ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τρίμηνη παράταση θα εισηγηθεί στην «τρόικα» ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος, όπως αποκάλυψε στην τελευταία συνάντηση σε εκπροσώπους των ΜΜΕ, ιδιοκτήτες και δημοσιογράφους, προκειμένου να βρεθεί λύση για τη βιωσιμότητα του ΕΔΟΕΑΠ. Ο Οργανισμός Ασφάλισης ενδιαφέρει εκτός από τους εργαζόμενους και τους ιδιοκτήτες των Μέσων, καθώς το αγγελιόσημο τους απαλλάσσει από την υποχρέωση να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζομένους τους!
Ο Γ. Κατρούγκαλος, στην τριμερή συνάντηση που κάλεσε την περασμένη Δευτέρα, εν μέσω της απεργίας στα ΜΜΕ, παρουσίασε δύο σενάρια για τον ΕΔΟΕΑΠ. Πρώτον, να μετεξελιχθεί σε επαγγελματικό ταμείο στα πρότυπα των ασφαλιστικών εταιρειών ή, δεύτερον, να θεσμοθετηθεί ένα είδος φόρου επί τηλεοπτικών διαφημίσεων της τάξης του 5%, για να καλύπτει την υγεία όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ, καναλιών, διαδικτύου και έντυπου Τύπου. Για το δεύτερο σενάριο συμφώνησαν οι καναλάρχες, που ζήτησαν τα οικονομικά στοιχεία του ΕΔΟΕΑΠ για να κάνουν την αναλογιστική μελέτη, ώστε να διαπιστώσουν αν τους συμφέρει!
Οι δικηγόροι της Ένωσης εκδοτών του διαδικτύου που ήταν παρόντες στη συνάντηση, εκπροσωπώντας τις ιντερνετικές σελίδες των εκδοτών και καναλαρχών, τάχθηκαν ενάντια σε κάθε επιβολή φόρου -τύπου αγγελιοσήμου- στο διαδίκτυο. Είπαν πως το 80% των εσόδων, 160 εκατ. από τα περίπου 180 εκατ. ευρώ της διαφημιστικής δαπάνης, στο διαδίκτυο, πηγαίνουν στην Google και το Facebook, άρα δημιουργείται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι ιδιοκτήτες των καναλιών, ωστόσο, δεν θέλουν να πληρώνουν εισφορές για τους εργαζομένους τους, γι’ αυτό και συμφωνούν με την επιβολή νέου φόρου επί των διαφημίσεων, αφού στον ΕΔΟΕΑΠ θα ενταχθούν και οι τεχνικοί, διοικητικοί και άλλες ειδικότητες της τηλεόρασης που απασχολούνται με σύμβαση αορίστου χρόνου.
Σε εντελώς αντίθετη τροχιά κινήθηκαν οι εκπρόσωποι της Ένωσης ιδιοκτητών ημερήσιων εφημερίδων. Η ΕΙΗΕΑ σημείωσε στη συνάντηση πως η κατάργηση του αγγελιοσήμου τελειώνει και τις εφημερίδες! Κι αυτό γιατί οι εκδότες θα είναι πλέον υποχρεωμένοι να πληρώνουν εργοδοτική εισφορά για τους εργαζόμενους, ενώ με το αγγελιόσημο δεν πλήρωναν τίποτε, πέρα από το 0,3% επί των πωλήσεων των εφημερίδων.