Σχετικά με την καινούργια μόδα των νέων κυκλοφοριών album από εφημερίδες, και σε απάντηση της δήλωσης γνωστής καλλιτέχνιδος ότι “τα περίπτερα σώζουν από την πειρατεία”, λάβαμε ένα ενδιαφέρον μήνυμα από στέλεχος του χώρου της μουσικής βιομηχανίας το οποίο και δημοσιεύουμε.
“Ήμουν κολλημένος στην κίνηση, και άκουγα ένα ακόμα διαφημιστικό μιας εφημερίδας, υπενθυμίζοντάς μου να αγοράσω το κυριακάτικο φύλλο, με το καταπληκτικό νέο άλμπουμ ενός Έλληνα καλλιτέχνη.
Με πολύ φυσικό τρόπο απλά αναρωτήθηκα ποιος θα είναι προς πώληση την επόμενη Κυριακή – και εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα ότι αυτή η πρακτική με τις νέες κυκλοφορίες, είναι σε πλήρη αντίθεση με τον τρόπο που οι δισκογραφικές εταιρείες έχουν λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Τι εννοώ: Μέχρι τώρα, ο μηχανισμός της δισκογραφικής εταιρεία δούλευε με ένα συγκεκριμένο τρόπο, για τη δημιουργία ενός προωθητικού πλάνου, το οποίο υλοποιούταν σε μια περίοδο αρκετών εβδομάδων ή τις περισσότερες φορές και μηνών, και το οποία σταδιακά δημιουργούσε πωλήσεις.
Αυτή η μακρά, αποδεδειγμένη και αποτελεσματική διαδικασία ήταν μια συνεχής αμφίδρομη σχέση μεταξύ του προσωπικού της δισκογραφικής εταιρίας, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλων εταιρειών (δισκοπωλείων, χορηγών κτλ.), και μέσω αυτού ο καλλιτέχνης συνεχώς ήταν παρών, το άλμπουμ αργά αργά παρουσιαζόταν, κομμάτι με κομμάτι προς το κοινό, δημιουργούταν ένας ενθουσιασμός, και ένας μύθος γεννιόταν ή αν υπήρχε, ενδυναμωνόταν.
Το υποπροϊόν αυτής της διαδικασίας ήταν ότι έκτιζες αξία τόσο στον καλλιτέχνη όσο και στο άλμπουμ, εξασφαλίζοντας έσοδα από πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις, για τα επόμενα χρόνια.
Αυτή η διαδικασία είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε σήμερα μια τεράστια μουσική βιομηχανία, και όχι απλά μια δισκογραφική βιομηχανία.
Όλα αυτά, τις τελευταίες εβδομάδες έχει πλήρως διαγραφεί.
Αυτό που βλέπω είναι ότι μια διαδικασία που διαρκούσε ένα ολόκληρο χρόνο, περιορίζεται σε ένα promo πέντε ημερών πριν από την κυριακάτικη έκδοση, και αυτό είναι όλο – τίποτα άλλο.
Μέσα σε πέντε ημέρες το κοινό πρέπει να έρθει σε επαφή με ό, τι συνήθως έπαιρνε μήνες. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, και εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι όλη η «μαγεία» που περιβάλλει τη μουσική και ένα νέο album, τεχνητά περιορίζεται από εμάς σε ένα promo μιας εφημερίδας.
Αμέσως μετά όλοι εστιάζουν στο επόμενο project – τι άλλο μπορούμε να πουλήσουμε στα ανεύθυνα στελέχη εφημερίδων τώρα, ας επικεντρωθούμε σε αυτό και εγκαταλείπουμε ο,τιδήποτε άλλο.
Όταν εισπράττουμε σε μια ημέρα τα μελλοντικά έσοδα ενός έτους, πρέπει να συνειδητοποιούμε ότι αυτό που μπορεί να χάνουμε είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό. Πιστεύω ότι πετάμε μια τεράστια αξία που δημιοργούσες τις βάσεις για αμέτρητους τρόπους εκμετάλλευσης και αποζημίωσης όλων μας (δισκογραφικές, συνθέτες, στιχουργοί, τραγουδιστές) για την προσπάθεια που καταβάλλαμε.
Νιώθω ότι αυτό είναι καταστροφικό για όλους μας, δεν τιμούμε τις βασικές αρχές του τι κάνουμε, αν στο τέλος πετάμε με αυτό τον τρόπο τα δημιουργικά έργα ανθρώπων.”