφόσον είναι ουσιαστικό ζήτημα για ολόκληρη τη μουσική βιομηχανία να βρεθεί τρόπος η ψηφιακή διανομή να ελεγχθεί, η συνεργασία με την ΑΕΠΙ να είναι ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλισθεί η επιτυχία.
Γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα για την υπηρεσία iCloud της Apple η οποία επέτρεπε σε όσους πλήρωναν για να την χρησιμοποιήσουν, να ανεβάσουν και να χρησιμοποιήσουν ολόκληρη τη μουσική συλλογή τους, ασχέτως του πως την είχαν δημιουργήσει.
Όπως έχουμε γράψει μια τέτοια κίνηση αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για τη μουσική βιομηχανία, αρκεί να την δει σωστά. Υπάρχουν λοιπόν αυτοί οι οποίοι θεωρούν ότι με έναν τέτοιο τρόπο, αργά και σταθερά θα βρεθούν όλοι οι χρήστες να πληρώνουν εμμέσως ακόμα και για τις παράνομες συλλογές τους, κάτι το οποίο ποτέ δεν θα γινόταν.
Υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι οι οποίοι θεωρούν ότι κάτι τέτοιο είναι “αμνηστία”, και δεν το επιθυμούν.
Προτιμούν λοιπόν να μην εισπράττουν τίποτα, και να ελπίζουν σε κάποια νομική και τεχνολογική εξέλιξη μελλοντική που θα τους επιτρέψει να πιάσουν και να τιμωρήσουν όλους τους παράνομους χρήστες.
Με τη δεύτερη προσέγγιση συντάσσονται αρκετές μικρές ανεξάρτητες δισκογραφικές, και είναι πολύ πιθανό να χαθεί μια σπουδαία ευκαιρία, και το iCloud να ναυαγήσει πριν καν ξεκινήσει. Μαζί του και ολόκληρη η δισκογραφία.