Καμία αντίδραση από την πλευρά των δισκογραφικών σχετικά με την υπόθεση του Rock FM. Οι εταιρείες θεωρούν ότι δεν θα δοθεί ιδιαίτερη έκταση, όμως η ΕΙΙΡΑ ετοιμάζει αντεπίθεση και πρόκειται να διερευνήσει όχι μόνο αν νόμιμα εκπροσωπούνται οι δικαιούχοι από τις αντίστοιχες εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά αν τελικά οι δικαιούχοι αυτοί έχουν λάβει ποτέ στην πραγματικότητα τα ποσά που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης καταβάλλουν αυτά τα χρόνια.
Την ίδια στιγμή ένα νέο μέτωπο ανοίγει στην Αγγλία απέναντι στους εκπροσώπους δικαιούχων – δηλαδή τους διάφορους εισπρακτικούς οργανισμούς οι οποίοι εμφανίζονται να συλλέγουν δικαιώματα έναντι των δημιουργών, οι οποίοι με έπαρση και αδιαλλαξία δημιουργούν τριβές.
Αυτή τη φορά απέναντι στους οργανισμούς ορθώνεται συνασπισμένος ο κλάδος του λιανεμπορίου και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, απέναντι στα περίφημα δικαιώματα “δημόσιας αναπαραγωγής” τα οποία οι πρώτοι ζητούν από τα καταστήματα για τη μουσική που ακούγεται.
Λιανέμποροι και ΜΜΕ ισχυρίζονται ότι οι οργανισμοί συμπεριφέρονται καταχρηστικά στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ζητούν από τα καταστήματα να πληρώσουν επειδή μεταδίδουν ένα ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό πρόγραμμα, και ότι ουσιαστικά πρόκειται για περίπτωση “διπλής φορολόγησης”, καθώς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης πληρώνουν έτσι και αλλιώς δικαιώματα για δημόσια αναπαραγωγή.
Είναι προφανές ότι, εφόσον καταβάλλονται δικαιώματα από ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης προκειμένου η μουσική να μπορεί να φτάσει μέσω ραδιοφωνικών δεκτών και ηχείων σε κάθε πιθανό αποδέκτη, είναι καταχρηστικό να εμφανίζεται ένας οργανισμός και να ζητάει ξανά αμοιβή για την ίδια χρήση από ένα κατάστημα επειδή κάνει αυτό ακριβώς το οποίο έχει ήδη αδειοδοτηθεί.
Η άποψη που εκφράζουν λιανέμποροι και μέσα είναι ότι με την λογική των οργανισμών η ΔΕΗ θα έπρεπε να μπαίνει μέσα στα καταστήματα ή τα σπίτια και να ζητάει χρήματα επιπλέον επειδή με το ρεύμα που πλήρωσε ο δήμος για να φωτίσει το δρόμο, φωτίζεται εσωτερικά ένα μέρος και του σπιτιού τους! Κάτι τέτοιο θα πρέπει να περιμένουμε να συμβεί άμεσα στη χώρα μας, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα το αντιμετωπίσει η ΑΕΠΙ.
Την ίδια στιγμή, ένας άλλος αντίστοιχος οργανισμός στη Γερμανία (Gema) δείχνει και αυτός να μην κατανοεί τι συμβαίνει και πως πλέον ο κόσμος απολαμβάνει τη μουσική. Ζητώντας λοιπόν παράλογες αμοιβές από το YouTube κατέληξε τελικά να ζητήσει να αποσυρθεί όλο το ρεπερτόριο των μελών του από το μεγαλύτερο σε κίνηση σε όλο τον πλανήτη μέσο πρόσβασης στη μουσική. Αναρωτιόμαστε ποιός ζημειώνεται από κάτι τέτοιο: το YouTube το οποίο για κάποιο καιρό θα πληρώνει λιγότερο bandwith, ή οι καλλιτέχνες οι οποίοι έπαψαν να είναι προσβάσιμοι από το κοινό?
Ελπίζουμε ότι η προγραμματισμένη έναρξη του YouTube.gr το φθινόπωρο αυτό να μην καθυστερήσει από αντίστοιχους χειρισμούς μεσαζόντων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Billboard το iTunes κατά το 2009 διεύρυνε ακόμα περισσότερο το μερίδιο του στην αμερικάνικη δισκογραφική βιομηχανία. Με ποσοστό 26.7% κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις, ενώ το Walmart με εκατοντάδες φυσικά σημεία σε όλη την Αμερική έχει πλέον μόνο το 12.7% της πίτας.
Πιο απογοητευτικό στοιχείο όμως είναι το ποσοστό που κρατά η Amazon, η οποία με μόλις 1.3% της αγοράς φαίνεται ότι δεν κατάφερε να δημιουργήσει κανένα εμπόδιο στην Apple, παρά την πολύ μεγάλη υποστήριξη των δισκογραφικών εταιρειών.
Η υποστήριξη αυτή των εταιρειών είχε προκαλέσει πρόσφατα την αντίδραση της Apple, καθώς παρατηρούσε ότι με την υποστήριξη των δισκογραφικών η Amazon διέθετε σε τακτική βάση σε υποτιμολογημένες τιμές album γνωστών καλλιτεχνών.