Είχαμε αναφερθεί πριν από μερικές εβδομάδες στο γεγονός ότι η Google εδώ και αρκετούς μήνες έχει αποκτήσει πιο ενεργή παρουσία στην Ελλάδα, και είχε στόχο να παρουσιάσει άμεσα το YouTube.Gr Στόχος ήταν αυτό να γίνει μέσα στο φθινόπωρο, γεγονός το οποίο ενδεχομένως να επισπεύθηκε από το ότι η 24media αποφάσισε να προωθήσει πιο ενεργά το DailyMotion του οποίου έχει την αντιπροσωπία στην Ελλάδα.
Για το σκοπό αυτό η Google εδώ και αρκετό καιρό έχει ξεκινήσει επαφές με σημαντικούς ιδιοκτήτες περιεχομένου, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι στο ξεκίνημα θα έχει αρκετό αδειοδοτημένο ελληνικό περιεχόμενο.
Σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούσαν οι επαφές αυτές δεν πήγαν ιδιαίτερα καλά – οι περισσότεροι είτε λόγω των δυσκολιών της περιόδου, είτε γιατί απλά μυρίστηκαν χρήματα, δεν φάνηκαν ιδιαίτερα λογικοί και είναι πιθανό το λανσάρισμα της ελληνικής έκδοσης του YouTube να αναβληθεί.
Δεν ξέρουμε αν είναι τυχαίο το γεγονός ότι την περίοδο αυτή η μεν Universal ανακοίνωσε ότι δίνει το ελληνικό της περιεχόμενο στο DailyMotion, η δε Sony Music εδώ και μερικές εβδομάδες έχει απαγορεύσει στο διεθνές YouTube.com να προβάλλει videoclip ελλήνων καλλιτεχνών σε κατοίκους της Ελλάδας!
Είναι κάποιο τεχνικό πρόβλημα, ή τρόπος πίεσης από την πλευρά της Sony για να εξασφαλίσει κάποια χρήματα παραπάνω?
Ανεβάζοντας τους τόνους της αντιπαράθεσης του με τις δισκογραφικές, ο Γιάννης Αλαφούζος έδωσε εντολή στους παραγωγούς του ΣΚΑΙ να ξεκινήσουν τη σταδιακή αφαίρεση μουσικής από τις ζώνες τους.
Στόχος είναι μέσα στις επόμενες εβδομάδες ο ΣΚΑΙ να σταματήσει να έχει εμπορική μουσική και να βασιστεί για τον ηχητικό εμπλουτισμό σε δωρεάν μουσικές βιβλιοθήκες .
ο Γιάννης Αλαφούζος πριν μερικούς μήνες έχει προειδοποιήσει ότι θα προέβαινε σε μια τέτοια κίνηση, εφόσον έκρινε ότι οι απαιτήσεις των δισκογραφικών είναι υπερβολικές.
Είναι λογικό ότι η συντρηπτική πλειοψηφία των ακροατών του ΣΚΑΙ δεν θα συντονιστεί στο ραδιοσταθμό ελπίζοντας ότι θα ακούσει μουσική. Άρα δεν μπορεί εύκολα να υποστηριχθεί το επιχείρημα ότι ο σταθμός κερδοφορεί στην πλάτη των δισκογραφικών.
Μην ξεχνάμε όμως ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΣΚΑΙ κόβει τη μουσική από το πρόγραμμα του – αυτό συνέβη και πριν μερικά χρόνια, και σταδιακά φάνηκε ότι δημιούργησε φθορά στην ακροαματικότητα.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε τους ακριβείς λόγους, όμως το γεγονός ότι τελικά ο ΣΚΑΙ υπαναχώρησε, αλλά και το ότι στη συνέχεια είδε τα νούμερα του να ενισχύονται και πάλι, έχει σημασία.
Η φθορά δεν ήταν τόσο σημαντική ώστε να απειλήσει την πρωτοκαθεδρία του, όμως δεν υπήρχε λόγο να θέτει σε δοκιμασία τους ακροατές του.
Οι δισκογραφικές θα πρέπει σίγουρα με άλλη λογική να αντιμετωπίσουν ένα σταθμό που μόνο εμπλουτίζει μερικά διαλείμματα του, από έναν άλλο που υπάρχει λόγο της μουσικής. Η κλίμακα που έχουν φαίνεται να προσεγγίζει μόνο ποσοτικά και όχι ποιοτικά τη διαφορά αυτή, και έχει βασιστεί σε μια λογική από τη δεκαετία του 1990.
Όμως και η πλευρά Αλαφούζου θα πρέπει να περιορίσει τις ισοπεδωτικές λογικές, και να αντιληφθεί ότι η έστω ελάχιστη μουσική που υπάρχει εμπλουτίζει το πρόγραμμα του ΣΚΑΙ όσο ουσιαστικά και οι ξένες ανταποκρίσεις με τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων.