Η οικονομική αναστάτωση που επικρατεί έχει τις επιπτώσεις στην ευρύτερη μουσική βιομηχανία, ωστόσο αρκετοί θαραλλέοι να προχωρούν βάσει του σχεδιασμού που έχουν κάνει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Ηλία Μαροσούλη ο οποίος ολοκληρώνει σταδιακά μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο χώρο της ψυχαγωγίας, έναν πολυχώρο στην Ιερά Οδό τον οποίο εγκαινίασε ο Πλούταρχος.
Αρκετές δισκογραφικές αποφασίζουν να επενδύσουν σε νέο ελληνικό ρεπερτόριο, είτε άμεσα υπογράφοντας νέους καλλιτέχνες και προσλαμβάνοντας προσωπικό, είτε έμμεσα αποκτόντας αποκλειστική συνεργασία με κάποια ανεξάρτητα label.
Ο Orange μεταμορφώνεται σε happy, και αρχίζει να κοιτάζει περισσότερο προς το ελληνικό pop τραγούδι, κόντρα στην εποχή στην οποία όλοι φαίνεται να πηγαίνουν σωρηδόν προς το ξένο ρεπερτόριο.
Αρκετές μεγάλες εκδηλώσεις με ξένους καλλιτέχνες έχουν ανακοινωθεί, ενώ πολλά μεγάλα ονόματα αναμένεται να κλείσουν την εμφάνιση τους στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ταυτόχρονα μεγάλοι διαφημιζόμενοι, παρόλο το κακό κλίμα που επικρατεί, έχουν αποφασίσει να εμπλακούν ακόμα πιο ενεργά με το χώρο της μουσικής, ενώ και το Υπουργείο Πολιτισμού βλέπει για πρώτη φορά σοβαρά το πως θα προβάλλει καλύτερα στο εξωτερικό την πληθώρα μουσικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα μας.
Όλα αυτά έρχονται σε αντιδιαστολή με το κλίμα στο οποίο όλοι καλούνται να λειτουργήσουν: μια γενικότερη καθίζηση της δαπάνης του καταναλωτή, η οποία εμμέσως έρχεται να ακουμπήσει και τη μουσική βιομηχανία.
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, είδαν για πρώτη φορά το πρώτο δίμηνο του έτους να φρενάρουν στη χρήση φωνής, αλλά και των περισσοτέρων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (και χρέωσης), οι πελάτες τους.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αυτό το “φρενάρισμα” δεν συνέβη μόνο στη δική μας αγορά, αλλά και σε πολλές άλλες της ανατολικής ευρώπης και των Βαλκανίων οι οποίες φαίνεται να είναι σε αντίστοιχα κακή οικονομική κατάσταση.
Αυτό σαν αποτέλεσμα έχει ότι πολλές από τις μουσικές υπηρεσίες δεν πρόκειται να έχουν το αναμενόμενο οικονομικό αποτέλεσμα για τις δισκογραφικές – γεγονός όμως το οποίο θα είναι παροδικό.
Η πτώση της κατανάλωσης έχει σαν αποτέλεσμα οι περισσότεροι διαφημιστές να έχουν περικόψει την διαφημιστική τους δαπάνη, και αυτό φτάνει να χτυπά με διαφόρους τρόπους τη βιομηχανία.
Μουσικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί αναγκάζονται να κάνουν δραστικές περικοπές στο κόστος προγράμματος τους, και προγραμματισμένες εκδηλώσεις μουσικές ή διαγωνισμοί αναβάλλονται επηρεάζοντας το έσοδο δισκογραφικών και καλλιτεχνών.
Οι εφημερίδες οι οποίες φαίνεται να έχουν πληγεί περισσότερο από όλους στο χώρο της διαφημιστικής δαπάνης δεν βλέπουν στον ορίζοντα τους άλλοτε μεγαλύτερους διαφημιζόμενους τους – τράπεζες, αυτοκίνητα και κινητή τηλεφωνία.
Σαν αποτέλεσμα το εύκολο χρήμα το οποίο πριν λίγους μήνες προσέφεραν για ενθέσεις μουσικών άλμπουμ, έχει στερέψει.
Εξαίρεση σε αυτό φαίνεται ότι θα είναι το Πρώτο Θέμα: οι “νέοι” ιδιοκτήτες του κατάφεραν να πάρουν ένα αρκετά δαπανηρό δάνειο, σε μια δύσκολη εποχή. Είναι προφανές ότι θα τα παίξουν όλα για όλα προκειμένου να πετάξουν έξω από την αγορά όλες τις άλλες εφημερίδες, και θα συνεχίσουν να επενδύουν σε ταινίες και άλμπουμ.
Ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν το νέο Σφακιανάκη, ενώ την ίδια στιγμή ο Φοίβος έχει βγάλει σε δημοπρασία συμφωνία-πακέτο για όλα τα άλμπουμ της νεάς του δισκογραφικής, με δόλωμα αυτό της Δέσποινας Βανδή.