Η ευρύτερη καθίζηση της αγοράς επηρεάζει αναπόφευκτα και τη μουσική βιομηχανία. Όπως γράφαμε σε προηγούμενα φύλλα πολλές συναυλίες έχουν ακυρωθεί, ενώ οι περισσότερες από αυτές που πραγματοποιούνται δεν έχουν την αναμενόμενη κίνηση προβληματίζοντας τους διοργανωτές.
Τα δισκοπωλεία αντιμετωπίζουν αντίστοιχη πτώση με το υπόλοιπο λιανεμπόριο, οι εφημερίδες έχουν πάψει πλέον να δίνουν τα χρήματα που έδιναν για ενθέσεις, ενώ και οι απευθείας διανομές των δισκογραφικών σε περίπτερα είναι πλέον ζημιογόνες.
Αυτό που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη ανησυχία είναι ότι ακόμα και αυτά που θεωρούσαν ως σταθερά έσοδα από την κινητή τηλεφωνία, πλέον πλήττονται. Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες το πρώτο πεντάμηνο του έτους έχουν χάσει περίπου το 10% του τζίρου τους, ποσό το οποίο αντιστοιχεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, και αυτό αναμφίβολα αντανακλάται και στη μουσική.
Όταν οι καταναλωτές είναι φειδωλοί στο πόσο μιλούν από τα κινητά τους, αναμενόμενο είναι ότι και για ψυχαγωγικό περιεχόμενο δεν θα ξοδέψουν εύκολα.
Οι επόμενοι μήνες αναγκαστικά θα είναι μήνες προσαρμογής για όλο το χώρο της μουσικής βιομηχανίας ο οποίος θα πρέπει να μάθει για μια περίοδο να ζει με λιγότερο έσοδο. Αναπόφευκτα αυτό σημαίνει ότι θα περιοριστούν οι επενδύσεις σε νέο ρεπερτόριο, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι θα δίνονται λιγότερες ευκαιρίες σε νέους καλλιτέχνες.
Δυσκολίες σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να δημιουργήσει η απόφαση αμερικανικού δικαστηρίου η οποία δεν έκανε δεκτή την προσφυγή της Viacom εναντίον του YouTube.
Το δικαστήριο έκρινε ότι εφόσον η εταιρεία της Google παρέχει εργαλεία τα οποία μπορεί είτε ατομικά, είτε μαζικά να αφαιρέσει κανείς περιεχόμενο που θεωρεί ότι χρησιμοποιεί μη αδειδοτημένο υλικό του, δεν έχει ευθύνη.
Η προσφυγή της Viacom έγινε πιο αδύναμη όταν η Google παρουσίασε στο δικαστήριο δεκάδες περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάλληλοι της πρώτης ανέβαζαν περιεχόμενο ανώνυμα προκειμένου να κατηγορήσουν στη συνέχεια το YouTube για κακοδιαχείριση!
Ιδιαίτερα επιθετική πολιτική στο χώρο της μουσικής ακολουθεί η Vodafone στην Αγγλία, και δεν αποκλείεται να δούμε κάτι αντίστοιχο να πραγματοποιείται και στην Ελλάδα.
Η εταιρεία προσπαθεί να έχει έντονη παρουσία σε κάθε μουσική δραστηριότητα στην οποία βρίσκονται οι καταναλωτές της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμφωνία της με τη μεγαλύτερη διοργανώτρια συναυλιών, τη Live Nation.
Βάσει αυτής, εισιτήρια συναυλιών θα διατίθενται αρκετές μέρες σε προτεραιότητα για τους πελάτες της Vodafone, ενώ αρκετοί από αυτούς θα έχουν τη δυνατότητα να παίρνουν πακέτα με εμπειρίες τόσο μοναδικές που “τα λεφτά δεν μπορούν να τις αγοράσουν”.
Το ραδιόφωνο εξακολουθεί να είναι ο κυριότερος τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τα νέα τραγούδια, σύμφωνα με νεότερη έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μπορεί το ποσοστό να μειώνεται, όμως το γεγονός ότι το 45% του κοινού προτιμά ακόμα και σήμερα το ραδιόφωνο σε μια χώρα με τόσο μεγάλη διείσδυση τεχνολογιών, θα πρέπει να μας δίνει μια εικόνα για το πόσο δυνατό θα εξακολουθήσει να παραμένει και στη χώρα μας για την επόμενη πενταετία τουλάχιστον.
Στο δικό μας ραδιοφωνικο τοπίο θα πρέπει να περιμένουμε το απόλυτο χάος, εφόσον είναι σχεδόν σίγουρο ότι το ενορχηστρωμένο σχέδιο για αλλαγή στο καθεστώς των μετρήσεων πλησιάζει στην εκπλήρωση του.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην πιο κρίσιμη περίοδο λόγω κρίσης, για αρκετούς μήνες η αγορά θα μείνει χωρίς μετρήσεις.