Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο θα φέρει στη Βουλή έως το τέλος του μήνα, μαζί με άλλες διατάξεις για τα ΜΜΕ, ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου θα αλλάξει το ψηφιακό τοπίο. Πρόκειται για την εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act – DSA) στην Ελλάδα, με στόχο την «προστασία των χρηστών στο διαδίκτυο, με έμφαση στην καταπολέμηση της διακίνησης παράνομου περιεχομένου, στην παραπληροφόρηση, όπως, για παράδειγμα, η δημοσίευση παραπλανητικών διαφημίσεων ή προϊόντων, που έχουν προκύψει από deep fake επεξεργασία, καθώς και στην προστασία ανηλίκων».
Ο έλεγχος θα αφορά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες ενέχουν ιδιαίτερους κινδύνους σχετικά με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου και την πρόκληση ζημίας σε κοινωνικό επίπεδο. Αρχικά, στον έλεγχο εντάσσονται 17 πλατφόρμες και δύο μηχανές αναζήτησης που ορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Alibaba Ali Express, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Zalando, Bing, Google Search.
Τον ρόλο του συντονιστή στην Ελλάδα θα έχει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίων και Ταχυδρομείων, Ως αρμόδιες αρχές ορίζονται το προβληματικό στη λειτουργία του Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για ζητήματα που αφορούν τις αρμοδιότητές τους. Επιπλέον, στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα συσταθεί και Συμβουλευτική Επιτροπή για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία μητρώου των εγκατεστημένων στην Ελλάδα παρόχων ενδιάμεσων υπηρεσιών και ο καθορισμός της διαδικασίας και του τρόπου τήρησής του.