Από αλλού το περίμεναν, και από αλλού τους ήρθε: ενώ η μουσική βιομηχανία προετοιμαζόταν για ευθεία αντιπαράθεση με την Apple και την αναμενόμενη εξέλιξη των iTunes σε υπηρεσία αποθήκευσης και μετάδοσης τραγουδιών, τελικά η Amazon έκανε την έκπληξη.
Πριν από αρκετούς μήνες η Apple είχε πλειοδοτήσει απέναντι στην Google, και είχε αγοράσει την Lala, μια εταιρεία η οποία είχε στήσει μια εξελιγμένη πλατφόρμα που οι χρήστες μπορούσαν να ανεβάσουν τραγούδια τους, και να αποκτήσουν πρόσβαση για να τα ακούσουν από οποιοδήποτε υπολογιστή ή φορητή συσκευή.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να οργιάσουν οι φήμες ότι η υπηρεσία αυτή θα ενσωματωθεί στα iTunes ή στο MobileMe, κάτι το οποίο όμως μέχρι σήμερα δεν έχει επιβεβαιωθεί. Παρόλα αυτά, με αφορμή την εξαγορά στελέχη της μουσικής βιομηχανίας είχαν δηλώσει ότι οι υπάρχουσες συμφωνίες της Apple δεν θα της επέτρεπαν να δώσει σε λειτουργία μια τέτοια υπηρεσία χωρίς περαιτέρω αδειοδότηση, κάτι που η Apple δεν φαινόταν να είναι διατεθιμένη να συζητήσει.
Αντί αυτού, την εβδομάδα που μας πέρασε η Amazon έδωσε μια αντίστοιχη υπηρεσία στη διάθεση του κοινού – το Amazon Cloud. Αυτό που προκαλεί όμως έκπληξη είναι η στάση που τηρεί απέναντι στη μουσική βιομηχανία, δηλώνοντας ότι δεν νομίζει ότι απαιτείται καμία απολύτως άδεια, εφόσον τα κομμάτια τα αποθηκεύουν οι ίδιοι οι χρήστες, και ότι η εταιρεία δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να τους νοικιάζει χώρο για αυτά.
Η στάση αυτή είναι ιδιαίτερα επιθετική, και αν επικρατήσει θα ανατρέψει πολλά που οι δισκογραφικές θεωρούν δεδομένα. Κάτι τέτοιο σε συνδυασμό με την άκρως επιθετική πολιτική της Apple στο AppStore δεν αποκλείεται να ανατρέψει κάθε πλάνο εσόδου που είχε η βιομηχανία γύρω από τις ψηφιακές πωλήσεις.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Time Warner προέβει σε μια κίνηση η οποία επίσης προκάλεσε εντύπωση: κυκλοφόρησε για το iPad μια εφαρμογή η οποία επέτρεπε, σε όσους ήταν ήδη συνδρομητές της στην καλωδιακή τηλεόραση, την μετάδοση των καναλιών και στην φορητή συσκευή.
Είναι ενδιαφέρουσα σύμπτωση ότι την ίδια χρονική στιγμή, δύο γίγαντες όπως είναι το Amazon και η Time Warner, δοκιμάζουν να προχωρήσουν χωρίς καμία επιπλέον άδεια σε υπηρεσίες τις οποίες οι χρήστες θεωρούν λογικές και ανέμεναν χρόνια, οι οποίες όμως ποτέ δεν προχωρούσαν διότι αυτοί που κρατούσαν περιεχόμενο τις αντιμετώπιζαν ως ιδιαίτερα διαφορετικές και ως εκ τούτου ζητούσαν ιδιαίτερες οικονομικές συμφωνίες.
Συνεχίζεται η συζήτηση γύρω από το Airplay chart. Η IFPI και οι δισκογραφικές μέλη της επιδιώκει να διαμορφώσει ένα ιδιαίτερο τρόπο δημιουργίας του chart, ο οποίος θα είναι περισσότερο “αντιπροσωπευτικός” από την απλή καταγραφή.
Αυτό φυσικά μπορεί να έχει πολλές ερμηνείες, και πολλοί αναρωτιούνται γιατί οι δισκογραφικές θέλουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Αθήνας και Θεσσαλονίκης να κατατάσσονται σε 3 ζώνες διαχωρισμού (άρα και πριμοδότησης) ακροαματικότητας, με όρια το 3% και 6%.
Επίσης κάποιοι αναρωτιούνται ποιόν εξυπηρετεί (ή ποιόν θέλουν να μπλοκάρουν) βάζοντας ανώτατο όριο “καταγραφομένων παιξιμάτων” τις 15 φορές ανά 24ωρο. Δηλαδή θα έχουμε ένα chart το οποίο θα λέμε στον κόσμο ότι δείχνει τι παίζεται περισσότερο, όμως αν κάποιος παίζει ένα τραγούδι πάνω από 15 φορές δεν θα το μετράμε!