Αλλαγές δρομολογούνται σε πολυεθνικές οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Τις εξελίξεις φαίνεται να διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό η διαπίστωση ότι στη χώρα μας δεν έχει ιδιαίτερο νόημα η δραστηριοποίηση αν κάποιος δεν κάνει συνολικό management καλλιτεχνών.
Βέβαια εταιρεία με επικέντρωση σε τέτοια δραστηριότητα, χωρίς μεγάλο καλλιτέχνη δεν θα είχε νόημα, οπότε αυτό ας το κρατήσουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας.
Πιθανή επέκταση του ομίλου RTL και στο χώρο του μουσικού ραδιοφώνου μπορεί να δούμε τους επόμενους μήνες, εφόσον άλλη γερμανική πολυεθνική ψάχνει τρόπο να φύγει από την αγορά μας.
Κάναμε εκτενή αναφορά την προηγούμενη εβδομάδα στην αλλαγή των όρων συνεργασίας από την Apple για όσους επιθυμούν να πουλήσουν περιεχόμενο σε χρήστες συσκευών της.
Η αλλαγή αυτή στόχευε στο να προστατεύσει την απόλυτη θέση που έχει η Apple σε παγκόσμιο επίπεδο στο χώρο του περιεχομένου, κάτι στο οποίο δεν στόχευε, αλλά έτσι τελικά εξελίχθηκε.
Η Apple είναι σήμερα ο μεγαλύτερος πωλητής μουσικής στον πλανήτη, σύντομα θα είναι στο χώρο των ταινιών, ενώ ισχυροποιεί τη θέση της στα ηλεκτρονικά βιβλία.
Αυτό τρομάζει τις εταιρείες περιεχομένου, ενώ ειδικά οι δισκογραφικές είναι κυριολεκτικά στο έλεος της. Μόνο τυχαίο δεν είναι λοιπόν το γεγονός ότι ενώ για μήνες όλες οι δισκογραφικές κωλυσιεργούν και δεν έχουν δώσει τη δυνατότητα στο Spotify να ξεκινήσει τη λειτουργία του στις ΗΠΑ, μια εβδομάδα μετά τη διαμόρφωση του νέου τοπίου από την Apple, η μια μετά την άλλη προχωρούν σε συμφωνία.
Για τις δισκογραφικές είναι μονόδρομος να στηρίξουν όσο περισσότερες τέτοιες υπηρεσίες μπορούν, ελπίζοντας ότι έτσι θα ροκανίσουν το σημερινό μονοπώλιο της Apple.
Με τους όρους συνεργασίας τους οποίους θέτουν, οι περισσότερες υπηρεσίες οδηγούνται σε χρεωκοπία πριν τους δοθεί η ευκαιρία να προσπαθήσουν να αποτελέσουν εναλλακτική λύση.
Θα πρέπει λοιπόν να θεωρούμε δεδομένο το επόμενο χρονικό διάστημα αλλαγή των όρων αυτών, και δημιουργία περισσότερων κινήτρων σε όσους φαίνονται διατεθιμένο να δημιουργήσουν υπηρεσίες ικανές να πάρουν μερίδιο από την Apple.
Στην Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να δούμε σύντομα μια τέτοια υπηρεσία από τη συνεργασία του Mad με μεγάλο τηλεπικοινωνιακό οργανισμό, όμως ένας ακόμα όμιλος ΜΜΕ φαίνεται να διερευνά το χώρο αυτό, σε συνεργασία με μια πολυεθνική.
Το DailyMotion έχει κάνει μια πολύ έντονη δραστηριοποίηση στη χώρα μας, γεγονός το οποίο οφείλεται κυρίως στην δουλειά της 24media. Αυτό δημιουργεί ένα ισχυρό επικοινωνιακό προβάδισμα της έναντι του YouTube το οποίο ακόμα δεν έχει βγάλει με την ΑΕΠΙ.
Παρόλα αυτά, το προβάδισμα δεν μεταφράζεται και σε μεγαλύτερη κίνηση. Το YouTube δημιουργεί νούμερα τα οποία σε κανένα βαθμό δεν μπορεί ακόμα να τα πλησιάσει το DailyMotion. Η 24media ελπίζει ότι θα μπορέσει να ανατρέψει την εικόνα αυτή μέσα από συνεργασίες που πρόκειται να ανακοινώσει το επόμενο χρονικό διάστημα με ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.