Συνεχίζονται οι κυκλωτικές κινήσεις των παραδοσιακών “δισκογραφικών” προς τους καλλιτέχνες οι οποίοι τον τελευταίο καιρό είχαν ημι-ανεξαρτητοποιηθεί και λειτουργούσαν ερήμην των εταιρειών τους, και με την υποστήριξη συνεργατών τους οποίους οι ίδιοι πλήρωναν.
Το μήνυμα των δισκογραφικών είναι σαφές – ή είστε μαζί μας, ή δεν θα είστε, δεν υπάρχει γκρι περιοχή στη συνεργασία με την εταιρεία.
Emi, Sony, Universal έχουν στόχο να κάνουν μικρότερη δομή, αλλά πολύ πιο ευέλικτη και να διαχειρίζεται όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων των καλλιτεχνών.
Θα έχει ενδιαφέρον να εξετάσει κανείς το πως θα αντιδράσουν σε μια τέτοια αλλαγή στάσης μεγάλοι καλλιτέχνες οι οποίοι έτσι και αλλιώς έχουν δημιουργήσει τη δική τους ομάδα συνεργατών.
Ο Alpha είναι πολύ κοντά στο να κλείσει το “The Voice” το ποιό δημοφιλές μουσικό talent show της Αμερικής αυτή την τηλεοπτική περίοδο. Το δευτέρο επεισόδιο του συγκεκριμένου παιχνιδιού είδαν 12.000.000 τηλεθεατές και είναι το πρώτο πρόγραμμα σε τηλεθέαση του NBC από τον Νοέμβριο του 2005.
Το ενδιαφέρον είναι ότι η Universal Music Greece έχει ήδη εξασφαλίσει το δισκογραφικό κομμάτι των δικαιωμάτων. Στόχος της δισκογραφικής είναι να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πολυετές marketing plan για τον νικητή του talent show, στο οποίο η συνεργασία της με τον Alpha θα είναι εκτεταμένη.
Όπως αναμενόταν τα HMV πούλησαν την αλυσίδα βιβλιοπωλείων Waterstones. Η τιμή πώλησης ήταν 53 εκατομμύρια λίρες, γεγονός που θα βελτιώσει τα μεγέθη της εταιρείας, ενώ παράλληλα θα της επιτρέψει να αναπτύξει περισσότερο το βιβλίο χωρίς να κανιβαλίζει τις πωλήσεις της μέχρι πρόσφατα άλλης εταιρείας της.
Η αλυσίδα δέχεται έντονη κριτική για το γεγονός ότι μέσα από τον έντονο πόλεμο που έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια με τα σούπερ μάρκετ τα οποία κατέχουν 25% της αγοράς, έχει οδηγηθεί να αλοιώσει τον χαρακτήρα της εστιάζοντας στις προσφορές των νέων κυκλοφοριών, και έχει περιορίσει τον κατάλογο.
Ένα άλλο ενδιαφέρον οικονομικό στοιχείο που έρχεται από την Αγγλία έχει να κάνει με το πόσα χρήματα χαλάνε οι Βρετανοί για την μουσική.
Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικών συνηθειών, το 2000 ο μέσος βρετανός ξόδευε το 0.38% των χρημάτων του για μουσική, δηλαδή 38 πένες για κάθε 100 λίρες που είχε.
Το 2010 το ποσό αυτό έχει μειωθεί στο 0.29%. Οι ερμηνείες πολλές. Πειρατεία, πολλαπλές επιλογές να ακούσει κανείς δωρεάν μουσική, όπως επίσης και το γεγονός ότι το πορτοφόλι πολιορκούν όλο και περισσότερα ψυχαγωγικά προϊόντα – π.χ. τα “apps”.
Παρόλα αυτά το απόλυτο νούμερο παραμένει συγκλονιστικά μεγάλο, καθώς αντιστοιχεί σε 2.9 δισεκατομμύρια λίρες το χρόνο!
Στην Γαλλία, πριν προλάβει να κλείσει μερικές εβδομάδες εφαρμογής η νέα νομοθεσία για την προστασία του περιεχομένου, πάγωσε από τα αρμόδια υπουργεία.
Σύμφωνα με την νομοθεσία αυτή αν τρεις φορές ένα συνδρομητής “παρανομήσει” θα χάνει δια παντώς την πρόσβαση στο internet. Για τον σκοπό αυτό έχει συσταθεί ένας φορέας ο οποίος συγκεντρώνει στοιχεία για το τι κάνουν όλοι οι χρήστες internet στη Γαλλία.
Ο λόγος που πάγωσε? Hackers έκλεψαν δεδομένα από τον φορέα αυτό ο οποίος υποτίθεται ότι θα διασφάλιζε το απόρρητο των στοιχείων που συλλέγει!