Όπως ήταν αναμενόμενο, ακύρωσε την εμφάνιση της η Amy Winehouse, και στην Ελλάδα. Αυτό από μόνο του είναι μια μεγάλη οικονομική ζημιά για τους παραγωγούς ολόκληρου του tour, αλλά και για την Detox που διοργανώνει το Ejekt Festival στο οποίο θα συμμετείχε η τραγουδίστρια.
Η Detox πού γρήγορα ανακοίνωσε ότι θα αποζημίωνε το 20% της αξίας του εισιτηρίου, θεωρώντας ότι εφόσον ένας εκ των πέντε καλλιτεχνών ακύρωσε την εμφάνιση του, θα πίστωναν το ανάλογο ποσό.
Αρκετοί καταναλωτές δεν συμφώνησαν με την απόφαση αυτή, θεωρώντας ότι η αναλογία δεν είχε να κάνει με τον αριθμό των καλλιτεχνών, αλλά με τη σπουδαιότητα τους, και εφόσον δεν βρήκαν ανταπόκριση από στην Detox, στράφηκαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή.
Με διαδικασίες εξπρές η αρχή έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Σύμφωνα με τις γενικές και ειδικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (βλ. 380, 383, 384, 385, 689 ΑΚ) και ανεξάρτητα από την υπαιτιότητα του αντισυμβαλλομένου, σε περίπτωση ουσιώδους πλημμέλειας στην εκπλήρωση της παροχής ή ουσιώδους ελαττώματος στην εκτέλεση του έργου ή λύσης της σύμβασης λόγω ανωτέρας βίας, ο συμβαλλόμενος καταναλωτής έχει το δικαίωμα είτε της ανάλογης μείωσης της αμοιβής είτε της υπαναχώρησης από τη σύμβαση είτε της επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
Κατά συνέπεια, λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου αριθμού των θιγόμενων καταναλωτών, και παράλληλα με την διαδικασία συμβιβαστικής επίλυσης των εγγράφων αναφορών που έχουν υποβληθεί στην Αρχή, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Ευάγγελος Ζερβέας απευθύνει σύσταση προς την εταιρεία Detox Events για την επιστροφή α) του συνόλου του αντιτίμου σε όσους καταναλωτές δεν παρακολούθησαν την υπό κρίση συναυλία β) του χρηματικού ποσού των 25 ευρώ για όσους καταναλωτές την παρακολούθησαν».
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι η αρχή αυτή που στόχο έχει την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών ασχολείται με μια τέτοια, ψυχαγωγικής μορφής, δραστηριότητα, και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα απευθύνει μια σύσταση η οποία μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί από καταναλωτές για να κάνουν αγωγή σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν.
Είναι πολύ εύκολο να φανταστεί κανείς σε ποιές άλλες περιπτώσεις μια τέτοια πρακτική θα μπορούσε να έχει εφαρμογή – από διοργανώσεις εκδηλώσεων, μέχρι ενδεχομένως ακυρώσεις μεταδόσεων τηλεοπτικών γεγονότων από συνδρομητικές πλατφόρμες.
Στην περίπτωση όμως των διοργανωτών συναυλιών, οι δυσκολίες είναι μεγάλες. Από την μια υπάρχει το έκρυθμο κλίμα στην Ελλάδα, όπου με δεδομένο το απεργιακό κλίμα είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο ξένοι καλλιτέχνες να αποφεύγουν να έρθουν στην Ελλάδα με φόβο ότι μπορεί να μπλοκαριστούν για κάποιες μέρες και να χάσουν μια εμφάνιση τους σε κάποια άλλη χώρα.
Με δεδομένο ότι συνήθως ο διοργανωτής έχει δώσει υψηλές προκαταβολές μήνες πριν σε διάφορους μεσάζοντες, για να καταφέρει να πάρει τα ποσά αυτά πίσω (αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό), μπορεί να περάσουν μήνες.
Αν κανείς λάβει υπόψιν ότι μεγάλο μέρος των εισιτηρίων σε συναυλίες στην Ελλάδα πωλούνται τις τελευταίες ημέρες, εφόσον υπάρχει ανακοίνωση ότι ένα μεγάλο όνομα δεν συμμετάσχει τελικά, οι προβλεπόμενες πωλήσεις καταρρακώνονται.
Πρακτικά λοιπόν ακόμα και στις περιπτώσεις που ο διοργανωτής θα ήθελε να επιστρέψει το ποσό, αυτό του είναι από δύσκολο έως αδύνατο.
Αποτέλεσμα της σύστασης αυτής λοιπόν θα είναι να έχουμε ακόμα λιγότερες συναυλίες με ξένα ονόματα.