Διαδίκτυο και τηλεόραση εις σάρκα μίαν
Η τηλεόραση αναδεικνύεται σε απαραίτητο κομμάτι στην ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών, οδηγώντας και σε αύξηση των κινητών ευρυζωνικών υπηρεσιών. Η μελέτη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών για την ανάπτυξη της αγοράς το 2016 καταδεικνύει πως υπήρξε και νέα αύξηση στους συνδρομητές της τηλεόρασης κατά 2,1%. Συνολικά καταγράφονται 1.009.054 συνδρομές, έναντι 988.218 το 2015.
Η αύξηση των συνδρομών στην τηλεόραση έγινε ωστόσο μέσα από τις συνδυαστικές προσφορές των εταιρειών, δηλαδή μέσα από προσφορά σταθερής τηλεφωνίας και Internet. Όπως σημειώνεται στην έκθεση της «Επισκόπησης αγοράς», το 62,5% από αυτούς που αγόρασαν υπηρεσίες τηλεόρασης τις συνδύασε με τη σταθερή τηλεφωνία και το διαδίκτυο (δηλαδή triple play τηλεόρασης, σταθερής τηλεφωνίας και σταθερού διαδικτύου), 13,7% αγόρασε quadruple play και μόλις το 20,9% αγόρασε μόνο υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης.
Ανατροπή είχαμε το 2016 και στον ανταγωνισμό, καθώς μπήκαν στην αγορά παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών δύο ακόμη εταιρείες, η Vodafone και η Cyta, ενώ η HOL εξαγοράστηκε από τη Vodafone. Με βάση και αυτές τις αλλαγές η Forthnet/Nova μείωσε το 2016 τη συνδρομητική της βάση και κατείχε το 2016 ποσοστό 35%- 45% της αγοράς τηλεφωνίας-τηλεόρασης, με την Cosmote TV να κατέχει πλέον το 45%-55%. Η νεοεισερχόμενη Vodafone απέκτησε το 5%-10% της αγοράς. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, στο τέλος του 2016 οι συνδυαστικές προσφορές ανήλθαν σε 3.572.789, αυξημένες κατά 205.000 σε σχέση με το 2015, ενώ, αντίθετα, οι αδεσμοποίητες συνδρομές σταθερής τηλεφωνίας μειωθήκαν το ίδιο διάστημα κατά περίπου 193.000.
Στην αγορά έχουν κυριαρχήσει οι double play πρόσφορες, ενώ καθοριστικός παρέμεινε ο ρόλος των triple play προσφορών, που αντιπροσωπεύουν το 35,3% του συνόλου.