Μια ακόμα υπηρεσία καταγραφής και αποτύπωσης τραγουδιών και σποτ παρουσιάζεται στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το TuneID από την NVMedia. Το ενδιαφέρον είναι πως το AirPlay των ελληνικών μουσικών σταθμών θα διατίθεται δωρεάν για κάποιο χρονικό διάστημα. Ευκαιρία λοιπόν για κάποιον να το δοκιμάσει και να διασταυρώσει πόσο ακριβής είναι η μέτρηση του Music Control της Nielsen.
Νερό στο κρασί τους φαίνεται να βάζουν πάντως οι ξένοι, καθώς συνειδητοποίησαν ότι η IFPI εξέταζε σοβαρά άλλες εναλλακτικές και κινδύνευαν να αποκλειστούν εντελώς από την ελληνική αγορά. Εκτός απροόπτου λοιπόν η συνεργασία πρόκειται να συνεχίσει, αλλά κάτω από διαφορετικούς οικονομικούς όρους.
Πολύ σύντομα η Nielsen θα ξεκινήσει και την πιλοτική διάθεση του πρώτου retail music chart, στο οποίο θα καταγράφονται για πρώτη φορά στην ελλάδα οι πραγματικές πωλήσεις μουσικής. Αυτό ίσως να αποτελέσει και ευκαιρία για την αναβίωση ενός μουσικού θεσμού απονομώς ο οποίος θα βασίζεται σε αυτά που ο κόσμος αγοράζει, και όχι αυτά που τοποθετούν οι παράγοντες της αγοράς.
Με επιστολή της η Infoquest μας ενημερώνει ότι η iSquare είναι ο αποκλειστικός διανομέας προϊόντων Apple στην ελληνική αγορά, και από όσο γνωρίζει δεν πρόκειται άμεσα να διατεθεί το iPad. Παράλληλα διευκρινίζει ότι λόγω του ρόλου της αυτού “…προσανατολίζεται στον καλύτερο τρόπο διάθεσης ελληνικού περιεχομένου στον Έλληνα καταναλωτή”.
“Είμαστε καταλύτες της επιτυχίας, όχι οι δημιουργοί της” – με αυτό τον τρόπο επανατοποθέτησε το ρόλο της ΕΜΙ ο νέος διευθύνων σύμβουλος Rogen Faxon σε επιστολή που έστειλε σε όλο το προσωπικό της πολυεθνικής.
Στα δικαστήρια επιστρέφει το YouTube και ο οργανισμός προστασίας δικαιωμάτων Γερμανών καλλιτεχνών Gema, με στόχο να αποσυρθούν εκατοντάδες μουσικά έργα από το site, καθώς οι δύο πλευρές δεν μπόρεσαν να φτάσουν σε κάποια συμφωνία.
Το YouTube εμφανίζεται πάντως ασταμάτητο: μέσα σε μερικούς μόνο μήνες έχει ανατρέψει υπέρ του όλη την κατάσταση, καθώς τόσο στην περίπτωση της Viacom στις ΗΠΑ, όσο και σε αυτή του Telecinco στην Ισπανία τα δικαστήρια έκριναν ότι η Google έχει αναπτύξει εργαλεία με τα οποία όποιος θίγεται μπορεί εύκολα να αποσύρει το επίμαχο περιεχόμενο.
Ανήσυχοι εμφανίζονται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί στις ΗΠΑ απέναντι στη ραγδαία επέκταση των smartphones, τα οποία έχουν πολλαπλούς τρόπους πρόσβασης σε ενημερωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο, με αποτέλεσμα να πλήγεται η διάρκεια ακρόασης των ΜΜΕ.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ενώ η τηλεόραση είχε γνωρίσει πριν μερικά χρόνια κάμψη με τη ραγδαία ανάπτυξη του internet (η οποία πλέον φαίνεται να ανακάμπτει λόγω του “parallel viewing”), το ραδιόφωνο ποτέ δεν φάνηκε να πλήγεται. Έξω στο δρόμο οι κυριότερες επιλογές ήταν τα ραδιόφωνα, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων των κινητών συσκευών και των ασύρματων δικτύων.
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια, η εθνική ένωση σταθμών (NAB) ασκεί πολιτική πίεση προκειμένου να υποχρεωθούν οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων να συμπεριλαμβάνουν τη δυνατότητα λήψης ραδιοφωνικών σταθμών.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι σε πρόσφατη καταναλωτική έρευνα, το 80% των αμερικάνων δεν δείχνει να τον απασχολεί το αν το κινητό του μπορεί να πιάσει κάποιο ραδιόφωνο, καθώς θεωρεί ότι η χρησιμότητα του έχει προ πολλού αντικατασταθεί με πολλές άλλες υπηρεσίες.