Ο Θάνος Καραγρηγόρης μπορεί να έφυγε από τη Universal Music Greece, αλλά από ό,τι φαίνεται θα συνεχίσει να την απασχολεί για πολύ καιρό. Πολλά ακούγονταν για το ότι ο χωρισμός του με τον Βίκο Αντίππα δεν είχε γίνει με τον καλύτερο τρόπο, πράγμα το οποίο επιβεβαιωνόταν από τους χαρακτηρισμούς τους οποίους δημόσια ο regional president του Universal Music Group απέδιδε στο πρώην στέλεχος του.
Τελικά τα σενάρια επιβεβαιώνονται, καθώς οι πρώτες σκηνές μιας νέας κατάστασης αποκαλύπτονται. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο Θάνος Καραγρηγόρης έχει δώσει απαλλακτικά σε καλλιτέχνες της Universal Music, όσο αυτός ήταν Γενικός Διευθυντής, με κενές ημερομηνίες.
Αν αυτό αποτελούσε δικό του “backup plan” ώστε να υπογράψει τους καλλιτέχνες σε ένα δικό του label, ή απλά μια κίνηση αντεκδίκησης για την ποιότητα συνεργασίας που είχε στην Universal Music, κανείς δεν είναι σε θέση να πει.
Αυτό που είναι δεδομένο όμως είναι ότι τουλάχιστον ένας καλλιτέχνης, η Ελένη Φουρέιρα, εμφανίστηκε με απαλλακτικό στην EMI, η οποία διεκδίκησε την ευκαιρία να υπογράψει ένα συμβόλαιο μαζί της την εβδομάδα που μας πέρασε.
Λέμε τουλάχιστον ένας καλλιτέχνης, διότι σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες κυκλοφορίες κυκλοφορούν και άλλοι καλλιτέχνες της Universal με απαλλακτικά στα χέρια τους. Οι εκτιμήσεις θέλουν τον επόμενο καλλιτέχνη να είναι κάποιος του λαϊκού ρεπερτορίου ο οποίος θεωρεί ότι δεν είχε την πρέπουσα στήριξη στην εταιρεία την οποία βρισκόταν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Θάνος Καραγρηγόρης όταν απεχώρησε από την Universal ήρθε σε επικοινωνία για τους καλλιτέχνες αυτούς τόσο με τη Sony Music, όσο και με την Legend.
Αν όλα τα παραπάνω επαληθευθούν θα δημιουργήσουν δυσκολίες στον τρόπο με τον οποίο η Universal σχεδίαζε να κινηθεί. Πιο ανησυχητικό είναι τι άλλο πιθανόν να υπάρχει ως ωρολογιακή βόμβα τοποθετημένο από την προηγούμενη, δυσαρεστημένη, διοίκηση.
Δύο είναι τα δεδομένα: η Universal δεν θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια, και όποια δυσκολία δημιουργείται, είναι παροδική σε σχέση με τα ευρύτερα πλάνα τα οποία έχει η νέα διοίκηση.
Δελτίο τύπου μοίρασε η ΑΕΠΙ η οποία τοποθετείται ευθέως εναντίων του Υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου, τον οποίο κατηγορεί ότι επιχειρεί να να εξαφανίσει και την ψυχή της Ελλάδας, τον πολιτισμό της και τους ανθρώπους του.
Αφορμή για την κίνηση αυτή είναι η υπόθεση του άρθρου 46 του Ν.3905 περί κινηματογράφου, σύμφωνα με το οποίο οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης έχουν το δικαίωμα να απαιτούν δικαιώματα ακόμα και για δικαιούχους που δεν εκπροσωπούν.
Την υπόθεση αυτή έχει αναδείξει ο ΣΚΑΙ, και ενώ στην ουσία της είναι σωστή, η ΑΕΠΙ την χρησιμοποιεί για να προχωρήσει σε μια ολομέτωπη υπόθεση στο Υπουργείο Πολιτισμού, με κυρίαρχο στόχο να προασπίσει την θέση που η ΑΕΠΙ έχει χτίσει στην ελληνική αγορά και η οποία από πολλούς χαρακτηρίζεται ως δεσπόζουσα.
Η ΑΕΠΙ αναμφισβήτητα υιοθετεί συχνά πρακτικές οι οποίες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως υπερβολικές, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου με τακτικές που ακολούθησε δεν βοήθησε στην απαραίτητη ενδυνάμωση των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης.
Παρόλα αυτά οφείλει κανείς να αναγνωρίσει ότι αποτελεί την πιο οργανωμένη εταιρεία στο χώρο των δικαιωμάτων, χάρη στην οποία πολλοί δημιουργοί έχουν σήμερα κάποιο εισόδημα.