Η απροσδόκητη αλλαγή όρων συνεργασίας της Apple για όλους όσους πωλούν εφαρμογές για τις συσκευές της, ήρθε να υπενθυμίσει ένα μόνο πράγμα – ότι η εταιρεία έχει και το καρπούζι, και το μαχαίρι.
Οι χειρότεροι φόβοι των δισκογραφικών φαίνεται να επαληθεύονται – η Apple έχει γιγαντωθεί και όντας πλέον ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής παγκοσμίως, αρχίζει πλέον να πιέζει ώστε να πάρε μεγαλύτερο μέρος της πίτας.
Το μερίδιο το οποίο ζητά θα οδηγήσει πολλούς από τους “μεσάζοντες” οι οποίοι δημιουργούσαν υπηρεσίες, εκτός αγοράς.
Αυτοί οι μεσάζοντες ήταν η μόνη ελπίδα για τις δισκογραφικές να δημιουργηθεί ένα αντίπαλο δέος, όμως η Apple τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια τους.
Η στάση της Apple είναι αντιδεοντολογική, και εξετάζεται από το Αμερικάνικο Υπουργείο Δικαιοσύνης για το αν είναι και παράνομη. Σίγουρα όμως δεν είναι ηθική καθώς επιθυμεί να έχει μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της δισκογραφίας, χωρίς να συμμετέχει καθόλου στο ρίσκο που έχουν οι εταιρείες για να δημιουργήσουν νέους καλλιτέχνες.
Τα νέα δεδομένα ανατρέπουν τελείως τα πλάνα του Spotify, καθώς δύσκολα μπορεί μια τέτοια πλατφόρμα να λειτουργήσει αποκλεισμένη από τις συσκευές της Apple.
Όποιος επιλέξει να αυξήσει τις τιμές του για να διατηρήσει την κερδοφορία, θα βγει τελικά πολύ πιο ακριβός προς τον καταναλωτή σε σχέση με το iTunes store.
Με δεδομένο ότι οι υπόλοιπες ψηφιακές υπηρεσίες δεν αποδίδουν ιδιαίτερα οφέλη για τις δισκογραφικές, αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα στραφούν με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στη στήριξη του παραδοσιακού λιανεμπορίου.
Αυτό ασφαλώς δεν είναι λύση μακροπρόθεσμη. Οι εταιρείες καλούνται τελικά να επιλέξουν κάτι το οποίο λανθασμένα όλα αυτά τα χρόνια μπλόκαραν – την εύλογη αμοιβή από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, με αντάλλαγμα πρόσβαση στη μουσική χωρίς περιορισμούς.
Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ο έλεγχος τους θα εξαφανισθεί, όμως αυτό σημαίνει ταυτόχρονα ότι θα μπορέσουν να επικεντρωθούν σε αυτό που θα έπρεπε να κάνουν – καλές μουσικές παραγωγές.
Φτωχότερη συναυλιακά θα είναι η καλοκαιρινή περίοδος φέτος, καθώς οι χορηγοί έχουν εξαφανιστεί, και οι θεατές λιγοστεύουν λόγω οικονομικών προβλημάτων. Μεγαλύτερο φαίνεται να είναι το πλήγμα για τους έλληνες καλλιτέχνες, καθώς οι δήμοι αδυνατούν να διαθέσουν οποιοδήποτε ποσό για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι όποιος επιθυμεί να κάνει συναυλίες θα πρέπει να αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος του ρίσκου μόνος του.
Αυτό δημιουργεί ταυτόχρονα κάποιες ευκαιρίες για μικρότερες κινήσεις. Ραδιοφωνικοί σταθμοί οι οποίοι έχουν επίσης πληγει από την κρίση, σε συνεργασία με χώρους εκδηλώσεων πειραματίζονται διοργανώνοντας σε τακτική βάση καλλιτεχνικές βραδυές με φθηνό εισιτήριο, κάτι το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις φαίνεται να έχει επιτυχία.
Την ίδια στιγμή η κρίση έχει οδηγήσει για μια ακόμη φορά τους επιχειρηματίες πίσω από τις μεγάλες κυριακάτικες σε διαπραγματεύσεις για το αν θα μειώσουν τις ακριβές ενθέσεις.
Και όλοι αναμένουν ποιός θα σπάσει πρώτος τη συμφωνία.