Μια πολύ μεγάλη νίκη πέτυχε η ΕΙΤΗΣΕΕ. Με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, κατάφερε να κόψει το αγγελιόσημο και να πραγματοποιήσει έναν στόχο τουλάχιστον δύο δεκαετιών. Το ότι η απόφαση αυτή έχει την υπογραφή μιας αριστερής κυβέρνησης, φυσικά υπό την εκβιαστική πίεση των δανειστών, δίνει στην επιτυχία της διαστάσεις μέθης, αν αναλογιστεί κανείς τη σύγκρουση με τα ΜΜΕ που έχει ξεκινήσει ο Αλ. Τσίπρας σχεδόν από την πρώτη μέρα που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας.
Την κατάργηση του αγγελιοσήμου είχε θέσει πρώτα η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδας που με καταχωρίσεις της στον Τύπο προσπαθούσε να δημιουργήσει πρόσφορο κλίμα. Η υπόθεση πήρε μεγαλύτερη έκταση όταν την ανέλαβε η ΕΙΤΗΣΕΕ, η οποία βλέποντας τη διαφημιστική δαπάνη να υποχωρεί ήθελε να διατηρήσει για τα μέλη της το 21,5% από τις διαφημίσεις της τηλεόρασης που καταβαλλόταν στα Ταμεία του Τύπου. Οι δανειστές αποτελούν προνομιακούς συνομιλητές των ιδιοκτητών ΜΜΕ, γι’ αυτό και είχαν δεχθεί τα προηγούμενα χρόνια τη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών χωρίς άδειες.
Περιέργως, αυτά που πρότεινε η ΕΙΤΗΣΕΕ στην κυβέρνηση με non-paper έγιναν γνωστά. Και το εντυπωσιακό είναι πως, αν και οι Ενώσεις γνώριζαν το θέμα, δεν υπήρξαν ουσιαστικές κινήσεις για την αντιμετώπισή του. Οι «Τυπολογίες» επιβεβαιώθηκαν. Την 1η Νοεμβρίου αποκαλύψαμε πως στο non-paper της η ΕΙΤΗΣΕΕ ζητούσε από την κυβέρνηση την κατάργηση του αγγελιοσήμου και την αντικατάστασή του από έναν μειωμένο ειδικό φόρο. Γράφαμε τότε πως η πρόταση της ΕΙΤΗΣΕΕ ήταν να φορολογηθεί η Nova, κίνηση που έχει ήδη δρομολογηθεί, καθώς η πρόταση έγινε δεκτή από την κυβέρνηση, και μάλιστα με ένα πονηρό σημείο. Θα επιβληθεί φόρος 4% επί του κύκλου εργασιών, όταν είναι γνωστό πως η Nova μέσω της Forthnet Media έχει υψηλότερο τζίρο, την ίδια ώρα που ο ΟΤΕ δεν διαθέτει εταιρεία για τη δραστηριότητα του OTE TV και η εκτίμηση για το τέλος επί των συνδρομητών που πληρώνουν βάσει σύμβασης οι πλατφόρμες γίνεται από ορκωτό ελεγκτή…