Πανικό προκάλεσε στη βρετανική αγορά η ανακοίνωση του HMV ότι πρόκειται να κλείσει κάποια από τα καταστήματα του.
Η απόφαση του HMV ήταν επιβεβλημένη εφόσον η παρατεταμένη κακοκαιρία του Δεκεμβρίου στη Βρετανία στέρησε πολύτιμες πωλήσεις.
Ο συγκεκριμένος μήνας αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο τμήμα των πωλήσεων της αλυσίδας. Με αδύνατη την πρόσβαση σε αυτά λόγω χιονοπτώσεων, χάθηκαν πολύτιμες πωλήσεις τις οποίες όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα πήραν τα βρετανικά σούπερ μάρκετ, ισχυροποιώντας τη θέση τους στις δισκογραφικές πωλήσεις.
Ενώ η απόφαση του HMV έγινε προκειμένου να ενισχύσει την εικόνα του στους επενδυτές προστατεύοντας την κερδοφορία του, αυτό είχε το αντίθετο αποτέλεσμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες ενημέρωσαν τους προμηθευτές του ότι θα χαμηλώσουν τα πλαφόν ασφάλισης λόγω αμφιβολιών για το μέλλον του HMV, και την επόμενη μέρα ακολούθησε ραγδαία πτώση στο χρηματιστήριο.
Την επόμενη μέρα σε μια συντονισμένη ενέργεια τους οι δισκογραφικές έστειλαν επιστολές στα ΜΜΕ με τις οποίες διαβεβαίωναν ότι τα HMV είναι ένας από τους σημαντικότερους συνεργάτες τους και ότι δεν προτίθενται να μεταβάλλουν τον τρόπο συνεργασίας μαζί τους.
Η κίνηση τους αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς σε διεθνές επίπεδο έχει ληφθεί η απόφαση να στηριχθεί το λιανεμπόριο με κάθε τρόπο. Οι παλαιότερες εκτιμήσεις ότι τα πάντα θα γίνουν ψηφιακά έχουν ανατραπεί σε κάθε αγορά, εφόσον πλέον διαπιστώνεται ότι η οροφή των ψηφιακών πωλήσεων είναι πολύ χαμηλότερη, και επιπλέον δεν φαίνεται να δημιουργεί τους πιστούς πελάτες που δημιουργούν τα λιανικά δίκτυα πώλησης.
Δεν θα μπορούσε να υπάρχει μεγαλύτερη επιβεβαίωση από το γεγονός ότι την εβδομάδα αυτή η Nokia ανακοίνωσε ότι διακόπτει σταδιακά τη λειτουργία του Ovi σε όλο τον πλανήτη.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι το Ovi ήταν η υποτιθέμενη απάντηση της Nokia στο iTunes της Apple. Στόχος του γίγαντα της κινητής ήταν σε σύντομο χρονικό διάστημα το ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης μουσικής να είναι ενεργό σε όλο τον πλανήτη.
Όμως η πολύ μεγάλη περιπλοκότητα που είχε η υπηρεσία λόγω της ανομοιογενούς γκάμας των κινητών της Nokia, και το ελάχιστο ενδιαφέρον όσων είχαν συμβατές συσκευές έκανε το Ovi ένα από τα πλέον ζημιογόνα εγχειρήματα της εταιρείας.
Παρατηρείται λοιπόν το φαινόμενο η μια μετά την άλλη ψηφιακές υπηρεσίες να εμφανίζονται, να διαπιστώνουν ότι το μοντέλο τους είναι τελείως ζημιογόνο, και πολύ σύντομα να εξαφανίζονται. Την ίδια στιγμή το δοκιμασμένο μοντέλο του λιανεμπορίου εξακολουθεί να παράγει ένα σταθερό έσοδο για εκείνες τις εταιρείες που το στηρίζουν.
Η μόνη ψηφιακή υπηρεσία που φαίνεται να πηγαίνει εξαιρετικά καλά, είναι το YouTube. Τόσο καλά μάλιστα, ώστε αθροιστικά να σερβίρει περισσότερη μουσική από όσο όλες μαζί οι νόμιμες υπηρεσίες μουσικής.
Οι δισκογραφικές έχουν στα χέρια τους άλλη μια περίπτωση μεγέθους Napster. Δεν τολμούν να ακολουθήσουν την ίδια τακτική γιατί κανείς δεν φαίνεται να μπορεί να σταθεί χωρίς τη δύναμη προώθησης του YouTube, το οποίο αποτελεί το κύριο μουσικό προορισμό στο internet για το μεγαλύτερο κομμάτι του νεανικού κοινού.