Γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα για την γερμανική streaming μουσική υπηρεσία Simfy, η οποία ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί και στη χώρα μας.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Simfy μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών του με τις περισσότερες πολυεθνικές στη χώρα μας, βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με την Hellas On Line, προκειμένου πριν το τέλος του χρόνου η υπηρεσία να διατεθεί προς το ελληνικό κοινό.
Η Hellas On Line κινείται επιθετικά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και επιχειρεί με το συνεχές λανσάρισμα καινούργιων υπηρεσιών να καλύψει την απόσταση που την καλύπτει από τους δύο άλλους μεγάλους παρόχους, τον ΟΤΕ και την Forthnet.
Η μεν Forthnet, βρίσκεται παγιδευμένη στην τεράστια επένδυση της Nova, η οποία εξαγοράστηκε σε τεράστιες αποτιμήσεις εξαιτίας της μεγάλης κερδοφορίας αλλά και της οικονομικής ευφορίας που επικρατούσε πριν χρόνια.
Σήμερα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική – η Nova είναι ζημιογόνα δραστηριότητα για την Forthnet, αφενός μεν λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει φθείρει τη συνδρομητική βάση, αλλά κυρίως λόγω του ανταγωνισμού με τον ΟΤΕ.
Ο ανταγωνισμός αυτός έχει αναγκάσει τη Forthnet να ανεβάσει το κόστος του προγράμματος της Nova: γνωρίζοντας ότι η μόνη πιθανότητα η επένδυση αυτή να μην βουλιάξει είναι να συνεχίσει να έχει το καλύτερο δυνατό πρόγραμμα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τα έπαιξε όλα για όλα φέτος, και έκλεισε τις σημαντικότερες αθλητικές μεταδόσεις, καταβάλλοντας όμως ένα υψηλότατο τίμημα.
Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παρόλη την κρίση όλο και περισσότεροι συνδρομητές του έχουν μεγάλες επίπεδες τηλεοράσεις και απαιτούν περιεχόμενο υψηλής ευκρίνειας, δηλαδή ακόμα περισσότερη δορυφορική χωρητικότητα, εκτόξευσε τα κόστη της Nova, και την έχει μετατρέψει σε ζημιογόνα δραστηριότητα.
Ζημιογόνα μεν, τόσο δυνατή όμως σε συνδρομητικό περιεχόμενο που δεν έχει την ανάγκη να επενδύσει σε καμία άλλη υπηρεσία, όσο καινοτόμα και αν είναι, πράγμα που σημαίνει ότι Forthnet διαγράφεται από τη λίστα των παικτών που θα μπορούσαν να παίξουν στο χώρο της μουσικής.
Μια ελαφρώς αντίστοιχη ανάγνωση μπορεί να έχει και η κατάσταση στον ΟΤΕ. Ως μεγαλύτερος οργανισμός της χώρας βρίσκεται παγιδευμένος να πρέπει να προσπαθήσει μέσα σε αυτή την οικονομική κρίση να συγκρατήσει το κόστος του.
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με τα συνδικαλιστικά σωματεία για μείωση του εργατικού κόστους, ενώ λίγες εβδομάδες μετά ξεκίνησε μια καταιγιστική προβολή της δορυφορικής τηλεοπτικής του πλατφόρμας.
Τα σχόλια εσωτερικά στον οργανισμό ήταν επικριτικά, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι ήταν ατυχής η συγκυρία ενός λανσαρίσματος μιας υπηρεσίας η οποία κρίνεται κατώτερη των προσδοκιών σε επίπεδο προγράμματος, γεγονός που μαρτυρεί και η ίδια η γενικόλογη καμπάνια του οργανισμού.
Προς το παρόν λοιπόν δεν φαίνεται και ο ΟΤΕ να είναι έτοιμος να προχωρήσει σε κάποια σημαντική επένδυση για λανσάρισμα μουσικής υπηρεσίας.
Αυτό φαίνεται ότι διαμορφώνει ένα περιβάλλον ιδιαίτερα καλό για την Hellas On Line, προκειμένου να αποκτήσει ηγετικό ρόλο και να μεγαλώσει έτσι την αξία μεταπώλησης της για την μέρα που θα διαμορφωθεί μετά την απόφαση της επιτροπής ανταγωνισμού για τη συνεργασία Vodafone και Wind.