Αναβρασμός επικρατεί εσωτερικά στον Λάμψη. Τόσο το γεγονός ότι οι ξένοι ιδιοκτήτες του σταθμού δεν φαίνονται διατεθιμένοι να επενδύσουν ώστε να διευρυνθούν οι δραστηριότητες στην Ελλάδα, όσο και το ότι δεν τα βρίσκουν με κανένα ενδιαφερόμενο αγοραστή, δημιουργεί στασιμότητα η οποία οδηγεί σε απώλεια ικανών στελεχών.
Ο Λάμψη διατηρεί μια δυνατή σχέση με το κοινό η οποία κάτω από μια ευρύτερη ομπρέλα θα μπορούσε να αποδειχθεί χρυσοφόρα, ακόμα και σε τέτοιες εποχές.
Για τους περισσότερους μουσικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς η χρονιά κλείνει αρνητικά, καθώς εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων οι τζίροι έπεσαν σημαντικά παρόλο που οι ακροαματικότητες διατηρήθηκαν.
Αυτό θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές τη νέα χρονιά καθώς όλοι οι σταθμοί προχωρούν σε περικοπές περιορίζοντας παραγωγούς και γυρίζοντας ακόμα περισσότερο σε απλό playlist το πρόγραμμα τους.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, και ενώ οι πάντες αναπροσαρμόζουν τον τρόπο λειτουργίας ώστε να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, οι οργανισμοί είσπραξης δικαιωμάτων είναι οι μόνοι που συνεχίζουν να λειτουργούν σαν τίποτα να μην έχει αλλάξει.
Ενώ στο εξωτερικό όταν το 2008 εκδηλώθηκε η κρίση όλοι οι οργανισμοί προχώρησαν σε προσωρινές αναπροσαρμογές ώστε να στηρίξουν τα μέσα, στην Ελλάδα σφυρίζουν αδιάφορα λέγοντας απλά ότι εφόσον εισπράττουν με ποσοστό δεν θα πρέπει να αλλάξουν τίποτα.
Με τα νέα δεδομένα όμως τα περιθώρια κέρδους για τις ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις είναι τελείως διαφορετικά, και έστω και προσωρινά ΑΕΠΙ, Γκράμμο, Απόλλων και Ερατώ θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη λογική με την οποία λειτουργούν.
Με δεδομένο μάλιστα ότι αργά αλλά σταθερά τα μέσα φαίνεται πλέον να αποτελούν την βασική πηγή είσπραξης δικαιωμάτων, αν δεν τα στηρίξουν το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ χειρότερο.
Άλλωστε η μεγαλύτερη υπόθεση την οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι δικαιούχοι φαίνεται να είναι η υπόθεση της τηλεόρασης του ΟΤΕ. Ο οργανισμός τρέμει στην ιδέα ότι θα πρέπει να αποδώσει ποσοστό επί του κύκλου των εργασιών του, και ψάχνει να βρει το νομικό τρόπο με τον οποίο θα αποδώσει συγκεκριμένα μόνο για το κομμάτι των τηλεοπτικών ψυχαγωγικών υπηρεσιών. Σε μια αντίστοιχη υπόθεση η οποία εξελίχθηκε σε αντιπαράθεση έχει μπλέξει η ΕΡΤ.
Η νομοθεσία στο σημείο αυτό δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ό,τι λύνει, καθώς αφήνει το περιθώριο στον εισπρακτικό οργανισμό να “παραλογιστεί”. Δίνει τη δυνατότητα καταχρηστικά να ζητήσει ποσοστό από τη συνολική οικονομική δραστηριότητα μιας εταιρείας η οποία χρησιμοποιεί μουσική, παρόλο που τελικά η μουσική μπορεί να έχει σχέση με ελάχιστο κομμάτι αυτής.
Μια μικρή εταιρεία μπορεί να καταλήγει σε μια συναινετική ερμηνεία και σε λογικά ποσά όταν μιλάει με ένα έμπειρο στέλεχος ενός εισπρακτικού οργανισμού, όμως ένας τεράστιος εισηγμένος οργανισμός δεν μπορεί να βασιστεί απλά στην καλή διάθεση – είναι υποχρεωμένος να εγγράψει πρόβλεψη για το τι θα γινόταν αν κάποιος απαιτούσε να εφαρμοστεί στο ακέραιο η νομοθεσία!
“Μεγάλη μουσική ψηφοφορία” πραγματοποιεί το Star Channel, για να αναδειχθεί ο πιο δημοφιλής έλληνας καλλιτέχνης στους νέους. Το βραβείο της μεγάλης ψηφοφορίας είναι ένα σαββατοκύριακο στην Αράχωβα.
Ας τολμήσουμε να κάνουμε την πρόβλεψη ότι πιο δημοφιλής θα βγει ο Νίνο…