Τριβές ανάμεσα στα μέλη της IFPI έχει προκαλέσει το συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο της Universal Music στο Music Control.
Την κόντρα με κωδικοποιημένη γραφή (γιατί άραγε?) ανέδειξε ο Δημήτρης Κανελλόπουλος στο E-Tetradio της Ελευθεροτυπίας με δημοσιεύμα του πριν δύο εβδομάδες, ενώ το περασμένο Σάββατο φιλοξένησε συνέντευξη του Μιχάλη Τσαουσόπουλου.
Βλέπωντας τη Universal να ξεπερνά τα όρια του 35% στο chart του Music Control, ο Δημήτρης Γιαρμενίτης εξέτασε πιο προσεκτικά τα στοιχεία της Nielsen των τελευταίων εβδομάδων, για να καταλήξει σε ένα ενδιαφέρον στοιχείο.
Ανακάλυψε ότι ο Athens Radio DeeJay παίζει σε πολύ μεγαλύτερο αναλογικά ποσοστό ρεπερτόριο της Universal, από ό,τι οποιασδήποτε άλλης δισκογραφικής.
Φυσικό αποτέλεσμα ήταν να επικοινωνήσει με τον Μιχάλη Τσαουσόπουλο, ζητώντας εξηγήσεις. Όπως ήταν αναμενόμενο δεν αρκέστηκε στο γεγονός ότι η Universal έχει αρκετά δυνατό ρεπερτόριο για αυτή την περίοδο για τα κοινά του σταθμού, ούτε στο ότι πλέον προσμετράται σε αυτή και το ρεπερτόριο της PlanetWorks.
Η υπόθεση κλιμακώθηκε και έφθασε πλέον στο Θεοχάρη Φιλιππόπουλο, ο οποίος παρόλο που δεν συνηθίζει να ασχολείται με το τι μουσική παίζεται στα ραδιόφωνα του ομίλου του, φάνηκε να είναι διατεθιμένος να το εξετάσει αν και η Sony θα έβλεπε με άλλο μάτι το ενδεχόμενο να διαθέσει κάποιες καλές κυκλοφορίες νέων άλμπουμ στα έντυπα των Αττικών Εκδόσεων.
Δεν φαίνεται να κατέληξαν σε κάποιο συμβιβασμό, και αποτέλεσμα αυτού είναι κάτι επίσης αναμενόμενο: ο Δημήτρης Γιαρμενίτης ζήτησε να αφαιρεθεί ο Athens Radio DeeJay από τις μετρήσεις του Music Control.
Κάποια από τα μέλη της IFPI δεν διαφώνησαν – αυτός ο οποίος δεν φάνηκε α ιδρώνει είναι ο Θάνος Καραγρηγόρης, πιθανόν για ένα και μόνο λόγο: ότι αυτό το εργαλείο δεν αφορά κανένα άλλο εκτός από τις δισκογραφικές.
Αν με αυτό τον τρόπο κάποιος επιθυμεί να “τιμωρήσει” έναν ραδιοφωνικό σταθμό, μάλλον δεν πρόκειται να επιτύχει τίποτα, αφού ο αποκλεισμός του από ένα κλαδικό εργαλείο μέτρησης δεν επηρεάζει σε τίποτα την λειτουργία του.
Αντίθετα, μάλλον οι δισκογραφικές (πάλι) βγάζουν τα μάτια τους. Όταν πληρώνεις από την τσέπη σου για να διεξάγεις μια έρευνα η οποία θα σου δώσει μια εικόνα της κατάστασης της αγοράς, κοροϊδεύεις τον εαυτό σου αν επειδή μαθαίνεις ότι το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό, αντί να αλλάξεις την θέση σου στην αγορά, πειράζεις τα στοιχεία για να δείχνουν κάτι άλλο.
Όση ευθύνη έχουν οι δισκογραφικές για τις συνεχιζόμενες προσπάθειες απαξίωσης κάθε εργαλείου που υπάρχει για την βιομηχανία τους, άλλη τόση ευθύνη έχει το τμήμα της Nielsen που ασχολείται με αυτή την δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Η εταιρεία έχει χάσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας όταν αντί να διεξάγει έρευνες που αποτυπώνουν την πραγματικότητα, ράβει κατά παραγγελία κουστούμια. Ενώ στο εξωτερικό έχει καταφέρει να είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ερευνών, στην Ελλάδα έχει μετατραπεί σε γραμματέα που κατασκευάζει αποτελέσματα τα οποία ικανοποιούν τους τοπικούς εντολείς τους.
Το πιο παρανοϊκό είναι ότι το τοπικό παράρτημα (το οποίο σημειωτέον στελεχώνται από έλληνες) διαθέτει τα νοθευμένα αυτά στοιχεία ως αντικειμενικά, προς παρουσίαση και σύγκριση και στο εξωτερικό – τύφλα να έχει η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία!
Η πρακτική αυτή των δισκογραφικών, δεν είναι καινούργια. Θυμίζουμε ότι λίγο καιρό πριν είχαν απαιτήσει να φύγει από τις μετρήσεις ο Ρυθμός “γιατί έπαιζε πολύ Heaven”, λίγο αργότερα συζήτησαν το ίδιο για το Sfera “γιατί τα έχει κάνει πλακάκια ο Βαλεντίνο με τον Πουνέντη και παίζει ό,τι του πει”, ενώ στην περίπτωση του Γιαννίκου δεν έβγαλαν τα ραδιόφωνα του, αλλά “αρκέστηκαν” στο να κόψουν το IFPI chart διότι δεν του συνέφερε η εικόνα που έδειχνε.
Διαβολική σύμπτωση: την ίδια στιγμή Athens Radio DeeJay παίζει Universal στα ποσοστά αυτά, το cd του Χατζηγιάννη διανέμεται από τα περιοδικά των Αττικών Εκδόσεων…