Το κλείσιμο της Fnac δεν φαίνεται ότι επηρεάζει ουσιαστικά τη λειτουργία των δισκογραφικών, καθώς ο τζίρος που πραγματοποιούσαν δεν ήταν ιδιαίτερα σημαντικός, ενώ οι καθυστερήσεις στις πληρωμές των τελευταίων μηνών είχαν προετοιμάσει το έδαφος για αυτό που συνέβη.
Αυτό που φαίνεται όμως να τις ανησυχεί, είναι το γεγονός ότι τα Public που καλούνται να καλύψουν το κενό, δεν φαίνονται διατεθιμένα να επενδύσουν πιο σοβαρά στο κομμάτι της μουσικής. Σε όλα τα σημεία η μουσική καταλαμβάνει ένα πάρα πολύ μικρό κομμάτι, ενώ έχει γίνει σαφές ότι ο Πάνος Γερμανός δεν είναι διατεθιμένος να επενδύσει προκειμένου αφενός να επανδρώσει καταλληλότερα τα τμήματα, αφετέρου να δημιουργήσει καταλόγους με βάθος αλλά και με κινδύνους να σου μείνουν στα χέρια.
Όμως οι πολυεθνικές έχουν αρχίσει πλέον να αντιλαμβάνονται σε διεθνές επίπεδο ότι θα πρέπει να αλλάξουν πρακτικές και ότι αν θέλουν το προϊόν τους να βρίσκεται παντού, θα πρέπει οι ίδιες να αλλάξουν λογικές και να γίνουν πθο ευέλικτες.
Οι περισσότεροι κλάδοι βιομηχανίας κάτι τέτοιο το έχουν αντιληφθεί εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, και η στρατηγική τους εστιάστηκε στο να έχουν μεγάλη διανομή και παρουσία, πράγμα που σήμαινε όχι μόνο παρακαταθήκη, αλλά μέχρι και διαχείριση και γέμισμα ραφιού.
Το γεγονός ότι οι πωλήσεις των δισκογραφικών συρρικνώνονται τις ανάγκασε να εξετάσουν τα αντίστοιχα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι κλάδοι, και προσέφυγαν σε στελέχη με αντίστοιχη εμπειρία, τα οποία αναμένεται να φέρουν τα πάνω κάτω στο λιανεμπόριο μουσικής.
Θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι πριν το τέλος του έτους αρκετές πολυεθνικές θα ξεκινήσουν να δοκιμάζουν παρακαταθήκες ευρείας κλίμακος, κάτι που στη χώρα μας εφαρμόζει με απόλυτη επιτυχία ο Κώστας Γιαννίκος.
Από το παιχνίδι αυτό φαίνεται ότι θέλει να μείνει έξω η Universal, η οποία θεωρεί ότι λόγω του καλού νέου ρεπερτορίου της, μπορεί να ορίζει η ίδια πως λειτουργεί η αγορά.
Δυστυχώς αρκεί όμως ένα κακό εξάμηνο για να καταλάβει ακόμα και μια τόσο δυνατή εταιρεία πόσο πολύ εξαρτάται από τον κατάλογο και το πόσο αυτός είναι ανεπτυγμένος στα σημεία λιανικής.
Το digital πάντως κομμάτι της Universal σε διεθνές επίπεδο επιδεικνύει γρήγορα αντανακλαστικά. Προσφατα ανακοίνωσε ότι αδειοδοτεί και την ελληνική έκδοση του DailyMotion, ενός site παρόμοιου με τοYouTube, το οποίο στη χώρα μας αντιπροσωπεύει η 24media.
Θυμίζουμε ότι η ίδια εταιρεία ξεκίνησε πρόσφατα και την ελληνική έκδοση του MySpace, με απογοητευτικά όπως μαθαίνουμε μέχρι στιγμής αποτελέσματα στο κομμάτι της κίνησης, του awareness, αλλά και της συμμετοχής νέων καλλιτεχνών.
“Κουρδίσματα” προωθούν οι θιγόμενοι σταθμοί σε κάποια κομμάτια της μεθοδολογίας της μέτρησης ακροαματικότητας ραδιοφώνων. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτα που θέλουν να αλλάξουν δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το πως συλλέγονται δεδομένα (λόγος για τον οποίο “σταυρώνουν” τη Focus), αλλά το πως τελικά αυτά θα παρουσιάζονται.
Επειδή καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει, μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι αλλαγές που προτείνονται έχουν δοκιμαστεί πάνω στα υφιστάμενα μη-ανελυμένα δεδομένα της Focus, και αν παρουσιαστούν με άλλο τρόπο θα ευνοήσουν αυτούς που προφανώς τα προτείνουν!